Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

De LH100

Gestart door dirkske, 21 februari 2010, 10:15:47 AM

dirkske

Hoi,

Ik ben sinds enkele dagen de trotse bezitter van de startset 01 van Lenz.
Ik heb me trachten te verdiepen in de duitse en engelse handleiding maar ik raak er niet wijs uitV
Ik ben er al in geslaagd om met de locs te rijden alsook de front- en sluitseinen te bedienen.
Wat ik in eerste instantie graag had geweten is hoe ik een loc op een programmeerspoor een nieuw adres kan geven.
Ten tweede had ik graag geweten of ik de LH100 zodanig kan instellen dat ik door een druk op ??n knop een loc langzaam kan laten optrekken tot op een maximum snelheid, die ik ook zelf instel, en daarna weer door een druk op een knop langzaam kan laten afremmen tot stilstand.
Wat ik hiermee bedoel is dat ik niet herhaaldelijk op een knop hoef te drukken om een hogere snelheid te krijgen maar dat de LH100 dit voor mij automatisch doet.
Ik hoop hiermee een beetje duidelijk te zijn:I

Met vriendelijke groeten Dirk.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

INFO

Dirkse,

Zo uit het hoofd ga naar het programmeer menu, door te drukken op  F en 8 snel achter elkaar, de LH100 en de centrale staan nu in programmeermodus, en volg verder de instructie uit de handleiding.

Je andere vraag, die mogelijkheid bestaat niet. Sterker nog geen enkel digitalsysteem heeft deze optie.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

dirkske

Bedankt Wim, dat ga ik al direkt testen.
Wat vraag twee betreft, dit is wel spijtig, misschien is het wel mogelijk door besturing via pc?
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Klaas Zondervan

Dirk,

Wat je wil met de snelheidsinstelling kan wel, in beperkte mate.
Als je op de knop voor snelheidsverhoging of -verlaging drukt zal de snelheid met 1 stap omhoog, resp. omlaag gaan.
Gebruik je de buitenste knoppen, die met de dubbele pijl, dan gaat het met 5 of 8 stappen tegelijk.
Maar als je zo'n knop vasthoudt, dan blijft hij vanzelf doorstappen, tot je hem weer loslaat.
Staat in paragraaf 3.2.1 van de handleiding.

Het is hetzelfde effect wat je bereikt met het toetsenbord van je computer. Tik je ??n keer op de e, dan krijg je ??n e. Maar houdt je de e ingedrukt, dan krijg je vanzelf dit: eeeeeeeeeeeee.
Probeer maar eens.

Paulogic

Infeite kan het wel. Maar dan dien je gebruik te maken van
een iets gesofistikeerder besturingsapparaat die dit voor
jou doet. Om er een te noemen : Ecos centrale van Esu
(er zijn nog andere ook uiteraard).

Op het scherm staan 2 tacho's afgebeeld, tikken op 80/km per uur
en uw loc zal tot die snelheid optrekken.

Schaalsnelheid wel te verstaan en ook afhankelijk van de
instellingen van uw loc.
Niet elke lok heeft bvb de zelfde maximumsnelheid maar dit kan je
aanpassen in de lok maar dit vraagt al wat meer werk natuurlijk
om al uw loks ongeveer een zelfde max snelheid te geven.
mvg,
Paul(ogic)

Klaas Zondervan

Paul,

Een Ecos lijkt me geen logische optie voor iemand die kortelings een Lenz startset heeft aangeschaft.

conducteur

Optrek en remvertragining instellen? Of is het een rangeerloc? Maar dan kan je dat toch nog altijd uitschakelen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum