spiraal aansluiten

Gestart door didier1990, 10 februari 2010, 14:57:10 PM

didier1990

hallo allemaal

ik heb een vraagje in verband met een spiraal aan te sluiten op het spoor.
rijdt met fleischmann piccolo N.
hoe kan ik mijn spiraal op de baan aansluiten zonder dat ik hier plaats op verlies?
Als je hem volledig laat doordraaien heb je de bovenste ronden dat die eigenlijk boven je bovenste nivieau rijdt en kun je hier niets van spoor  leggen.
Ik hoop dat jullie aan mijn uitleg aan uit kunnen.

mvg
didier

ysbeer

Ja als ik zeg dat ik het helemaal begrijp lieg ik.
Maar je moet zo veel klimmen dat je bovenste cirkel precies op nivo uitkomt.
Correcties moet je dan dus aan de onderzijde uit voeren.
Kijk als je 8 cm per winding stijgt moet bij 6 windingen 6x8 cm hoger zijn=48 cm
Wil je 52 cm dan moet je een halve cirkel meer doen of 52 door 6 delen en iets meer dan 8 cm stijgen.
Even simpel
Deel de totale stijghoogte door het aantal hele windingen dan krijg je de stijging per winding,en maak het al zo.
wim

didier1990

beste

zo ver ben ik al dus ligt gelijk met mijn baan.
heb stijgingen per ronden van juist 5cm en ga ik 20cm hoog.
maar waar dat spoor eigenlijk boven mijn vaste plaat komt kan ik geen ander spoor leggen dan?
Dit moet ik dan gebruiken als landschap of zo of een berg op bouwen dan.

mvg
didier

Roderik

Ik denk dat ik begrijp wat je wil zeggen Didier.
Je kan inderdaad beter zorgen dat er zo weinig mogelijk sporen in de weg liggen van je spiraal. Per slot van rekening is de volledige omgeving, vanaf het punt waar je rollend materiaal boven je bovenste plaat uit komt, open. Het midden van je spiraal kan je opwullen met een plaat die dezelfde hoogte heeft als het bovenste niveau zodat je je landschap kan laten doorlopen.
Je kan best camoufleren met landschapsbouw. Je hoeft niet onmiddellijk te kiezen voor een berg. Je kan een zacht glooiend landschap nemen en je trein van tussen de huizen laten verschijnen. Of vanachter een bomenrij.
Always be modelling!

didier1990

beste roderik

Dat is exact wat ik eigenlijk bedoel.
bedankt dan weet ik hoe ik dit kan oplossen voor mooi zicht te hebben.

mvg
didier