Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Belgische stoomlokmachinisten ...

Gestart door rixke rail, 13 januari 2010, 21:49:55 PM

rixke rail

Sinds ik ondertussen toch een aantal Belgische stoomlocs heb,
stelde ik even de vraag aan Preiser of zij mij misschien konden helpen. Hun setje 14014 is wel goed voor onze ex-Duitse loks, maar niet voor de 12, 10, e.d. B)
Zie hieronder amper twee werkdagen later reeds hun antwoord : ^


Sehr geehrter Herr Baert,
wir danken Ihnen f?r Ihr Schreiben vom 09. Januar 2010 und freuen uns ?ber Ihr Interesse an unserem Unternehmen und Produkten.
Leider m?ssen wir Ihnen mitteilen, dass wir Artikel Nr. 14014 nur so wie im Katalog dargestellt anbieten.
Gerne leiten wir Ihre Anfrage weiter an unsere Entwicklungs-Abteilung, die sie als Vorschlag pr?fen wird und gegebenenfalls bei unserer zuk?nftigen Programmplanung ber?cksichtigt.
Wir bedauern Ihnen keinen positiveren Bescheid geben zu k?nnen und verbleiben mit freundlichen Gr??en
Kleinkunst-Werkst?tten
Paul M. Preiser GmbH
Nicole Scheidig


Hoop doet leven ?:p
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

trainfreak

Kan iemand dit vertalen?
Ik ken wel een beetje Duits, maar dit is toch te moeilijk voor mij.
Spoorse groeten
Dimitri

rixke rail

Sorry, mijn fout ! [:o)]
Het komt erop neer dat ze momenteel all??n die set 14014 hebben, maar dat mijn aanvraag voorgelegd zal worden aan de ontwikkelingsafdeling, die het voorstel in overweging nemen om het eventueel als toekomstige nieuw artikel te kunnen plannen.
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : verbetering !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

In schaal N heeft Merten ook stoomlokpersoneel (art. N2268). In dit setje zit stoomlokpersoneel voor linkse ?n rechtse besturing. Misschien is dat voor H0 ook zo? Iemand een idee?

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

janjozef

Ik kan zo ook nog enkele setjes gebruiken, heb voor enkele jaren een paar engelse gekocht maar die zijn in schaal OO en dus te groot

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

conducteur

Wat is dan het verschil tussen het lokpersoneel voor bv. een type 12 en een 64?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Type 12 is een locomotief van Belgische oorsprong, met besturingsbediening langs links geïnstalleerd. Type 64 is een locomotief van Duitse oorsprong, met besturingsbediening langs de rechter kant. Dus, de machinist hangt uit het linker raampje bij een Belgische locomotief, en uit het rechter raampje bij een ex-Duitse lococomotief.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Brunel

Dat is in wel meer landen het geval. Is er in Frankrijk niets te vinden?

Mr-tsjoektsjoek

Omdat Belgi? als eerste land op het continent de trein ingevoerd heeft, is de bediening van de loc ook links, zoals in Engeland.

Bij de ons omringende landen is de bediening rechts.

Maar dat nieuws van Rixke is wel interessant, hoop doet leven !

adrievans

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Sorry, mijn fout ! [:o)]
Het komt erop neer dat ze momenteel all??n die set 14014 hebben, maar dat mijn aanvraag voorgelegd zal worden aan de ontwikkelingsafdeling, die het voorstel in overweging nemen om het eventueel als toekomstige nieuw artikel te kunnen plannen.
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : verbetering !



Stel je hier niet teveel van voor,jaren geleden een aantal ideetjes geopperd aan preiser,hetzelfde antwoord gekregen en nooit meer iets gehoord of gezien.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Michiel

Hier zijn voorbeelden van machinisten voor oa Belgische stoomlocomotieven van Merten in schaal H0:



bron: http://www.preiser-figuren.de
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)