Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Lok 5540 in Gouvy

Gestart door Eres, 12 februari 2010, 18:58:48 PM

Eres

Een goed uurtje geleden was ik even in Gouvy Toen ik het station aldaar passeerde zag ik een onmbekende lok staan bij de perrons en de aandacht werd getrokken door een roodkleurige rookpot die er voor stond.

Ik ben uitgestapt en zag dat het Loknr 5540 was Er stond een fotograaf bij die zijn camera op een statief had staan

Achter deze (diesel) lok waren gewoon de zilverkleurige treinstellen

Kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder was en of er iets speciaals was??

Was heel mooi om te zien

Wim

Sicco

Bedoel je dat de loc rood was?

De 5540 (bij mijn weten blauw-geel) is een loc van TUC-Rail met elektrische treinverwarming, zou kunnen dat die gehuurd is door Reizigers vanwege een tekort aan bicourante stellen.

Eres

Neen de kleur was blauw geel zoals gewoonlijk maar het trok mij de aandacht rond 17.50 uur dat er veel rook was met een rode rookpot er voor en een fotograaf er voor die achter elkaar opnames maakte

Maakte deze lok zijn laatste reis Een half uur later was ik terug en het perron was uiteraard leeg

Ja en dan op zijn klein plaatsje trekt het je aandacht als je er voorkomt komt rijden

Wim

mark7758

ik denk eerder dat een machinist de leeftijd heeft bereikt om te mogen stoppen. Dus laatste rit machinst.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

trainfreak

Misschien een pensioenering van een TB, met die rode rookpot bedoel je waarschijnlijk zo een fakkel.
Spoorse groeten
Dimitri

OMC

Zou inderdaad om een afscheidsrit van de TB gaan, 5540 is een beestje dat ze even van stal gehaald zullen hebben in Kinkempois.

Om even lastig te doen [:D]: moet dit onderwerp niet onder "Grootbedrijf" staan?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Eres

Zou inderdaad een fakkel kunnen zijn was even niet op dat woord gekomen En bedankt hiervoor

Wim

rixke rail

Zag het er zo uit, Wim ?



Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

OMC

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Zag het er zo uit, Wim ?
Modelspoorse groeten,
Eric.



Zijn dat geen potten waarmee de rails aan elkaar gesmolten worden?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

trainfreak

citaat:
Geplaatst door OMC

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Zag het er zo uit, Wim ?
Modelspoorse groeten,
Eric.



Zijn dat geen potten waarmee de rails aan elkaar gesmolten worden?



Zoiets.
Maar je uitleg klopt niet helemaal[;)]
Spoorse groeten
Dimitri

OMC

citaat:


Zoiets.
Maar je uitleg klopt niet helemaal[;)]



Nee ik weet het, de exacte term voor deze handeling ontbreekt me [:)]Ik heb het al enkele keren gezien dat er iets in die pot wordt gedaan en dat er dan een chemische reactie ontstaat waardoor de onderkant van die pot wegsmelt en een hete massa op de aaneen te verbinden rail terecht komt waardoor deze een zichtbaar mooie "lasnaad" krijgen. Als je me kan verbeteren, feel free [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

rixke rail

citaat:
Geplaatst door OMC
Zijn dat geen potten waarmee de rails aan elkaar gesmolten worden?



Voor de ge-interesseerden : HIER een filmpje hoe dat gebeurt !
Nu begin ik toch te twijfelen of men dat eerbetoon wel hiermee zou kunnen gedaan hebben ! [B)]
Lijkt mij verspilling ! [:0]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Ludwig

Dit is thermietlassen.[;)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

OMC

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Dit is thermietlassen.[;)]



Jaa inderdaad, thermietlassen! Bedankt om dit even op te helderen Ludwig, loop er al een ganse morgen over na te denken [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

trainfreak

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door OMC
Zijn dat geen potten waarmee de rails aan elkaar gesmolten worden?



Nu begin ik toch te twijfelen of men dat eerbetoon wel hiermee zou kunnen gedaan hebben ! [B)]
Lijkt mij verspilling ! [:0]


Het eerbetoon gebeurd daar zeker niet mee.
Rixke rail vroeg of dat met die potten gebeurde...
Spoorse groeten
Dimitri