Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Welke trein is dit?

Gestart door dedrummendemodelbouwer, 20 april 2010, 19:01:06 PM

dedrummendemodelbouwer

Toen ik op reis was in Roemeni? (mooi land, maar onverstaanbare taal) zag ik deze trein. hij stond geparkeerd op een zijspoor en na een grondige blik zag ik dat hij op houtblokken werkt (door ze in brandt te steken). Vanvoor en vanachter zitten er twee zeer grote ?sneeuwruimers? op. Wie weet wat voor een soort trein dit is, en waar hij voor wordt gebruikt.

imghttp://i988.photobucket.com/albums/af10/dedrummendemodelbouwer/modelbouw/Afb065.jpg?t=1271782804/img

tufken

Een sneeuwruimer, in de winter kan die soms al eens meer dan  1 m dik liggen in de bergen daar.

Die hangen ze voor de andere locomotieven
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


dedrummendemodelbouwer

het rare aan deze lok is dat hij totaal niet in berggebied of bosgebied ligt en dat er een motor inzit om zelf te kunnen rijden.

tufken

Ja, ze hebben daar alle modellen, ze maakten die ook zelf in de tijd van Ceausecu, en de winters kunnen overal streng zijn in Roemeni?, je moet een in januari of februari naar daar gaan, we hebben daar al - 28 meegemaakt  om 7 uur 's morgens en 80 cm sneeuw
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "