Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Is het de moeite er aan te beginnen?

Gestart door Kennethvr, 17 februari 2010, 16:59:14 PM

Kennethvr

Hallo, ik zit een beetje in een dilemma.
Ik zou graag aan een baantje beginnen, om tijdens de winter met iets te kunnen bezig zijn.
Ik heb me enkele jaren geleden al een Marklin startset aangekocht, met wat wagons en loc's. (Allen Ho, Belgisch, tp III)
Toen had ik  vooruitzichten op een grote zolder met een zee van ruimte om een mooie baan te maken.
Wegens veranderde relationele toestanden is dat er echter niet van gekomen, zodat alles een paar jaar in de kast is beland.
De laatste tijd begint het echter weer wat te kriebelen, maar mijn huidige beschikbare ruimte is 3,8m x 2,5m x 2,8m (3 muren in U, ??n muur (3,8m) onder schuin dak.
Ik zou een landelijk (Belgisch, ardennen) station willen hebben, een "hoofdlijn", en zijlijntje en een klein stoomdepot.
De vraag is, is dit mogelijk op deze beperkte afmetingen of zou ik beter een vitrinekast zetten om de modellen in te zetten? ;)

Gerolf

Lijkt me haalbaar. Heb je al eens in de rubriek "sporenplannen" gekeken?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kennethvr

Ja, heb de vele pagina's al eens doorgelopen, maar ben er nog niet helemaal uit...
Het is niet de bedoeling om aan iets te beginnen dat veel te groot is, maar het mag ook geen baantje zijn "? la rondjes rijden" dat je na een week beu bent.

janjozef

Alles is de moeite om aan te beginnen, en die ruimte moet zeker kunnen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Paulogic

He Kennethvr,

Alle ruimte is altijd te klein en tevens te groot.

Gelukkig is fantasie altijd groot genoeg om op iets kleins iets
groots te realiseren. [;)]

Trouwens meer ruimte betekent niet altijd dat het gemakkelijker wordt.
Ik zit al maanden te dokteren om iets moois te verzinnen voor
mijn beschikbare ruimte. Gelukkig is er ergens een forum waar
ik veel idee?n, goede tips, knappe staaltjes werk en zo kan vinden
om mijn fantasie nog groter te maken...

Oeps... we zitten al op dit forum.[;)]
mvg,
Paul(ogic)