Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

spoordijkje jaren '20

Gestart door Michiel, 09 april 2010, 08:57:36 AM

marc goovaerts

Zeg Michiel... 'onvermijdelijke roltrap' ? In 1920 ?

Michiel

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Zeg Michiel... 'onvermijdelijke roltrap' ? In 1920 ?

[:D][:D][:D][:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Even een zijsprongetje met dit autootje. Je vindt ze voor een paar euro; die witmetalen autootjes van P&D Marsh en Fleetline. Vooral die oude modelletjes zoals deze Morris uit de jaren 1920 wou ik wel van dichtbij bekijken.

In brute vorm vallen ze eigelijk een beetje tegen. Er is dus toch wel wat werk aan, en dus ben ik eraan begonnen: afbramen, plamuren, uitboren en uitvijlen van de vensters, vlakschuren en tenslotte schilderen. Zelfs al heb ik dit snel in een avondje geklaard, ziet het er al bij al niet slecht uit.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

Hoi Michiel,

Knap werk! Dag en nacht verschil tussen het "ruwe" model en de afwerking. Ook je tunnel vind ik bijzonder goed geslaagd.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Michiel

Even een zijsprongetje met dit autootje. Je vindt ze voor een paar euro; die witmetalen autootjes van P&D Marsh en Fleetline. Vooral die oude modelletjes zoals deze Morris uit de jaren 1920 wou ik wel van dichtbij bekijken.

In brute vorm vallen ze eigelijk een beetje tegen. Er is dus toch wel wat werk aan, en dus ben ik eraan begonnen: afbramen, plamuren, uitboren en uitvijlen van de vensters, vlakschuren en tenslotte schilderen. Zelfs al heb ik dit snel in een avondje geklaard, ziet het er al bij al niet slecht uit.





Michiel,is dat wagentje van dezelfde schaal?Ik vind het nogal aan de kleine kant.De meeste auto waren (leken) hoger van opbouw.Mocht het niet zo zijn je hebt er toch iets fraais kunnen van maken!
Groeten Peter[;)]

Michiel

Peter,

ik heb me dezelfde bedenking gemaakt. P&D Marsh verkoopt ze als een schaal N model, Engels en dus 1/148. Het poppetje dat ernaast staat is van Model Power, ook schaal N maar Amerikaans (ik vermoed 1/160). En toch lijkt die auto te klein. Dat is ook mijn indruk.

Ik zal ze dan maar in de achtergond gebruiken, als "diepteveldversterkers". [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Goh , gaat het hier om dezelfde wagen , amaai , dat heb je weer mooi voor mekaar gekregen!![;)]

Michiel

Ik heb een foto opgezocht van een Morris Bullnose met een man naast... Eigenlijk valt het nog best mee. Mijn mannetje is wat groter dan gemiddeld, vandaar! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De dijk moet nu maar eens eindelijk een dijk worden! Deze keer met horregaas ipv van kippegaas. Dan hoeven we niet met papier en behangerlijm te stoeien, en kunnen we er straks meteen met gips over. Dus stap 1: dijk met horregaas bekleed...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

@Michiel: misschien eens investeren in volgende:

En het reli?f maken met EPS. Vooral: het weegt niets, het kost bijna niets en het is makkelijk te verwerken, mits je een dergelijk toestelletje hebt.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door conducteur

@Michiel: misschien eens investeren in volgende:

En het reli?f maken met EPS. Vooral: het weegt niets, het kost bijna niets en het is makkelijk te verwerken, mits je een dergelijk toestelletje hebt.



Vertel eens wat meer?
Lijkt interressant.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

conducteur

Het is feitelijk een draad die aan de beugel hangt en dan door het werkoppervlak naar de transfo die warm wordt (roodgloeiend), als er stroom doorloopt. Zo kun je EPS verwerken zonder die vreselijke bolletjes overal op de grond te hebben en ben je af van dat vreselijke gepiep.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Rian,

bedankt voor de tip, maar ik werk niet graag met piepschuim. Het spul laat zich moeilijk verlijmen met gewone lijm, evenals schilderen. Ook hechten producten zoals gips en dergelijke erg moeilijk zonder preparatie. Als je eens wat te hard leunt op het spul heb je een permanente deuk in je landschap, het maakt een irritant piepend geluid als je ermee worstelt, en uiteindelijk hang je toch vol met die electrostatische witte bolletjes. [:o)]

Nee piepschuim is mij te eigenzinnig. Liever hout, gaas en gips. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk. Ga je gang en leef je uit, zou ik zeggen! [:D]

edit: Oh ja! voor de kleur hoef ik het ook niet te doen! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

citaat:
Geplaatst door Michiel

Rian,

bedankt voor de tip, maar ik werk niet graag met piepschuim. Het spul laat zich moeilijk verlijmen met gewone lijm, evenals schilderen. Ook hechten producten zoals gips en dergelijke erg moeilijk zonder preparatie. Als je eens wat te hard leunt op het spul heb je een permanente deuk in je landschap, het maakt een irritant piepend geluid als je ermee worstelt, en uiteindelijk hang je toch vol met die electrostatische witte bolletjes. [:o)]

Nee piepschuim is mij te eigenzinnig. Liever hout, gaas en gips. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk. Ga je gang en leef je uit, zou ik zeggen! [:D]




Als je met zo'n thermocut toestelletje werkt snij je daar door als boter zonder lawaai en zonder die leuke bolletjes en zonder gepiep.
Ik ben daar zeer tevreden over, en heb er eigenlijk niets negatief over te zeggen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Wit is niet direct toepasselijk voor een dijk. Ik het het dus maar een aardebruin kleurtje gegeven. Ik zal me nu eerst eens moeten gaan informeren hoe begroei?ng eigenlijk wordt aangebracht. Strooien, rechtopstaand gras, wild gras, struiken, bomen... Dat is allemaal nog een groot vraagteken voor mij. Maar voorlopig heb ik toch al een aarden dijk. [:)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)