Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Echt gebeurde anekdote

Gestart door Bundesbahnfreak, 25 februari 2010, 21:12:18 PM

Bundesbahnfreak


Ik heb mijn middelbare school gelopen in de TSM te Mechelen, jaarlijks werd door een leraar een buitenlandse reis voor vrijwilligers georganiseerd.
In 1983 was het ook weeral zover en we reden door de bus door West-Duitsland naar Praag.
Mijn interesse was gewekt, de geheimzinnigheid van een Oostblokland en en trip dwars door het land waarvan de spoorwegen al een paar jaren mijn interesse gewekt hadden.
Mijn ouders stemden toe, maar een fototoestel meenemen naar Praag in die tijd vond mijn vader toen te gevaarlijk.
Wijle weg naar Praag, ik zonder kodak.  Voor de jonge mensen op t  forum, ik spreek van de tijd voor internet, wij kenden de treinen van de modelspoorcatalogi en een zeldzaam tijschrift.

Onze reis ging over Frankfurt naar Nurnberg waar we gingen overnachten.  Waar stopten ze met ons?  Aan een hotel vlak voor het Hauptbahnhof:o).  Ik werd al stillekesaan wild.  Al dat moois voor mijn neus en geen kodak bijxx(

Na een stadsbezoek waren we vrij, ik natuurlijk het station in, wat ik daar allemaal zag.  103, 110, 141, 118, 261, 614, 432 enz.  Toen mijn steenkolenduits bovengehaald tegen een machinist, hilarisch.
Maar gotverdoeme gene kodak bij.xx(

Na ons verblijf te Praag, wat ook de moeite was, wijle terug ons bus op dwars door Duitsland met overnachting te Wurzburg waar de altbauloks 118-144 thuis waren.  Ikke toen op zoek naar het station maar niet gevondenxx(

Na de overnachting wijle met nen houte kop de bus op (goede huiswijn):p. We reden langs de Rijn naar Koblenz met aan beide zijden van de Rijn een spoorweg met zeer dicht verkeer.  Weeral 103-110-111-enz  Daarna stop te Koblenz waar we een paar uurtjes gelucht werden.  Waar stopten we?  Op het stationsplein,  deze weeral als een gek naar het station 103-110-111-181.2-403 enz.  Weeral gene kodakxx(

Terug thuis had ik een mooie reis gehad en veel treinen gezien en me voorgenomen ik ga vakantiewerk doen en van het geld ga ik met de trein Duitsland door en maak ik een fotoreportage van alles wat ik tegen kom, vooral van de Altbauloks.

Een jaar later zou ik gaan: 1984.  In die tijd was ik in Mechelen bij de MMSL, een modeltreinclub die niet meer bestaat (waar misschien sommigen hier lid van geweest zijn????).  Toen ik daar tegen iemand mijn plannen vertelde zei die, de reeksen 118 en 144 zijn dit jaar buiten dienst gezet tesamen met andere oudere lokreeksen.
Ik ben er niet meer naar toe gegaan en heb toen wel eens gevloekt tegen mijn vader zaliger over dienen stoeme kodak:D.

Groeten

Rudy

trainfreak

Herkenbaar.
Ik ben in april vorig jaar ook naar Berlijn en Praag gegaan.
Veel treintjesgekeken natuurlijk!
Wel met fototoestel, maar geen treinpics, op eentje na:

Als dat geen echte railbus is:
Spoorse groeten
Dimitri

conducteur

Zeer herkenbaar.
Vorig jaar zijn we op vakantie naar Retie geweest voor 2 dagen. Na een uur of twee zagen zijn we eens doorgereden tot in Neerpelt. Ik wou absoluut een foto maken van het station (omdat het in MTE ook nagebouwd staat anno 1980, zie msm 36 en 37 (in de een staat een bespreking en op de andere is de cover ook een foto van de baan)). Als er mensen zijn uit Neerpelt die op bezoek komen dan zeggen die soms van aan de toonbank "is dat Neerpelt"? Terwijl het station een kleine 5 meter verder staat. Of mensen die met hun boekje komen en vragen: zijn dat foto's van de realiteit of niet?
Eenmaal aangekomen bleek dat we geen fototoestel hadden meegenomen[}:)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Johnnytrein

"In 1983 was het ook weeral zover en we reden door de bus" waarmee reed je dan door die bus?[:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

"In 1983 was het ook weeral zover en we reden door de bus" waarmee reed je dan door die bus?[:I]




Ik bedoelde met de bus [:I]

groeten

Rudy