Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Onder een typische Belgische grijze lucht  ;)
Leuke samenstelling, inderdaad  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

Er is nieuws in dit stokoude draadje !  ???

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,14658.msg174040.html#msg174040

Er is namelijk op de rommelmarkt een filmpje opgedoken met de 53.055 met een tender, op weg naar een dergelijke opdracht :

HIER

Gebaseerde op een bestaande foto, tender is verschillend, dichterlijke vrijheid ...  8)
Modelspoorse groeten,
Eric.

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

bollen neus

Yo naamgenoot,
Der zijn nog wel andere samenstellingen die zeer kort waren en zo hebben rondgetoerd, zoals een 5206 met M1 en 1 K rijtuig bagage. Vree aardig zicht is dat wel nieuwe schildering van de AFB locomotief en dan de twee "afgedankte" rijtuigen er achter.
Tegen Vielsalm reed  er ook een loc 54 rond met 1 M2 rijtuig achter zich.
Den Eric.

mark7758

Eric heb je daar een foto van? Een 54 met 1 M2 rijtuig in Vielsalm?
Dat ze daar met 55ers en soms met een 62er en dan 1 M2 rijtuig reden is bekend. Maar met een 54???  Leuk.
Dat moet ik zien. Weer iets voor de modelbaan. :)
Alvast bedankt.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

bollen neus

Zelf heb ik hier geen foto van misschien de mannen uit het archief hier aanwezig op het forum?
Den Eric.

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

TBCédric

Deze lok en rijtuigen zijn niet van mij, maar ik vond ze zo mooi dat ik ze eens heb opgesteld om een fotootje te nemen.
HLD 6317 met I6 by LSModels, on Flickr

M4 in Tamise by LSModels, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

rixke rail

Leuke samenstelling, Cedric, die eerste foto, zeldzaam ... ! ;)
Zelf ook even wat inspiratie in fotoboeken gevonden van niet alledaagse samenstellingen :




Voor de komst van de M4-bagagewagens, werd wel eens een K-rijtuig met bagageafdeling ingezet in een M4-stam, hier met de 2803 als trekkracht.



De 4502 kreeg een colli-wagen mee, De pakjesdienst draaide nog op volle toeren ...



De 5515 met een PwD en 2 M2-rijtuigen.



 
Een hele eer voor de 1505 als fin-de-carrière, de testen met de M6 vielen heel goed mee !



Vreemde samenstelling voor de 6332, met een I2 en 4 L-rijtuigen ... (oorspronkelijk een I1, maar die zijn (nog) niet in H0 verkrijgbaar  :'(). Dichterlijke vrijheid !!!  8)



De personeelstrein van T.W. Zuidvoorde was eigenlijk een 43, maar daar deze defect geraakte, werd een noodoplossing gezocht : de 5541 + een M1 TD.



Niet gebaseerd op een foto, maar ik vond het een mooie samenstelling ...
De C.I.W.L. zijn een aanwinst uit Leuven.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

centauri167

Citaat van: doomslu op 02 november 2014, 18:31:03 PM
Heel erg leuk gedaan, Eric!  :P

+1, is altijd leuk om originele treinsamenstellingen te zien.

59erke

leuke foto's, met een persoonlijke voorkeur voor die personeelstrein
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Thommy

Citaat van: centauri167 op 02 november 2014, 19:31:23 PM
Citaat van: doomslu op 02 november 2014, 18:31:03 PM
Heel erg leuk gedaan, Eric!  :P

+1, is altijd leuk om originele treinsamenstellingen te zien.

+1, enige waarvan ik twijfel is de 1505 met de wagons  :D 1505 was toen denkek al uitgebrand  :-\
maar anders, mooi...
Greetz

Thommy

Anarchy

Rixke,

De K-pakwagen in model, is dat van OVB?

Stieven76

Citeer

De 4502 kreeg een colli-wagen mee, De pakjesdienst draaide nog op volle toeren ...

Heb ik gisteren in De Pijl op de clubbaan zo zien rijden. Op de achtergrond hoorde ik iemand zich afvragen of dat in werkelijkheid ook zo zou gereden hebben. Nu weet ik het ook ineens  ;D