ongeval te Buizingen

Gestart door janjozef, 15 februari 2010, 12:11:57 PM

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

PeterBrz


cyberbeast

Wat een ramp. Er zou een rood signaal niet gerespecteerd zijn...

TB is toch ook een klote-job: onmenselijk afwisselende uren en een grote verantwoordelijkheid met zoveel passagiers die achter je lok hangen.
 

Greg

Die 2 draadjes mss samenvoegen, nu staat hier alles dubbel.[;)]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Jurgen

't Heeft nog lang geduurd vooraleer het hier stond. Het ongeval is deze morgen gebeurd.

Het negeren van het rode sein is nog altijd niet bevestigd. Het onderzoek naar de oorzaak is nog altijd aan de gang.
Wat vanmiddag wel verteld werd door Schouppe in het Nieuws op VTM was dat 1 trein blijkbaar 3 overwegen voorbij gereden is terwijl deze geopend waren.
De kans dat de treinbestuurder dus gewoon zelf onwel geworden is bestaat ook nog.

Over het aantal doden weet men nog niet veel. Sommigen spraken al van 20 en 25, maar er zouden er officieel "nog maar" 10 zijn. Al had Infrabel het vanmorgen over geen doden. Men weet dus eigenlijk nog helemaal niets behalve dan dat het daar een chaos en 1 grote ravage is.


Men had het natuurlijk ook weer over P?crot uit 2001 en de gevolgen die dat ongeval gehad hebben. Men is begonnen met de installatie van TBL1+ maar dat project zit nog maar op 50%. De vraag van het nieuwsanker was waarom dat zo lang duurde. Reden: eerst een oplossing zoeken, daarna uitwerken, testen en dan pas installeren en dat kost geld. Afin, een uitleg als een ander natuurlijk.

Om 15u en om 17u zijn er opnieuw een extra nieuwsuitzendingen op VTM. Ik blijf het volgen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

13erke

citaat:
Geplaatst door Jurgen

't Heeft nog lang geduurd vooraleer het hier stond. Het ongeval is deze morgen gebeurd.

Het negeren van het rode sein is nog altijd niet bevestigd. Het onderzoek naar de oorzaak is nog altijd aan de gang.
Wat vanmiddag wel verteld werd door Schouppe in het Nieuws op VTM was dat 1 trein blijkbaar 3 overwegen voorbij gereden is terwijl deze geopend waren.
De kans dat de treinbestuurder dus gewoon zelf onwel geworden is bestaat ook nog.

Over het aantal doden weet men nog niet veel. Sommigen spraken al van 20 en 25, maar er zouden er officieel "nog maar" 10 zijn. Al had Infrabel het vanmorgen over geen doden. Men weet dus eigenlijk nog helemaal niets behalve dan dat het daar een chaos en 1 grote ravage is.


Men had het natuurlijk ook weer over P?crot uit 2001 en de gevolgen die dat ongeval gehad hebben. Men is begonnen met de installatie van TBL1+ maar dat project zit nog maar op 50%. De vraag van het nieuwsanker was waarom dat zo lang duurde. Reden: eerst een oplossing zoeken, daarna uitwerken, testen en dan pas installeren en dat kost geld. Afin, een uitleg als een ander natuurlijk.

Om 15u en om 17u zijn er opnieuw een extra nieuwsuitzendingen op VTM. Ik blijf het volgen.


Die uitspraken over die overwegen ging over Pecrot in 2001, over de oorzaken en mogelijke fouten is het uit respect voor de slachtoffers het beste om te wachten op de resultaten van het onderzoek.

Gerolf

Inderdaad vreselijk. Een zware klap voor velen. [:0]

Dit draadje sluit ik af - zodat er voort kan gepraat worden in het andere:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=10217
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw