Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

LokSound stottert na 10 minuten rijden

Gestart door LordTD, 24 maart 2010, 19:17:56 PM

LordTD

Ik heb via eBay een Roco loc met van in het fabriek ingebouwde LokSound decoder gekocht.

Nu begint het geluid te haperen na 10 minuten op halve snelheid te rijden, als ik daarna stop gaat het stationair draaien wel perfect.
Ik vermoed dat de decoder oververhit geraakt, want als ik daarna vertrek hapert het veel sneller.

Is dit probleem gekend, en is er zowiezo garantie op een LokSound decoder?
 

D_Loc

citaat:
Geplaatst door LordTD

Ik heb via eBay een Roco loc met van in het fabriek ingebouwde LokSound decoder gekocht.

Nu begint het geluid te haperen na 10 minuten op halve snelheid te rijden, als ik daarna stop gaat het stationair draaien wel perfect.
Ik vermoed dat de decoder oververhit geraakt, want als ik daarna vertrek hapert het veel sneller.

Is dit probleem gekend, en is er zowiezo garantie op een LokSound decoder?


Mogelijk is deze lok voorzien van 2 luidsprekers en zou dat de problemen kunnen veroorzaken doordat ze samen te veel vermogen van de decoder trekken. Dit heb ik dacht ik al eens ergens gelezen.
In dat geval zou je een speaker kunnen loshalen. Ik weet echter niet of de luidsprekers in serie of parallel staan, als ze in serie staan kan je er niet zonder meer ??n loshalen want dan doet de ander ook niets meer.
Misschien dat iemand anders hier meer van weet.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

LokSound

hallo,

- Luidsprekers staan in parallel.
- Zoals D-Loc schrijft/voorstelt: haalt tijdelijk van de luidsprekers uit de schakeling. Wat is resultaat?

-Garantie: daarvoor moet U bij Roco zijn, via u dealer. Dit zijn OEM-decoders.

Patrick
LokSound

LordTD

Het volume op de laagste waarde zetten is duidelijk de minst ingrijpende oplossing, de loc heeft gisteren 40 minuten gereden zonder ??n hapering in het geluid.

De middenste waarde zou misschien ook voldoende zijn, binnenkort test ik dat nog eens.