Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

welke airbrushverf voor beginners?

Gestart door Michiel, 21 april 2010, 18:11:13 PM

Michiel

Beste medespoorders,

Ik heb dus net een airbrush gekocht, en vraag me nu af welke verf ik nu best koop. Ik ben beginner, dus smosser en knoeier. Geen dure verf, maar functioneel en voordelig om veel mee te proberen. Ik heb hier ook een 5-tal kinderen in huis (dat was nog tijdens de laatste telling) en liefst dus een verf op waterbasis, zonder schadelijke solventen. Heeft iemand een idee?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alain

Hoi Michiel

Heb een aantal weken geleden ook mijn eerste airbrush gekocht. In een ander draadje kan je zien wat ik er niet van gebakken heb.[8D]
Op aanraden van Ervin heb ik Vallejo verf gekocht voor deze machine. Is op waterbasis en heel goed te reinigen met water. Doorspuiten met water en prima gereinigd.[;)]

b-shunting

er bestaat ook nog waterverf van revell
minibaantje tp 4,diesel

chef garde

Vallejo is idd een iets duurdere verf en misschien zonde van het geld om er mee te leren spuiten.  Een minder duur alternatief zijn de verfjes van Golden of Hansa, die zijn op waterbasis en dus ideaal met water te reinigen.  Koop geen "speciale poetsmiddelen" voor uw airbrush, je bent veel geld kwijt.  Heb het al eens in een ander draadje op MSM vermeld, gebruik Instanet (het blauw goedje waar de bazin haar ramen mee poetst), om uw pistool proper te houden.