Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

en ze staken verder

Gestart door janjozef, 16 februari 2010, 17:56:34 PM

cyberbeast

#30
citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Beste Alain,

Ik werkte vroeger ook voor een bedrijf waar men niet mocht staken: het leger[:D]
Nu alle gekheid op een stokje; een betaalstaking is misschien een mooi alternatief, maar er zou maar 1 chef garde op de trein zitten die niet staakt en de mensen laat betalen.  Zij die er begrip voor hebben, zoveel te beter.  Maar de dag van vandaag zijn niet alle mensen zo, met mogelijk geweld tot gevolg.  Dan zou iemand die zijn werk wilt doen nog een pak slaag riskeren[V]
Andere politieke hersenspinsel (vooral uit blauwe hoek) is de min. dienstverlenig. Mooi op papier, maar zie het al gebeuren Brussel-Zuid.  Een paar honderd man die tegelijk op 1 stel willen, lachen geblazen vooral groen.  Daar komen ook vodden van.[:(]
Neen mensen het is niet simpel meer.  Ik heb ook al gestaakt, voor het statuut en voor het feit dat ze ooit de werkplaats wilden sluiten.  Mogen we dat niet?  Als ze bij Opel of Stella staakten had iedereen daar begrip voor maar als wij dat doen dan staat het land in rep en roer.  Akkoord niet elke staking is mijns inziens gerechtvaardigd, maar soms is er geen andere uitweg hoor.  Of moeten we op onze kop laten sc**?*ten???
Ik ben zekr geen tafelspringer ls het op stakingen aankomt, meestal is het het rollend personeel of de seingevers, maar in de werkplaatsen zijn bij mijn weten nog nooit wilde stakingen uitgebroken

Groeten

Rudy




Het probleem is alsof ze iedere maand bij de NMBS, voor het minste, staken.
 

just4fun

#31
citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

...  Als ze bij Opel of Stella staakten had iedereen daar begrip voor maar als wij (NMBS) dat doen dan staat het land in rep en roer.


Inerdaad, want als Opel of Stella staakt, ligt niet het hele land in puin! Hoogsten een auto bij enkele klanten die een paar weken later geleverd wordt, of een beetje dorst. Deze actie was nu niet zo groot, dus deze had niet zo'n desastrueze gevolgen. Maar in 't verleden zijn er al NMBS-stakingen geweest met mega-mosn,terfiles tot gevolg. Dit brengt grote schade toe aan mensen en bedrijven die totaal niets met de NMBS te maken hebben.
Waar het bij de vakbondsmensen (en dan vooral de top) van zeer grote groeperingen (niet alleen NMBS, maar ook onderwijs, De Lijn, ambtenaren, ...) vooral om draait is 'macht'. Als de vakbond in mijn bedrijf oproept tot staken, heeft dat gevolg voor max een paar honderd mensen. Als de vakbondstop en -vertegenwoordigers van deze zeer grote groeperingen oproepen tot staken, hebben ze de 'macht' om soms zeer grote) chaos te cre?ren.
Staken mag, maar chaos maken niet. Iedereen heeft dezelfde rechten, zo heeft iedereen het recht om op tijd op werk, in school, ... te geraken.
Paul

Bundesbahnfreak

#32
Aanzie diit maar als mijn laatste bijdrage,

Als ik deze 2 laatste reacties lees wordt het NMBS-personeel als derderangsburger aanzien.

Het gaat jullie allemaal goed, zelfverklaarde specialisten.  Ik groet U

Iedereen gelijk voor de wet??? laat me niet lachen, als ze in de priv? staken, dan is er begrip voor maar voor ons?

Elke maand staking, leer eens tellen h? manneke[:(!]
Bij mij is het zelfs jaren geleden[xx(][V]


Hopelijk zien mijn collega's van NMBS-Infrabel en de Holding het ook in dat wij toch maar met dde nek aanzien worden.

Bundesbahnfreak houd hiermee op te bestaan, en zal ook bepaalde posts verwijderen

Ik heb hier een paar vrienden leren kennen met deze ga ik verder, ze weten wel wie ze zijn[^]

dgrr57

#33
citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Bundesbahnfreak houd hiermee op te bestaan, en zal ook bepaalde posts verwijderen


Ik reageer ook niet meer op dit forum, maar min bijdragen heb ik toch laten staan.
Twee onnozele reacties en jij maakt er iedereen slachtoffer van [:(][:(][:(][:(]
Heel klein, als reactie [:(][:(][:(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(]
Ik had dit graag via PM gedaan, maar, tegen de regels van het forum, heb je geen email ingebracht [:(]

Gerolf

#34
citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak
Bundesbahnfreak houd hiermee op te bestaan, en zal ook bepaalde posts verwijderen
Te laat gelezen, anders had ik hem eerder geblokkeerd. Nu is het kwaad al geschied ...

POSTS VERWIJDEREN IS VERBODEN
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alain

#35
citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Aanzie diit maar als mijn laatste bijdrage,

Als ik deze 2 laatste reacties lees wordt het NMBS-personeel als derderangsburger aanzien.

Het gaat jullie allemaal goed, zelfverklaarde specialisten.  Ik groet U

Iedereen gelijk voor de wet??? laat me niet lachen, als ze in de priv? staken, dan is er begrip voor maar voor ons?

Elke maand staking, leer eens tellen h? manneke[:(!]
Bij mij is het zelfs jaren geleden[xx(][V]


Hopelijk zien mijn collega's van NMBS-Infrabel en de Holding het ook in dat wij toch maar met dde nek aanzien worden.

Bundesbahnfreak houd hiermee op te bestaan, en zal ook bepaalde posts verwijderen

Ik heb hier een paar vrienden leren kennen met deze ga ik verder, ze weten wel wie ze zijn[^]



Jammer dat je je hobby niet kunt gescheiden houden van je werk.[V]

Iedere job is mooier als hij door iemand anders wordt uitgevoerd.[;)]

Jurgen

#36
citaat:
Geplaatst door chef garde

Dus: laat de "kenners" in hun waan, ze hebben immers zo goed gebladerd in hun "Het Laatste Nieuws" of zo aandachtig gekeken naar het "VTM-nieuws" waar de enige ?chte waarheid verteld wordt!




Vreemde uitspraak die je doet. Ik hoop dat je hier niemand mee wil viseren.

Jij bent trouwens niet de enige die hier vreemde uitspraken doet. Ik heb de indruk dat sommige dingen hier serieus gevoelig liggen en dat die dan maar meteen aangegrepen worden om ophef over te maken en het dan uiteindelijk af te stappen. Men doet maar.


Ik weet 1 ding, het aantal stakingen bij de NMBS kan je al lang niet meer op 1 hand tellen. Alle stakingen komen in het lang en het breed in het nieuws en alle gebruikers hebben er last van.
Er bestaat zo'n gezegde met hoge bomen en veel wind. Deal with it of zoek een andere job!
De flauwerikken trappen het maar af. Ik begin dat geruzie hier stilaan beu te worden.
Ik ben 4 dagen niet online geweest en ik heb hier blijkbaar niets gemist ook niet. Tot in't weekend... misschien.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Greg

#37
Staken moet kunnen, laat dit duidelijk zijn. In sommige gevallen is het terecht, in andere gevallen niet.
Probleem is dat je bij de nmbs het halve land lam kan leggen door te staken, en dit zonder goede reden soms.

Hoge werkdruk e.d. allemaal goed mogelijk, maar denk je dat het in de priv? anders is? Werk eens aan de band bij audi of ford (of opel), werk eens als vrachtwagenbestuurder of koerier, werk een in het management van een druk bedrijf.
Denk je dat er daar geen werkdruk/stress/tijdsdruk is? Of dat het daar beter is?
Denk je daar meer te verdienen?
Denk je daar globaal beter af te zijn?

Ik denk het niet.

Punt is gewoon dat staken bij andere bedrijven (die daarom niet minder groot zijn) meestal minder pijnlijke gevolgen heeft.
Bereken eens de economische schade van een week staken bij INBEV of opel, en bereken eens die van 1 dag staken bij de NMBS. Welke zal het grootste zijn denk je?

Om het eens een voorbeeld te geven, de dag na het tragische ongeluk lag heel wallonie plat. Staking staking en nog een staking.
Pijnlijk ongeluk, zeker, maar de reden waarom ze dan plots overal het werk neerleggen heb ik nog altijd niet door.
Ligt waarschijnlijk aan mijn beperkte verstandelijke mogelijkheden, maar conclusie is dat er door een menselijke fout van iemand men besloot het werk neer te leggen.
Ik zeg het nog eens een spijtige zaak, en ja het zou niet mogen gebeuren. Maar is het nut geweest van die staking om ons verder te helpen?
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

itchy

#38
citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak
Op ons (NMBS-personeel) wordt al genoeg neergekeken.  
Ik leid een ploeg gemotiveerde mensen die er dagelijks het onmogelijke voor doen om de M6'en van Hasselt op de relaties Tongeren-Knokke/Blankenberge en Landen-Poperinge/De Panne te doen rijden.  Als al die criticasters eens een dagje zouden volgen in welke omstandigheden mijn techiekers moeten werken.  Zouden ze misschien begrip kunnen opbrengen voor het werk dat geleverd wordt.

Rudy, ik weet in welke omstandigheden de mensen daar aan de 'te hoge' M6'en werken (en ook aan de 'te lange' MS96's...) ...  Mijn mening: petje af voor jouw techniekers. Ik denk inderdaad dat velen met open mond zouden staan kijken. Hopelijk komt er gauw verbetering.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

janjozef

#39
Ik heb al lang spijt dat ik deze topic begonnen ben, ik had het gewoon over 1 wilde staking die in volgens mij geen enkel nut had, niet over al het personeel van de NMBS groep, daar zitten zeer toffe mensen bij die hun job meer dan ter harte nemen,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#40
Dat snappen we, Jan (all??, ik begrijp dat toch) [:I]
Misschien was je topic-titel iets te "agressief" gekozen. Je bijdragen en verklaringen nuanceerden een hoop, maar dat moet men dan nog willen lezen, h? ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bundesbahnfreak

#41
Ik heb niets van de oude bijdrage gewist.

Wens me te veronstschuldigen als ik door mijn uitspraak hierover mensen geschofeerd heb. Dit was in een opwelling.

Laat ons deze discussie voor wat ze is en laat ons bezighouden met de essentie van het forum zelf, modelbouw

Groeten

Rudy

Gerolf

#42
citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak
...en laat ons bezighouden met de essentie van het forum zelf, modelbouw
Wijze woorden, Rudy.

Ter verduidelijking naar de forumleden: Ik was in de waan dat Rudy een groot deel van zijn posts effectief verwijderd had, en had hem daarom geblokkeerd. Ik heb me teveel laten leiden door een fout resultaat van een zoekfunctie van onze forumsoftware [:I] [:I] [:I]
Na wat pm's met Rudy was het duidelijk dat zijn "dreigement" een uitschuiver was, en dat er niks ernstigs aan de hand was.
Ik ben dan ook blij dat we dit waardevolle forumlid niet kwijt zijn [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#43
Ook ik ben kontent dat Rudy terug is en wens me bij Rudy te excuseren als hij zich aangesproken voelde door mijn uitspraken. Ik heb zeker nooit iemand willen kwetsen. Ik zou ook geen enkel ander vervoermiddel willen gebruiken voor mijn dagelijkse reis van Mortsel naar Brussel. Ik heb dus zeker niets tegen de spoorwegen.

Jan


Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Bundesbahnfreak

#44
citaat:
Geplaatst door janjozef

Ook ik ben kontent dat Rudy terug is en wens me bij Rudy te excuseren als hij zich aangesproken voelde door mijn uitspraken. Ik heb zeker nooit iemand willen kwetsen. Ik zou ook geen enkel ander vervoermiddel willen gebruiken voor mijn dagelijkse reis van Mortsel naar Brussel. Ik heb dus zeker niets tegen de spoorwegen.

Jan
Excuses aanvaard Jan, je krijgt de mijne trouwens ook.

@Gerolf, kan je "Bundesbahnfreak" veranderen in Rudy, is wat persoonlijker

mvg

Rudy