L.S. Models voor 2010...

Gestart door eve, 29 september 2009, 19:25:03 PM

dgrr57

#30
citaat:
Geplaatst door loebaske

Wil het niet hebben over nieuwe modellen van LS maar over reeds eerder uitgebrachte modellen en nu nieuwe produktie, namelijk de wagons Shs (32 011-1/2) in een set van 2 stuks, in die 2 dozen samen zitten er maar 3 staalrollen[?][?][?][?][?]is dat normaal, als men ten minste 3 per wagon nodig heb[?][?][?]en voor die prijs mogen er wel degelijk 3 rollen per wagon zitten[:(][:(]


In L.S.Magazine Nr 1, bladzijde 13, staat er duidelijk geschreven dat ALLE ladingen verschillend zijn [;)]
En op de foto's van set 31011 is het heel goed te zien dat de linkse wagon 2 rollen draagt en de rechtse maar 1.
Had je meer rollen gewild dan had je set 32010 moeten aanschaffen, met 5 rollen [;)][:)][:D]
Je moet ook kijken naar het 'gewicht' van die rollen. In de werkelijkheid overlaad men deze wagons niet [;)]

loebaske

#31
Bedank voor de info, maar dat lijkt zo leeg die wagon [;)][;)]

cyberbeast

#32
Bij "projet" staat er BB63000, waarschijnlijk is dat onze 77 en 78.
Gaat LS Models die nog maken in de toekomst? Mij lijkt me niet maar anders sla ik de Mehano 77 wel over.
 

Sicco

#33
citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Bij "projet" staat er BB63000, waarschijnlijk is dat onze 77 en 78.


Hoe kom je daar nu bij??? Tussen de SNCF 63000 en de NMBS 77 zit bijna 50 jaar ontwikkeling, de types zijn in geen opzicht te vergelijken anders dat ze evenveel wielen hebben en ??n gedecentraliseerde cabine.... de foto's laten toch ook duidelijk een Franse 63500 zien. Hoe kom je aan de redenering dat de aankondiging van de ??n waarschijnlijk betekend dat de 77/78 gemaakt gaat worden?

Jurgen

#34
Bwa, ik weet het niet hoor. Maar als ik niet beter wist zou ik ook denken dat dit dezelfde machines zijn hoor.

Verschillen zullen er wel zijn, maar als je het niet weet dan zie je het niet op die foto's.

Als ik goed zie dan staat de cabine wel iets te ver naar achter om er een 77 van te kunnen maken. Een 3de koplamp is er wel snel in gemaakt, dus zo'n gekke redenering vind ik het nog niet van cyberbeast, al is het dan wel een foute.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

#35
De Brissonneau uit halverwege jaren vijftig en de Vossloh uit de jaren negentig bijna hetzelfde? Dan is de reeks 23 en de Traxx ook bijna hetzelfde. Ook ongeveer dezelfde vorm namelijk.

Maargoed, maakt verder niet uit, iedereen beleeft de hobby op zijn manier en kijkt op zijn manier naar treinen. Als je die twee op elkaar vind lijken prima, het maakt de hobby wel lekker overzichtelijk.

Het enige probleem wat ik er echt w?l mee heb is als je de basiskennis van het grootbedrijf ontbeert (wat nogmaals helemaal niet erg is als je interesse in de modelbouw niet daaruit is ontstaan), pas dan op met zo'n rare gevolgtrekking als waarheid te verkondigen. LS Models kondigt een Franse dieselloc serie 63000 aan, dus zullen ze wel de reeks 77 maken. Voor je het weet moet dat gerucht weer overal ontzenuwd worden.

Even voor de duidelijkheid: dit is een 63000/63500:
http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/3804272673/in/set-72157622117870144/
En dit is onze 77:
http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/3941390447/

cyberbeast

#36
Ja zeg, basiskennis. Alsof jij alle loks kent?
Na zo'n reactie is het dan vreemd dat er jongeren zijn die zich niet interesseren in modeltreinen?

Ik doe het voor de hobby, niet om me eindeloos te interesseren in iedere lok die er maar is. Daarvoor heb wel andere dingen te doen.

In een andere topic weet iemand niet dat Marklin wisselstroom is. Geef je die meteen ook een veeg uit de pan?
 

Brossel

#37
citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Bij "projet" staat er BB63000, waarschijnlijk is dat onze 77 en 78.



Cyberbeast:
Zeker niet iedereen heeft de basiskennis of hoeft deze te hebben. Als je die kennis echter niet hebt, is het dan handig om zelf veronderstellingen te maken of kun je dan beter een vraag stellen of de BB63000 toevallig ook onze 77/78 is?

Met de eigen woordkeuze voor "waarschijnlijk" prefereer jij het eerste...
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Sicco

#38
citaat:
Geplaatst door cyberbeast
Na zo'n reactie is het dan vreemd dat er jongeren zijn die zich niet interesseren in modeltreinen?
In een andere topic weet iemand niet dat Marklin wisselstroom is. Geef je die meteen ook een veeg uit de pan?



O alsjeblieft, niet weer gelijk zo zielig. Als ik zou zeggen dat je iets doms hebt gezegd dan zou dat een veeg uit de pan zijn. Ik hou het relatief gezien erg netjes.

Als iemand iets zegt wat niet klopt, mag dat gecorrigeerd worden. Op dit forum blijkt dat echter elke keer niet mogelijk, zonder mensen direct op hun teentjes te trappen die met de grootste superlatieven aan moeten geven dat het toch werkelijk ongehoord is dat er een dergelijke reactie komt, in plaats van iets te willen zien als positieve kritiek.

Ik heb misschien mijn Hollandse manier van reageren, waarbij ik overigens met klem aangeef nooit iemand persoonlijk aan te vallen of te willen kwetsen. De manier waarop sommigen hier omgaan met die manier van reageren, is echt van de gekke. Ik heb sterk de indruk dat sommigen zich wel erg snel geraakt voelen. Op een gegeven moment is daar ook geen rekening meer mee te houden. Je mag blijkbaar vanalles roepen, zolang je je maar niet bemoeit met een ander. Maar wat doe je dan op een forum? Ik heb sterk de indruk dat sommigen het z? erg vinden dat ze worden aangesproken op hun post, dat ze zich in alle bochten wringen om maar iets onbehoorlijks te vinden in andermans reactie om daarmee terug te slaan.

Wat me wel opvalt dat ik altijd de moeite doe om niet persoonlijk te worden, maar dat de reacties op mij (zoals deze dus ook weer) w?l meteen persoonlijk zijn. Behalve het onvermogen om reacties van anderen te slikken is er dus ook nog sprake van een pot en ketel verhaal.

Ik vraag nooit van iemand dat hij alles weet, ik weet ook niet alles. Maar voordat ik een mening ergens over verkondig of iets als waarheid verkoop, wil ik w?l zeker weten of ik geen onzin verkoop. De mogelijkheden daartoe zijn ook legio: boeken, internet etc. Natuurlijk hoef je niet alles wat met treinen te maken heeft te kopen/lezen/weten, maar het kan toch ook niet zo zijn dat je je er als modelbouweren helemaal voor wilt afsluiten?

Vroeger had ik bij dit soort discussies de neiging om me meteen af te melden (heb dat ook eenmaal gedaan), maar ik weiger me er nog door te laten kisten en ik hoop dat anderen er wel wat aan hebben als ik de kennis van de beperkte zaken die ik heb met ze kan delen.

Jurgen

#39
@ Sicco: Maak je niet dik, dun is de mode.
@ cyberbeast: idem.

Ik durf wedden dat deze discussie in real life meteen uitgepraat was zonder problemen, maar hier gaat het volgens mij de verkeerde kant opgaan.
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat de admins hier gaan moeten tussenkomen.

Laat ons het erop houden dat iemand die niet op de hoogte is van het grootbedrijf de Franse diesels verkeerdelijk voor een Belgische reeks 77 kan aanzien. Ik denk dat het ondertussen voor iedereen duidelijk is dat dit niet het geval is en laat het ons daar dan ook bij houden. [;)]

Wie een reeks 77 wil kopen zal zich toch tot Mehano moeten wenden. Het zou me trouwens ook verwonderen dat er op dit moment, in tijden van crisis, ook maar iemand van de grote fabrikanten, die dan nog in moeilijkheden zitten, het in zijn kop moest halen om onze reeks 77 te gaan produceren nadat Mehano zowat alle mogelijke modellen al gemaakt heeft. En dat is geen verwijt naar niemand toe h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

cyberbeast

#40
citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door cyberbeast
Na zo'n reactie is het dan vreemd dat er jongeren zijn die zich niet interesseren in modeltreinen?
In een andere topic weet iemand niet dat Marklin wisselstroom is. Geef je die meteen ook een veeg uit de pan?



O alsjeblieft, niet weer gelijk zo zielig. Als ik zou zeggen dat je iets doms hebt gezegd dan zou dat een veeg uit de pan zijn. Ik hou het relatief gezien erg netjes.

Als iemand iets zegt wat niet klopt, mag dat gecorrigeerd worden. Op dit forum blijkt dat echter elke keer niet mogelijk, zonder mensen direct op hun teentjes te trappen die met de grootste superlatieven aan moeten geven dat het toch werkelijk ongehoord is dat er een dergelijke reactie komt, in plaats van iets te willen zien als positieve kritiek.

Ik heb misschien mijn Hollandse manier van reageren, waarbij ik overigens met klem aangeef nooit iemand persoonlijk aan te vallen of te willen kwetsen. De manier waarop sommigen hier omgaan met die manier van reageren, is echt van de gekke. Ik heb sterk de indruk dat sommigen zich wel erg snel geraakt voelen. Op een gegeven moment is daar ook geen rekening meer mee te houden. Je mag blijkbaar vanalles roepen, zolang je je maar niet bemoeit met een ander. Maar wat doe je dan op een forum? Ik heb sterk de indruk dat sommigen het z? erg vinden dat ze worden aangesproken op hun post, dat ze zich in alle bochten wringen om maar iets onbehoorlijks te vinden in andermans reactie om daarmee terug te slaan.

Wat me wel opvalt dat ik altijd de moeite doe om niet persoonlijk te worden, maar dat de reacties op mij (zoals deze dus ook weer) w?l meteen persoonlijk zijn. Behalve het onvermogen om reacties van anderen te slikken is er dus ook nog sprake van een pot en ketel verhaal.

Ik vraag nooit van iemand dat hij alles weet, ik weet ook niet alles. Maar voordat ik een mening ergens over verkondig of iets als waarheid verkoop, wil ik w?l zeker weten of ik geen onzin verkoop. De mogelijkheden daartoe zijn ook legio: boeken, internet etc. Natuurlijk hoef je niet alles wat met treinen te maken heeft te kopen/lezen/weten, maar het kan toch ook niet zo zijn dat je je er als modelbouweren helemaal voor wilt afsluiten?

Vroeger had ik bij dit soort discussies de neiging om me meteen af te melden (heb dat ook eenmaal gedaan), maar ik weiger me er nog door te laten kisten en ik hoop dat anderen er wel wat aan hebben als ik de kennis van de beperkte zaken die ik heb met ze kan delen.



Moet je dan echt twee reacties geven om mij terecht te wijzen? Kritiek kan ik gerust slikken, maar om 2 keer op die manier te reageren alsof dit een doodzonde is, daarop reageer ik wel.
Ik ben blij dat je "relatief" gezien nog deftig reageert, blijkbaar was mijn veronderstelling wel erg dom. Ik begrijp je nederlandse manier van overreageren wel. Blijkbaar heb je ook wel moeite met mijn manier van reageren om er weer een hele uitleg tegen te gooien. Maar je doet maar.
 

Alex

#41
Jongens jongens toch,

Ik lees al een hele tijd mee op verschillende forums. Af en toe plaats ik een bericht of vraag als ik daar behoefte aan heb. Zo ook nu heb ik deze behoefte.

Een forum is opgezet om elkaar van dienst te zijn. Men stelt een vraag en krijgt hier antwoord op. Geeft iemand een antwoord wat niet volledig is, dan kan dit door een ander aangevuld worden. Is de gegeven info onjuist, dan kan dit verbeterd worden door een ander die wel de juiste info beschikbaar heeft.

Het doel is de vraagsteller van juiste info voorzien.

Af en toe kom ik draadjes tegen waar dit mis gaat, zoals ook hier. Er wordt foutieve info gegeven wat dan weer wordt verbeterd. Waar dan weer opmerkingen over komen, zodat het geheel via het forum wordt uitgevecht tussen de twee postende leden.
Het wordt een box ring. Af en toe komt er nog een derde bij die ook lekker mee gaat boxen. Schiet niet op!

Nu kom ik als derde (eigenlijk vierde) bij. Of dit gewenst is of niet, dat maakt mij niet uit. Het gaat mij erom dat een forum niet bedoeld is als boxring. Hiervoor hebben de meeste forums een berichtenfunctie. Persoonlijk bericht of PM genoemd.
Dit lijkt mij een beter medium om meningsverschillen uit te vechten. De rest van de wereld (die dit allemaal kunnen lezen) heeft er vaak niets mee nodig toch?

Neem dit voortaan even in gedachten als je een pittige reactie die op een persoon is gericht plaatst op een forum. Dit kan namelijk ook via PB/PM.

vriendelijke groet Alex  

Sicco

#42
citaat:
Geplaatst door Alex

Jongens jongens toch,



Imho heb je 100% gelijk, voor wat betreft je analyse van wat hier gebeurd is, als voor wat betreft hoe dit opgelost zou moeten worden.

Bovendien heb ik geen zin meer om elke keer weer in dezelfde valkuil te trappen.

Nu zelfs het feit dat ik achtergrondinformatie geeft mij verweten wordt, dat de stemming bij sommigen dus blijkbaar is dat je ambetant bent als je zaken verbeterd en aanvult, geeft mij te denken. Vanaf nu ben ik ook een lurker (iemand die alleen meeleest en klapvee is), ik heb de energie en tijd hier niet meer voor.

erik de noorman

#43
ik heb de energie en tijd hier niet meer voor.

Aaaaaach mann, (zegt men in Jamaicai. Onderrussen grillen we een viske, drinken slechte pils en kijken we naar de waterlijn (schooone' wijven).[:D]

Erik[:I]

centauri167

#44
Hoewel ik nu al jaren treinen verzamel en ook de moeite doe om de achtergrond van de modellen te achterhalen, is er in mijn treinenkennis een heel groot gat.

Wat mij dan stoort in discussies op fora is dat als iemand de moeite doet om met feiten en info ( wat sicco in dit geval zeer deftig doet )de verkeerde post van andere probeert recht te zetten, deze toch nog als de boeman wordt afgeschilderd door sommige. Als je fout bent, geeft dat dan gewoon toe als een man, punt aan de lijn.

Als niemand de moeite zou doen om andermans fouten te corrigeren, wordt het voor "leken" als ikzelf nog onoverzichtelijker.