Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

stoomtrein op doortocht

Gestart door factageklerk, 26 april 2010, 20:09:08 PM

factageklerk

Beste vrienden wie graag deze week eens een vreemde eend in de bijt wil fotograferen, waag je kans!! Meer info op deze link. Misschien kan iemand van jullie vertellen waar deze zoal kan passeren
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=1O&t7269&start=15
succes:D

er is blijkbaar een probleem met de link maar meer info over de loc vind je op www.hgbtf.net in de rubriek activiteiten  topic met de stoomtrein naar het stoomfestival van Maldegem
 

patatje70

#1
het afgelegde traject staat exact beschreven.. dus versta ik je vraag niet goed..

mvg Wim

factageklerk

#2
Vanuit Brussel rijd deze loc naar Dendermonde waar hij eerst water moet nemen. Maar ik had graag willen weten over welke lijnen ze gaan rijden voor ze in Brussel zijn
 

trainfreak

#3
Van Brussel over Opwijk naar Dendermonde, daar de lijn naar Lokeren op. Vanaf Lokeren over Gent-Zeehaven naar Eeklo.

Het traject tot Brussel ken ik niet uit mijn hoofd. Ik zal morgen de uren er ook bijzetten.
Spoorse groeten
Dimitri

B-Cargo

#4
Ik heb de bulletin ook gelezen, als het klopt halen locs 5166 en 5404 de stoomloc en enkele wagens op te Stockem (vanuit P?tange tot Stockem gesleept met een reeks 18 CFL) Konvooi aan 40 km/u tot Schaarbeek, met heel wat stops om het reguliere treinverkeer voorrang te verlenen ?n de stoomloc onderweg met water te bevoorraden. Het is een erg lange bulletin! wel de moeite om op foto te zetten... denk ik [:)][;)]

the_gold

#5
dus de 5166 en de 5404 zullen in maldegem staan? :-)

trainfreak

#6
donderdag 29 april                  
overbrenging stoomloc "Energie 507" van Lux. Naar Eeklo (Maldegem)                  
         
Schaarbeek   13u37   13u44            
Jette       13u55            
Opwijk   14u28   14u35            
Dendermonde   14u51   15u34   watername         
Lokeren   16u01   17u01   frontwissel         
Oostakker      17u29            
Frontwissel in Gent-Zeehaven, vertrek om 18u03                  
Wondelgem   18u12   19u03   watername         
Eeklo       19u33            


Het is wel niet zo duidelijk, maar als je het plakt in Word of Excel dan komt het wel goed[:)]
Wel de foto's tonen als je hem spot he!!!
Spoorse groeten
Dimitri

chef garde

#7
En de stomer overnacht deze nacht in TW Schaarbeek, vanmiddag zag ik de neus ervan in de werkplaats.

factageklerk

#8
citaat:
Geplaatst door trainfreak

Wel de foto's tonen als je hem spot he!!!


Ik ga dat proberen als ik er geraak vandaag maar de foto's dat kan even duren want ik ben nog ??n van de weinigen die met filmrolletjes werkt [:I]
 

guy holbrecht

#9
Vandaag gezien tijdens een tussenstop in Zele. De stomer moest opzij om de reguliere dienst door te laten. Voorwaar een mooie (ex-Belgische) machine. Jammer genoeg is mijn fototoestel stuk. Anders had ik wat beelden geschoten.


Groeten,
Guy

Peter

#10
Beelden waren vanmiddag op het VTM nieuws te zien.
Met vriendelijke groeten
Peter


factageklerk

#12
Tot mijn grote schande ben ik er niet geraakt [V]
 

B-Cargo

#13
heb de loc vanmorgen na mijn nachtdienst ook gezien voor het atelier van Schaerbeek! toch een mooi initiatief! en dan nog wel op eigen kracht zonder voorspan van een dieselloc

KoenD

#14
Kan het zijn dat die loc gisteren in Merlbeke stond ? Ik heb foto's maar moet die nog online zetten.
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS