Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

reeks 13

Gestart door dikken, 21 november 2004, 23:44:56 PM

Ludwig

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door cota

Wat lag er onder de kerstboom.....ja hoor een 13 van LS MODELS.[:D]

Gelukzak ! [:D]

[:D]
Droomslu,
Ik zal voor je duimen met nieuwjaar o.k [:D]
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

doomslu

Bedankt, Ludwig. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thalysken

Beste modelspoorvrienden,

Ik heb iets opgemerkt bij m'n 1330. Hij is percies wat schuin en het ligt niet aan de foto want ik heb het heel goed van dichtbij gezien.[:(] Als er mensen zijn die dit ook ervaren hebben kunnen die mij dat dan zeggen en ook zeggen hoe ze het oplosten. Hier de foto:

Alvast bedankt,
Thijs

Jurgen

Ik snap het probleem niet.
Bij al mij M?rklin locs hangt 1 kant lager dan de andere. Bij de ene loc wat meer dan de andere, maar er is een verschil.
Volgens mij is je 13 dus heel normaal uitgevoerd en is er ook geen probleem mee.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Bij al mij M?rklin locs hangt 1 kant lager dan de andere. Bij de ene loc wat meer dan de andere, maar er is een verschil.
Volgens mij is je 13 dus heel normaal uitgevoerd en is er ook geen probleem mee.

Jurgen, vind je het erg als ik dat een beetje vreemd vind. Kan je dat verklaren ? [?] Mij lijkt het in ieder geval niet erg logisch.

Tom

Ik ken er nu ook niet veel van maar volgens mij is dit niet normaal.
Ik zou de kap er eens af doen en de loc uitvoerig bestuderen, mischien komt dan het probleem uit.
En anders vrees ik dat je de loc zal moeten terug brengen naar de winkel.
Tom

Kedeng Kedeng

Zo te zien zit het rechter draaistel dieper in de loc, niet?

thalysken

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Zo te zien zit het rechter draaistel dieper in de loc, niet?

Inderdaad.[:(]

thalysken

De loc is alvast zijn locsound niet meer waard.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Jurgen, vind je het erg als ik dat een beetje vreemd vind. Kan je dat verklaren ? [?] Mij lijkt het in ieder geval niet erg logisch.

Wel, je hebt telkens een voor- (deur 1) en achterkant (deur 2) aan een loc. Zet je beide locs met deur 1 naar elkaar toe, dan zie je het niet. Zet je bij de ene loc deur 1 tegen deur 2 van de andere loc, dan zie je een hoogteverschil aan de buffers en de koppeling.
Dit valt het hardst op bij mijn reeks 22, maar ook bij mijn reeks 16 is dit zo. Bij de reeks 16 is dit wat minder dan bij de reeks 22.
Voor de duidelijkheid, ik heb telkens 2 reeksen 22 en 2 reeksen 16 tegen elkaar geplaatst. Dus geen 2 totaal verschillende locs. Ik zal er dit weekend eens een foto van nemen, dan kan ik het laten zien.
Of het logisch is of niet weet ik niet. Ik zou ook denken van niet, maar toch is het zo.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Er zijn twee mogelijkheden: ofwel staat de kap niet goed op het onderstel, ofwel is het een konstruktiefout, maar ik heb nog nooit geweten dat een bovenbouw scheef op een onderstel moet staan. Meestal is de oorzaak gewoon dat er iets klemt tussen kap en onderstel (een draad, een braam)
Als je de oorzaak zelf niet vind, doe dan gewoon de lok terug naar de winkel waar je hem kocht.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Wel ik heb mijn 22en van lima tegen elkaar gezet en ze staan recht ook mijn 16 van marklin staan gelijk mijn 59 van roco ook recht, ik begrijp et dus niet echt

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kris

zoals reeds vroeger gemeld op dit forum staat de 13 inderdaat schuin
(bij mij 3rail uitvoering) dit is niet een probleem van de kap maar van de aandrijfstellen , 1 stel heeft geen vertikale speling het andere stel wel. dit is inderdaad niet mooi
Wat de andere merken betreft , ik ben verzamelaar van Belgische loc's en Motorstellen in mijn verzameling van ongeveer 100 loc's is er geen enkele die dit zo erg heeft, zeker geen Marklin.
Enkel een motorstel type 45 heeft dit een beetje (Ook Modern Gala)

thalysken

Dus wil dat zeggen dat dat dan toch normaal is bij de 13?

doomslu

citaat:
Geplaatst door thalysken

Dus wil dat zeggen dat dat dan toch normaal is bij de 13?

Normaal ??? Laat ons zeggen een gekend probleem bij 3-rail modellen.