Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Decals hekwerk 77

Gestart door Artologic, 11 april 2010, 18:35:10 PM

Artologic

Hey Iedereen,

Ik heb volgende vraag:
Nu weet ik dat Paul Bellon een setje heeft om het hekwerk van de mehano 77 te vervangen, maar hier staan opschriften op, zijn deze ook in een setje uitgebracht?

Mvg
 

janjozef

Dat van dat hekwerk wist ik niet, ik heb van een van mijn 77'ers ook een hekje kapot

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michael

Misschien heb ik wat gemist , maar wie is Paul Bellon?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Artologic

@nmbsverzamelaar, Iemand die zaken in messing maakt voor in de modelbouw. google ff op pb messing modelbouw.

@janjozef, je gaat wel moeten wachten op een nieuwe oplage, hij heeft ze momenteel niet meer...
 

Michael

Artologic, bedankt voor de info, en ja ook ik kan zo?n hekwerkje gebruiken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

janjozef

Geen probleem, zal ze gewoon bestellen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Artologic

Misschien dat het hem aanspoort om vlugger een nieuwe oplage te maken :-).

Niemand die het weet voor de decals die op het hekwerk moet?
 

loco

Ik wist niet dat er decals zouden bestaan die op het hekwerk van de reeks 77/78 moeten komen. Als deze bestaan, dan moeten die toch superklein zijn, want het hekwerk is toch niet zo breed dat er nog plaats is voor decals. Ik vraag me zelfs af of je ze in HO zou kunnen zien staan. Misschien kan je een detail op foto plaatsen.
Het hekwerk van PB in messing is zeer kwetsbaar, juist omdat het in messing is. Het heeft niet de flexibiliteit van kunsstof. Anderzijds is het wel heel strak en daardoor minder buigzaam zoals het wel het geval is met het hekwerk van Mehano.

Gerolf

Ik ets de laatste tijd vaak in nieuwzilver: v??l sterker (en wat veerkrachtig)
Misschien moet Paul dit materiaal ook eens proberen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Artologic

Nieuwzilver, nog nooit van gehoord, wat voor iets is dat dan? Ik zit trouwens nog uit te dokteren hoe ik die hekjes op zo n manier kan monteren zonder dat k ze moet breken of iets dergelijks als de kap eens open moet...
 

Johnnytrein

Ik heb ook een 77 waarvan alle zij hekjes kapot zijn. Ik zal dan ook maar een email naar PB sturen of Gerolf zou ze voor ons misschien willen maken. [:D]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

of ik ze zou willen etsen?
Als het iets is dat ik zelf (ooit) kan gebruiken wel. TPV hoort daar niet bij [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Artologic

Ik heb inmiddels een setje gevonden :-)
 

Johnnytrein

Waar heb je dat gevonden op de zolder of zo? [:o)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Rochevalien

Waar zitten hier de modelbouwers???? niemand die het aandurft om zelf eens te proberen iets ineen te solderen?? [;)]