Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

CD van Busch met achtergrondbeelden

Gestart door amest, 10 november 2009, 14:49:13 PM

amest

Ik ben al een poos aan het nadenken hoe en wat ik allemaal ga doen ifv de achtergrond.
Heb al idee?n gekregen via een ander draadje, maar bv. schilderen is op bepaalde plaatsen moeilijk omdat het meer zal moeten zijn dan alleen lucht. En dat lukt me niet vrees ik.

Ik was dan op zoek gegaan om op die plaatsen foto's te zoeken op internet maar dat is niet zo simpel omdat ik zou moeten combineren en dan kloppen de overgangen tussen verschillende foto's niet meer.

Het grootste "probleem" doet zich voor achter het station waar ik een plein met daarachter huizen zou willen. Dat plein en die huizen zou dan een foto moeten zijn want achter het station is geen plaats...

En dat plein zou dan min of meer moeten aansluiten met andere straten en gebouwen in het vervolg van die achtergrond. Dat zou op zich minder moeilijk moeten zijn omdat daar "echte" huisjes staan en dus enkel eventuele hogere gebouwen/bomen moeten zichtbaar zijn.

En om dan eindelijk bij de vraag te komen : vind ik op de cd van busch bv. genoeg foto's die misschien gemakkelijker te combineren zijn dan deze die je vindt op internet?
Heeft iemand deze CD?
Zitten er daar ook pleinen en starten bij?
Vindt je er ook foto's op van een straat met huizen ernaast die van je weggaat (dus met dieptezicht en kleiner wordende huizen)?

alvast bedankt
groeten,

Arvid

Peter

#1
Arvid,

Op die CD vind je de meeste benodigde dingen terug, maar..... je moet dat wel afdrukken op je printer d.w.z. dat je enkel op A4 formaat kan afdrukken (dus alle foto's aan elkaar lijmen[:I]) en dat de kleuren (al je tenminste geen proffesionel printer hebt), snel verbleken. Er bestaan veel achtergronden kant en klaar, en dan bedoel ik niet enkel de gekende Faller, Vollmer enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

amest

#2
Kan je de foto's niet zelf aaneen plakken in photoshop bv. en dan zelf via een fotocentrale laten ontwikkelen.
Ik heb zelf geen printer.

Ik dacht 1 "hele lange" achtergrond te maken . Zo kan ik de overgangen goed regelen. En dan deze terug in stukken knippen digitaal en laten afdrukken bv. op 50x75. Op de meeste plaatsen zal 25cm hoogte genoeg zijn, dan heb ik van 1 afdruk 150 cm achtergrond. Dan volstaan een paar afdrukken. Die moet ik uiteraard aan elkaar kleven op een achtergrondplaat.

Zelf afdrukken op A4 is me net iets te veel plakwerk.

Ik hoopte dat er een gemakkelijke lucht-achtergrond zou zijn, die uitbreidbaar is in de lengte en dat er mogelijkheden waren om diepte te cre?ren daar gebruik van straten en pleinen in de achtergrondfoto.

Ik heb zelf twee posters zo geprobeerd en de basis is wel ok, ik vind alleen niet de geschikte prentjes van huizen, pleinen, lucht, ...
groeten,

Arvid

amest

#3
citaat:
Geplaatst door Peter

Arvid,
KNIP
Er bestaan veel achtergronden kant en klaar, en dan bedoel ik niet enkel de gekende Faller, Vollmer enz.



welke zijn er dan zoal? Heb je links naar websites?
groeten,

Arvid

rixke rail

#4
citaat:
Geplaatst door amest



1) Ik heb zelf geen printer.

2) Zelf afdrukken op A4 is me net iets te veel plakwerk.




1) Daarin ga je toch moeten investeren, hoor, Arvid !
  Essentieel gereedschap !
Evenals een goeie scanner !

2) Hoezo [?] , dat is juist een onderdeel van modelbouw !

Mag ik even wat voorbeelden geven van mijn baan ?
Van de Busch-CD : een collage van appartementsgebouwen.



Gebouw links en rechts van de Busch-CD, het verlengde van het spoor in het midden een foto van internet :



Gevonden op internet :



Foto van rooigebied van internet + 1 x gespiegeld :



Foto?s van parkeergarages, gevonden op internet, tussen de half-relief gebouwen geplakt en verder afgewerkt :





Kan je je hier zien waar de baan eindigt en waar de achtergrondfoto begint ? Ook geplukt van internet en samengeplakt uit verschillende foto?s, letterlijk met schaar en lijm en terug ingescand.



Ik hoop dat dit je inspiratie gegeven heeft.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

amest

#5
Bedankt voor de voorbeelden. Ik hoopte het plakwerk op de computer te doen vandaar.
Staan er op die busch cd ook pleinen en straten? Of alleen gebouwen
groeten,

Arvid

rixke rail

#6
Arvid, als ik mij nog goed herinner, kan je die cd-rom ook gebruiken om via de p.c. te plakken, hoor.
Ze is doorverkocht, wegens niet meer bruikbaar met Vista. [:(!]
Ik had/heb echter die software niet, vandaar dat ik het werk manueel deed.
Geen pleinen en straten, alleen huizen (veelal Duits), appartements-en industriegebouwen, muurtjes, bomen en -groepen, ...
Vandaar ook dat ik die met Google gezocht heb.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

amest

#7
aha niet compatibel met VISTA. Dan valt dat wel af want heb momenteel VISTA staan op mijn PC en heb geen zin om nu terug te gaan naar XP.

Ik zal nog maar eens goed op internet zoeken naar afbeeldingen en die dan wat aan elkaar plakken.

bedankt voor de info
groeten,

Arvid

dgrr57

#8
@Rixke : prachtig gedaan [:p]

swa

#9
Arvid,

Misschien een beetje aan de late kant met mijn reactie, maar hierbij een link waar je achtergronden bij de vleet kan vinden:
http://www.modellbahn-hintergrund.de
Hopelijk kun je er wat mee doen.

amest

#10
citaat:
Geplaatst door swa

Arvid,

Misschien een beetje aan de late kant met mijn reactie, maar hierbij een link waar je achtergronden bij de vleet kan vinden:
http://www.modellbahn-hintergrund.de
Hopelijk kun je er wat mee doen.



bedankt, ziet er interessant.
Wel raar als je combineert dat 200+200 gelijk wordt aan 310???
ik zal het nog eens goed bekijken
groeten,

Arvid

marc goovaerts

#11
Arvid,

Moest je deze site nog niet kennen: www.flickr.com.

Oneindig aantal foto's. De meeste ook gratis te downloaden voor niet-commercieel gebruik.

amest

#12
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Arvid,

Moest je deze site nog niet kennen: www.flickr.com.

Oneindig aantal foto's. De meeste ook gratis te downloaden voor niet-commercieel gebruik.



ik kende het niet, bedankt, zal er eens rondneuzen

Ik heb op dit moment een achtergrond laten afdrukken voor achter een boerderij.
Zal 3 meter zijn en 25cm hoog met een stuk bos en de rest een landschap/vlakte met in de verte bergen.

moet het nog toekrijgen, ik zal zien of ik later een foto kan plaatsen
groeten,

Arvid

amest

#13
Zoals beloofd een paar foto's.

De achtergrond hangt er nu wel ( heb al wel een paar blazen in de foto[:I]) maar de voorgrond is nog helemaal niet klaar.

een algemeen overzicht met ook zicht op de rommel [8D]
je ziet hier ook dat het over een hoek gaat met rechts de schouw.


een foto met het bos op de achtergrond (zoals al gezegd de eigen voorgrond is nog niet volledig afgewerkt...

en nog eens dezelfde trein maar aan de rechterkant


Ik denk dat ik volgen de keer de lucht lager zal laten komen want achter de huizen is wat veel gras...
Ik zou nu de huizen wat hoger kunnen plaatsen dan is dat misschien niet zo opvallend.
groeten,

Arvid

Gerolf

#14
Mooie afdrukken.

Maar toch:
- 25 cm is niet zo hoog, h?. Ik zou toch minstens voor het dubbele gaan.
- Tracht de horizon op ooghoogte, of beter: op de hoogte waar men naar kijkt, te krijgen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw