Twin-center doet zotte dingen.

Gestart door conducteur, 11 mei 2010, 17:22:57 PM

conducteur

Gelijk welke lok ik op het spoor zet en op 'GO' duw gaat hij er als een pijl uit een boog vandoor, en toch staat hij op 0? Iemand raad?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Klaas Zondervan

Zit er wel een decoder in die locs?

conducteur

ja, ik gebruik altijd viessmann-kuehn decoders. Als een pijl uit een boog is misschien wat overdreven want ze trekken langzaam op zoals ingesteld is.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Klaas Zondervan

Heeft het ooit goed gewerkt?
Mogelijk is je centrale stuk, wardoor er gelijkspanning op de baan staat in plaats van digitale spanning.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

eddy

Hoi Rian,
in u handtekening staat motorola,en een twincenter kan dit protocol niet sturen.
groeten eddy

conducteur

citaat:
Geplaatst door eddy

Hoi Rian,
in u handtekening staat motorola,en een twincenter kan dit protocol niet sturen.
groeten eddy


Ja dat is hier achter mij, die twin-center gebruik ik ergens anders....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ToThePoint

Als u een osciloscoop heeft hang die eens aan het spoor en kijk welk signaal er op staat.
Als u met boosters werkt kan het zijn dat ze doorgeslagen zijn.
Hebben alle loc's het ?
U kan met de multimeter op de AC instelling ook kijken of het een digitaal signaal is wat de TC uitstuurt. Op DC zou u een minimale spanning dienen te hebben en op AC ongeveer 19v AC. Wissel de pennen op de rails en u zal zien dat er 1v spanningsverschil is. U heeft dan 20v AC.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Klaas Zondervan

Ik denk niet dat Rian een scoop heeft.
Maar zonder scoop kom je ook een heel eind.
Kijk eens hier: http://people.zeelandnet.nl/zondervan/digispan.html#meet, helemaal onderaan de pagina, het meten van digitale spanning.
Gebruik dan het rechter plaatje, voor de enkelzijdige gelijkrichting.
Meet zo de spanning, en wissel dan de aansluitingen om. De spanning voor beide metingen moet gelijk zijn.

INFO

Heeft er alles van weg dat het Twin-Center kapot is. Inpakken en opsturen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ToThePoint

ja dat vermoeden heb ik ook, als hij geen gebruik maakt van een booster.
Heb het ook gehad tijdens het bouwen van de boosters dat er eentje doorsloeg als ik een kortsluiting maakte op het circuit van de booster tijdens testen.
Als ie geen booster gebruikt is het de booster in de TC die de geest gegeven heeft.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

conducteur

De centrale hangt direct aan het programmeerspoor via klem 1 en 2, cv's uitlezen gaat perfect, schrijven niet echt geprobeerd, maar dat denk ik ook, er staat inderdaad spanning op mijn programmeerspoor. Mijn metertje bezit 'true RMS' om dus juist de spanning te meten.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michael

Rian, kijk even hoe het met de aansluiting van je hoofdspoor zit, als je de 2 electrische draadjes van klem 3 en 4 aan de ringleiding hebt gesoldeerd, kijk even of die verbinding wel 100% is, heb ik in het verleden ook gehad en alle loks deden raar, leek net of mijn twincenter niet goed functioneerde maar lag gewoon aan de verbinding, verbinding 100% en twincenter functioneerde weer top.
Als je twincenter je programmeerspoor goed uitleest, zou ik zeggen niet te moeilijk zoeken kijk eerst naar de meest eenvoudige dingen, geen draadbreuk of slechte soldeerverbinding???
Succes.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

conducteur

Dat kan het ook niet zijn hoor, het is slechts een testopstelling met ??n flex. Maar er is goed nieuws: er is een uhlenbrock IB II op komst[^][^][^][^]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ToThePoint

Wat me net te binnen schiet is het volgende.
Ik heb hier een loc met Faulhaber motor.
Op decoderstap 1 ging ie volle bak, precies een raket. Op decoder stap 2 deed ie normaal. Optrekken en afremmen zoals het hoort. Alleen als de PC aan stap 1 kwam vloog ie weer weg.
Best grappig om een loc mooi te zien afremmen en als ie bijna stilstond ineens wegschoot. Vertrekken net omgekeert. schoot weg om dan heel traag te rijden en dan stillekes op te trekken. [:D]
Omdat ik reeds 50 stuks digitaal heb viel het onmiddelijk op dat het wel degenlijk de loc was.
Het boekje van de decoder geraadpleegt en zag dat een faulhaber motor andere instelling nodig had.
En na die aanpassing is de loc tip-top in orde.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI