Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

Break Olaerts

Gestart door cyberbeast, 09 februari 2010, 20:46:19 PM

cyberbeast

Mijn broer heeft interesse in een Break van Olaerts.
Bij opties staat er echter: "Digitaal Wisselstroom Hoog Vermogen". Wat is dit en wat voor nut heeft het? Ik had al het AC model geselecteerd dat normaal op M?rklin zou moeten werken zonder aanpassingen?
 

Jozef

Hoog Vermogen is gewoon een 5 polig anker in de motor, dit hebben de huidige Marklin loks nu (bijna) allemaal.
een hoog vermogen motor rijd iets beter (zeker bij traag rijden)
voor de rest is er weinig vershil.

Dus hij rijd zeker op (AC) Marklin rails.

Ik rij zelf gelijkstroom, maar mijn Belgishe Marklin/Trix loks
heb ik zelf omgebouwd naar hoogvermogen motors
Vroegen noemde ze  deze motors 5 sterren motor ***** deze sterreen stonden ook afgebeeld op de doos

Groeten, Jozef
LocoNet DCC, Twin-Center, PC met Koploper LocoNet-interface,
BMD16N-SD bezetmelders met S88LN en LDT wissel & schakeldecoders

cyberbeast

Ik was bang weer een debiele vraag te stellen maar ik vond er niet echt iets over. Wel voldoende winkels bij zo'n zoekopdracht.
Edit: zijn eigenaars van dit stel er tevreden over? MSM was in ieder geval wel positief.

 

niko

ik heb ook een break van olaerts voor mijn marklin baan en moet u toch meedelen dat ik er niet echt tvreden van ben hij is reddelijk duur heb de mijne ( 2-delig "Bordeaux" )430 euro btaald. de digital decoder zit er standaart in bij ac je moet alleen bij betalen voor de binne verlichting .
de binen verlichting is heel fel en de frontseinen en sluitseinen
zijn redelijk flauw hij maakt ook veel lawaai als hij door de bochten rijd
voor de rest is het een mooi model en rijd hij goed ook onder problemen over de wisselstraten
mvg Niko

niko

even een rechtzetting
de break van olaerts
rijdt zonder poblemen over de wiselstraten
mvg Niko

cyberbeast

Begrijp ik goed dat je enkel over de prijs niet tevreden bent? En dat de verlichting in het algemeen niet super is?
 

Sicco

citaat:
Geplaatst door niko

even een rechtzetting
de break van olaerts
rijdt zonder poblemen over de wiselstraten


Je kunt een bericht ook gewoon wijzigen met het 'edit' symbooltje!

niko

bwa de prijs wist ik voor ik hem kocht
het ergelijkste vind ik de verlichting maar heb een mailtje gehad met de oplossing voor het lawaai in de bochten van een technieker van olaerts dus als ik eens tijd heb kan ik er is naar zien
ik ga ook eens na vragen in een mail of ik iets kan doen voor de verlichting .
Met mijn ecos centrale kan ik het licht wel dempen maar dan dempt de buiten verlichting ook dus even na vragen

@sicco
bedankt voor de tip maar waar vind ik het 'edit' symbooltje
mvg Niko

Paulogic

Die tip voor het lawaai in de bochten interesseert mij ook wel.
Heb zo'n model 'in leen' staan en maakt in R1 bochten raar geluid.

Het edit icoontje staat bovenaan het bericht dat je geschreven
hebt. Enkel bij berichten die jij hebt geschreven uiteraard.
mvg,
Paul(ogic)

Michael

Als je weet wat voor decoder erin zit kan je de cv's van je verlichting toch aanpassen, als je dan ook de binnenverlichting met functie decoder hebt, is deze ook aan te passen en anders een extra weerstandje voor de binnenverlichting?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

niko

@ Paulogic
het is de zwarte draad die tegen de cardan komt in de bocht.
Dit is dus op te lossen door de draden extra in te tapen en wat strakker tegen de chassis  aan te trekken  dat zou het moeten oplossen

@ nmbsverzamelaar
het is een lokpilot
heb de cv's doorgekregen
maar voor de front en sluitverlichting zit het op de maximum
mischien binnenkort letverlighting  

@koen
ik heb mijne break vorig jaar gekocht en heb eigenlijk niet veel problemen hij rijd goed en zelfs over de wisselstraten dus
en je kan hem idd testen op de winkelbaan zeg maar
de kopeling werkt ook goed alleen een beetje moeilijk soms om in en uit elkaar te halen maar voor de rest geen problemen
zo heb ik een probleem met een marklin lok hij rijd ook goed de eerste 5 min en dan brand alleen nog maar de verlichting
mvg Niko

dirkske

Beste "break" liefhebbers.

Ik ben momenteel een break van een vriend aan het herstellen (onderhoud)
Ik heb het ding tot op het bot gestript om alles eens een grondige beurt te geven.
Nu doet deze het weer als nieuw, hij rijd heel geruisloos en regelmatig, zelf bij de laagste rijstap.
Ik blijf echter met de vraag zitten waarom deze stellen zo veel moeten kosten, want goedkoop zijn ze toch niet h??
Is dit het gevolg van een vrij kleine oplage?, of zie ik dit verkeerd?
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Greg

Zeer waarschijnlijk.
Als je de ontwerp en ontwikkelingskosten moet verdelen over een beperkte oplage zit je met een serieuze overhead aan vaste kosten per treinstel. Tel daar dan nog eens een winstmarge bij, en uiteraard de kosten die rechtstreeks uit het model voortkomen (materialen, werkuren,... de variabele kosten dus) dan zal je toch een serieuze prijs aan je been hebben.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG