Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

reeks 13

Gestart door dikken, 21 november 2004, 23:44:56 PM

rixke rail

Zou het misschien kunnen te maken met het feit dat er weer pipo's met enqu?te-formulieren rondheulen op de treinen. Zo een plotse ijver in poetsen zou wat meer punten kunnen bezorgen bij occascionele reizigers.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Vandaag gezien in Haacht:
Een reeks 13, een reeks 3000 CFL en nog eens een reeks 13 voor 1 goederentrein.
En allemaal proper gewassen. [:)]
Maar mijn vraag is, wat deed die 3000 daartussen? Opzending naar de werkplaats ofzo? Want zo lang was die trein nu ook weer niet.
Trouwens nog iets leuk gezien aan die overweg in Haacht. 2 13'en na elkaar, nl. de 1345 en de 1346. 2 Opeenvolgende nummers op je baan zijn dus ook mogelijk h?. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Maar mijn vraag is, wat deed die 3000 daartussen? Opzending naar de werkplaats ofzo? Want zo lang was die trein nu ook weer niet.
Trouwens nog iets leuk gezien aan die overweg in Haacht. 2 13'en na elkaar, nl. de 1345 en de 1346. 2 Opeenvolgende nummers op je baan zijn dus ook mogelijk h?. [:D]

Dan ben jij voor mijn deur gepasseerd, Jurgen. Ik woon op 500 meter van station Haacht.
In antwoord op uw vraag : 3-dubbele tractie is verboden bij de N.M.B.S., die 3000 en die andere 13 zullen dus inderdaad wel als rijtuig mee opgezonden geweest zijn.
Destijds werd de Schaarbeek-Lille (als ik mij niet vergis) ook soms schijnbaar getrokken door 3 51'ers, die twee werden echter ook als rijtuig opgezonden. (Wat een spectaculair zicht was dat toch !)
Modelspoorse groeten,
Eric.

http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.

13erke

Wat lees ik nu op de site van modeltrein paradise , de 13 is slechts ten vroegste oktober 2006, is de levering nu weer uitgesteld?[:0]

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door 13erke

Wat lees ik nu op de site van modeltrein paradise , de 13 is slechts ten vroegste oktober 2006, is de levering nu weer uitgesteld?[:0]

yes (sorry voor de mensen die hem dringend willen kopen). Ik heb dan net mijn 1e loon ontvangen

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door 13erke

Zelf denk ik dat ze geleverd worden op 21 en 22 oktober tijdens de 3de Grote Modelspoorexpo,
Zo zal dat ook zijn met de 41 van Mehano (sorry dat ik effen van onderwerp of ga)

Ik begrijp ergens wel dat LSM de 13 maar toe uitstelt
Het is hun eerste loc en hebben er nog niet veel ervaring mee.
Hopelijk zal het met de volgende modellen wat vlugger gaan.

dgrr57

Hallo,
citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Dan ben jij voor mijn deur gepasseerd, Jurgen. Ik woon op 500 meter van station Haacht.
In antwoord op uw vraag : 3-dubbele tractie is verboden bij de N.M.B.S.<cut>

Zeker [?][?]

Tot verleden jaar werden de 48555 en 48556 getrokken door 3 (drie) 77en. En de 3 machines waren aan het werk.
Op 14 mei 2005, ter gelegenheid van een TSP rit naar Mariembourg, heb ik een van die 'triplettes' op de gevoelige plaat kunnen leggen.

Spoorse groeten,

BD1701

Normaal zal hij toch begin september in de winkel liggen, volgens de site van LS-Models, die enkele dagen geleden is bijgewerkt toch?
Tenzij er ondertussen alweer iets veranderd is, hopelijk niet.

diesels

citaat:
Geplaatst door dgrr57
citaat:
In antwoord op uw vraag : 3-dubbele tractie is verboden bij de N.M.B.S.

Zeker [?][?]
Tot verleden jaar werden de 48555 en 48556 getrokken door 3 (drie) 77en. En de 3 machines waren aan het werk.

Dat gebeurt op sommige dagen zelfs nog steeds tussen Yves-Gomezee en Ch?telet. 77-ers mogen theoretisch met vier multiple rijden (in technische zin, ik weet niet hoe dat in de regelementen voor de treindienst staat).

groeten Sicco
NB met alle respect, maar misschien een tip voor rixke rail: in plaats van zo hardleers te zijn, probeer je uitspraken eens wat minder stellig te doen, zal een hoop schelen... als je ergens iets hoort of leest is dat niet per definitie de enige harde waarheid en de recente geschiedenis hier op het forum zou je zo onderhand daarvan overtuigd moeten hebben.

rixke rail

Dag iedereen, het spijt mij als ik de indruk wek een pretentieuze zot te zijn. Dit zijn twee foto's met tekst en uitleg waar mijn info (o.a.) vandaan komt. Mocht deze info verouderd zijn, mijn oprechte exkuzes.
(De 77'ers zijn trouwens feitelijk rangeerlocomotieven en geen baandiesels -eerste cijfer "7" = klasse zware rangeerdiesels- of heeft men mij hier met deze info ook beetgenomen ?)
Men leze a.u.b. de bijschriften van de foto's.

Model- en grootspoorse groeten,
Eric.
p.s. : de foto zijn weerom uit Railfoto gescand, respectievelijk # 11 (1/2-'87) en 23 (12/'88).
p.p.s. : het is misschien wel een leuk idee om na te bootsen op de modelbaan (je hebt dan wel 1 of 2 dummy-locs nodig).  

p.p.p.s. : foto's van 51'ers in een topic dat eigenlijk over 13'en gaat. Waar een discussie al niet toe leiden kan !

modelbaanHO

In principe klopt het dat locs waarvan het nummer met een 7 begint behoren tot de klasse van de zware rangeerdiesels. De reeks 65 is zo ooit hernummerd tot 75 en 66 tot 71 toen zij nog enkel voor rangeerwerk gingen gebruikt worden. Langs de andere kant zie je wel heel veel 77/78'ers op de lijnen overal in Belgi
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

rixke rail

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

In principe klopt het dat locs waarvan het nummer met een 7 begint behoren tot de klasse van de zware rangeerdiesels. De reeks 65 is zo ooit hernummerd tot 75 en 66 tot 71 toen zij nog enkel voor rangeerwerk gingen gebruikt worden. Langs de andere kant zie je wel heel veel 77/78'ers op de lijnen overal in Belgi?.

Misschien omdat ze, buiten enkele overgebleven 55'ers, de enige diesels zijn bij de N.M.B.S. [?] en dus noodzakelijkerwijs baandiensten moeten doen (soms in 3-voudige tractie, omdat ze het niet met twee kunnen rooien [?]) en dit in afwachting van de reeks 56 [?]. Of ben ik weeral verkeerd ge?nformeerd [?]
Modelspoorse groeten,
Eric.

diesels

Het 'probleem' met inbformatie van derden is dat je nooit weet of het klopt. Een voorbeeld. In Nederland zijn veel boeken en tijdschriften over de spoorwegen verschenen. Over de treinstellen plan U is ooit eens in een artikel een foutje gemaakt voor wat betreft de genoemde nummers die een bepaalde uiterlijke afwijking hadden. Grappig is te zien dat meerdere publikaties over die treinstellen die daarn? uitgebracht zijn, exact dezelfde fout bevatten. U snapt wel hoe dat komt.
Wanneer weet je iets zeker? Dat is dus moeilijk te zeggen, want soms is het niveau van literatuur echt te slecht en zoals in mijn voorbeeld wordt veel foutief overgenomen. Is het erg om eens een fout te maken in de overbrachte info? Natuurlijk niet, gebeurt mij ook wel. Daarom mijn opmerking: wees eens wat minder stellig in je beweringen. Je hebt nu een paar keer iets heel zwartwit beweerd dat door anderen meteen weerlegd kon worden. Dat lijkt me voor jou ook niet leuk. Je kan ook zeggen: daar en daar staat dat, of volgens mij is het zus en zo, als je het niet zeker weet.
Genoeg erover denk ik zo :-)

diesels

citaat:
Misschien omdat ze, buiten enkele overgebleven 55'ers, de enige diesels zijn bij de N.M.B.S. [?] en dus noodzakelijkerwijs baandiensten moeten doen (soms in 3-voudige tractie, omdat ze het niet met twee kunnen rooien [?]) en dit in afwachting van de reeks 56 [?]. Of ben ik weeral verkeerd ge?nformeerd [?]
Modelspoorse groeten,
Eric.

Dat klopt. Het treinladingenvervoer is wat gestegen de laatste jaren en er zijn sowieso te weinig sterkere locs. In theorie is de 77 inerdaad een rangeerloc in lijndienst, hoewel ze zich aardig kunnen meten met echte lijnlocs. Maar steeds twee voor elke trein is natuurlijk niet effici?nt en zal vermoedelijk wel iets tijdelijks zijn, tot er nieuwe locs zijn.

rixke rail

citaat:

In antwoord op uw vraag : 3-dubbele tractie is verboden bij de N.M.B.S

Alhoewel de uitzondering soms toeslaat in de vorm van het noodlot...
... en men een z??r uitzonderlijke 4-dubbele (gemengde) tractie moet organizeren !

Bron : Railfoto # 11 (1 & 2/1987).

Modelspoorse groeten,
Eric.