Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

problemen met een simpele lusvorm...

Gestart door Tiponi, 19 april 2010, 19:10:44 PM

just4fun

citaat:
Geplaatst door Tiponi

... loc vertrekt en een 40cm later stopt hij, om dan niets meer te doen. Zowel verlichting niet als de tractie. Ik moet dan enkele minuten wachten tot ...


En na die enkele minuten wachten vertrek de loc zelf, zonder een duwtje? Dan lijkt het mij of de thermische veiligheid van de transfo in werking is getreden.
Paul

ToThePoint

A ja da kan ook. Daarom dat ik vroeg om de loc terug te zetten op dat stuk daar waar ie zeker reed.
Maar als de transfo na enkele min al uitvalt is der wel iets anders mis. Of de loc trekt zoveel stroom dat de transfo idd uitslaat, of de transfo levert te weinig. Aangezien het een erfstuk is zal dat in den tijd wel gewerkt hebben.
Laat ons eerst afwachten wat de testen opleveren ivm de loc terugzetten op dat stuk waar ie wel reed.
Ben is curieus !!!
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

swa

Als de trafo zo snel in veiligheid slaat, zou het dan niet kunnen zijn dat er ergens (sporen, loc, verbindingen, ...) ??n of andere kortsluiting (hoe klein ook) zit?

Tiponi

citaat:
Geplaatst door swa

Als de trafo zo snel in veiligheid slaat, zou het dan niet kunnen zijn dat er ergens (sporen, loc, verbindingen, ...) ??n of andere kortsluiting (hoe klein ook) zit?


Aan de transfo scheelt niets, want onbelast (dwz zonder loc op het spoor) blijft er spanning op de rails staan, tot ik zelf de transfo uitschakel. Het is enkel als ik de loc erop plaats dat hij problemen geeft.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Tiponi

Het is enkel als ik de loc erop plaats dat hij problemen geeft.

Ja, logisch. Want pas dan gaat er stroom lopen.
Kennelijk is die stroom dan te groot. Of de beveiliging reageert te snel.

Tiponi

Vandaag ben'k niet in antwerpen geraakt... Ik zal dus pas zaterdag kunnen testen of alles nu degelijk rijd (als de kooltjes vervangen zijn).
Hoogstwaarschijnlijk is dat het laatste punt dat nog moet gedaan worden voor het plezierige kan beginnen [;)]

ToThePoint

@ Tiponi

Geen probleem we zijn stand-by. Maar wist je dat er ook iemand met modeltreinen zit in st-niklaas. Is misschien even ver en die heeft zeker koolborstels in voorraad. Ik ga daar ook altijd.
Niets belet u om reeds te testen wat de loc doet als je hem na het stilvallen terugzet daar waar ie wel reed he. Neemt niet weg dat je de koolborstels desgevallend toch kan vervangen. In elk geval heb je dan een reserve set. Gooit ook de oude niet weg, ge weet nooit dat ze nog eens van pas komen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Maar wist je dat er ook iemand met modeltreinen zit in st-niklaas.
Dat is Modeltrein Paradise. Die zit aan de Grote Baan (N70) tussen St. Niklaas en Beveren. Is vanuit Willebroek waarschijnlijk makkelijker bereikbaar dan het centrum van Antwerpen.

ToThePoint

Yup den diene. Tis daarom dat ik het vermelde want in A'pen kunt ge beter wegblijven.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Tiponi

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Yup den diene. Tis daarom dat ik het vermelde want in A'pen kunt ge beter wegblijven.


Waarom kun je daar beter wegblijven? Voor mij is het hetzelfde of ik nu naar Willebroek of St-Niklaas ga, ik spoor gratis dus daar moet ik niet naar kijken ;-)

ToThePoint

A zo, ja met eigen vervoer is dat een rap
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Tiponi

Beste mensen,
allen bedankt voor de vele tips ?n hulp.
De loc rijd terug na 14 inactiviteit. Het was een combinatie van kooltjes die op waren, motor die vastzat en sporen die erg vuil waren.
Na dit alles te hebben verholpen, rijd hij zonder probleem.

Nu dus nog enkel een baan ontwerpen of leggen zodat ik degelijk kan rijden [:)]

ToThePoint

Doet me plezier dat je het kunnen maken hebt.
Chapeau. Nu ga je eens zoveel plezier beleven aan die loc.
Nu heb je ineens een goed start (basis) voor soortgelijke issue's.
Zo kan je uw (toekomstige) loc's onderhouden wat heel belangrijk is.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Tiponi

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Doet me plezier dat je het kunnen maken hebt.
Chapeau. Nu ga je eens zoveel plezier beleven aan die loc.
Nu heb je ineens een goed start (basis) voor soortgelijke issue's.
Zo kan je uw (toekomstige) loc's onderhouden wat heel belangrijk is.



idd
ik heb ondertussen via kapaza een Lima FS Italiaanse diesellok gekocht voor een prijsje waar mogelijk ook wat revisie werk aan is, dus kan'k er aan werken zoals deze die nu af is [:)]

ToThePoint

De koolborstels zijn dezelfde als die in een fleischmann zit. Heb hier nog originele lima motor onderdelen liggen en die van fleischmann ook. Dus kan makkelijk vergelijke.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI