Interessante plaatsen rond Trier

Gestart door C-rail, 17 januari 2010, 18:55:44 PM

C-rail

Hallo iedereen,

Binnenkort ga ik een weekendje naar Trier met m'n ouders, en ik wou weten welke spoorwegmusea, depots, verenigingen, ed. er zo rond Trier-Koblenz-Luxemburg liggen.

Alvast bedankt,

C?dric

conducteur

Wij zijn vorig jaar naar Bitburg geweest. kijk eens hier
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=8404
En dan is er nog ars tecnica net over de grens
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

ARS Tecnica is nu niet meteen de moeite om speciaal tot daar te rijden hoor.

Het is wel eens leuk om binnen te springen als je op weg bent naar ergens anders. Je kan er een uurtje of 2 blijven rondlopen, daarna heb je alles wel gezien denk ik.
In de winkel kon je vroeger wel enkele koopjes doen, maar dat was de laatste keer toen ik er was al een pak minder.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

C-rail

Ars Tecnica heb ik al eens gezien, maar iets in het grootbedrijf spreekt me toch wat meer aan.[:D]


PeterC

C?dric,

Als je in de buurt van Trier veel oud ijzer wil zien, raad ik je een bezoekje aan Hermeskeil aan:  http://www.dmhk.de/  .  Het is al een jaar of drie geleden dat ik daar nog geweest ben, maar het was toen wel de moeite (als je toch in de buurt bent, en zover weg is het niet) om eens tussen al die BR50, BR52, BR44, ... op rust eens te wandelen.  Volgens de site zijn er nu minder lokomotieven nog aanwezig, maar dat zou ik zelf moeten zien.

Hier enkele foto's van wat daar te zien is:





Op eigen risico mag je overal een kijkje nemen (niet in de stuurstanden, die zijn slotvast).  De eigenaar is een goedgeluimde (oudere) vriendelijke man.

Het is heel eenvoudig om te vinden (het station van Hermeskeil) en op een boogscheut van de snelweg.
Groetjes, Peter


C-rail

Op de website staat niet of hij in de krokusvakantie open is?
Ziet er wel eens interessant uit, kan je er ook "souvenirs" vinden?
Zoals nummerborden ed.

doomslu

citaat:
Geplaatst door C-rail

Op de website staat niet of hij in de krokusvakantie open is?
Ziet er wel eens interessant uit, kan je er ook "souvenirs" vinden?
Zoals nummerborden ed.

Blijkbaar niet geopend voor april (staat er te lezen).
Er staan in de loods ook nog niet-verroeste exemplaren hoor.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *