Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

Vierendeelbruggen

Gestart door Koen, 18 april 2010, 21:01:09 PM

Koen

Hoi  Kris,

Ik ga ze volledig in plasticcard maken. Op schaal is de vierendeelbrug van Mechelen 76.33cm lang.
Ik kan je wel vertellen dat het maken van de autocadplannen geen sinecure is. Het probleem is dat niet alle centerpunten van de bogen aangeduid staan.
In ieder geval ben ik benieuwd wat ik er van ga bakken. Er zijn zoveel zaken waar je rekening moet mee houden als je aan het bouwen bent. Bijv. het spuiten van bepaalde delen van de brug moet soms op voorhand uitgevoerd worden daar je er nadien niet meer aan kan, ?.
Enfin, al bij al een zeer leerrijk proces. Ik ben op dit ogenblik de steunen aan het maken waar de leuningen worden op gemonteerd. Een monniken werk! Een driehoek van met als grootste lengte 14mm en waarvan de kleinste zijde slechts 1mm is. Hierop moeten dan nog kopse zijden gelijmd met een breedte van 2.5mm. Ik kan je verzekeren dat je geduld op de proef gesteld wordt! Maar ja, geduld is een mooie deugd zeggen ze dan h? [:o)].

In een verder stadium zal ik nog wel eens foto's maken en publiceren.

Tussen haakjes, zeer mooi ontwerp!
Je hebt een PM.

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Goed nieuws. Vandaag mocht ik een sample gaan afhalen bij ??n van de firma's die ??n van de zijwanden heeft uitgesneden met de laser. Een mooi resultaat. Een perfecte boog en mooie rondingen. Nu nog alles grondig controleren en dan bestellen.

Nooit te oud om te leren

ToThePoint

En euh quanta costa ? Voor het uitsnijden dan he.
Dien je zelf het materiaal waar het uitgesneden word te leveren?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Koen

Wel ToThePoint, voor 6 stuks slechts 68? inclusief materiaal en exclusief BTW. Naar mijn mening vrij goedkoop.
De keuze en dikte van het materiaal bepaal je zelf. Wil je dit in staal, inox, ... enfin noem maar op, alles is mogelijk. Ik heb bij ??n van de firma's voorbeelden gezien die je niet voor mogelijk acht.
Een Inox gaas zo fijn als een nylon kous, volledig met de laser gesneden!
De bedrijfsleider vertelde mij dat er meerdere hobbyisten waren die metalen onderdelen lieten snijden voor hun stoomlocs (schaal 1 en groter). Ook kunnen ze met deze laser inox en staal lassen (kan bijzonder interessant zijn voor bepaalde toepassingen).

In ieder geval biedt deze technologie heel wat mogelijkheden en zo te zien moet je het niet voor de prijs laten.

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

ToThePoint

Das ongeveer 14 't stuk. mmmm je spaart wel veel tijd en het is correct he.
Ja is interessant want een bouwpakket is ook niet goedkoop.
Allee ik volg uw project met aandacht verder en veel knutselplezier.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Koen

Inderdaad. Bovendien als je een loc koopt, heb je toch ook al snel 300? uitgegeven. Dus al bij al heb ik een goedkope oplossing en een enorme tijdswinst.
Ik hou jullie zeker op de hoogte van het verdere verloop en aan knutselplezier zal het niet ontbreken.

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske

Ik heb op Intermodellbau een dubbelsporige brug gekocht voor 70? met een lengte van 40cm, die was uitgefreesd in 2mm PVC en ben best tevreden...

Koen

@loebaske,

Het is inderdaad een stuk goedkoper van een standaard gefreesde brug te kopen. Helaas is dit voor mij geen optie daar de te maken brug een deel is van een totaal project. De bruggen die ik maak moeten een schaalmodel worden van deze die in mijn project thuis horen
Maar hierover vertel ik later meer.

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren