Trix Type 64

Gestart door amibo, 08 november 2008, 11:18:47 AM

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door dieselfreak
Weet iemand wanneer de belijning op de tender en het machinistenhuis verdween bij het type 64?


Oorspronkelijk vanaf 1930 : zwart kader, oranje bies.
Vanaf 1935 werd oranje vervangen door gemskleur.
Vanaf 1955 verdween deze versiering !
Modelspoorse groeten,
Eric.

Eric, bedankt voor je antwoord op mijn vraag!
MC

B-Cargo

heb mijn type 64 ook gaan afhalen, de trix versie maar met de kap van de 64045 van marklin.. nog niet digitaal maar dat wordt hij wel in de nabije toekomst. Digitaal sound want het geluid zou wel degelijk het geluid van een echte P8 zijn.

nmbssncb

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

de markli nversie heeft nummer 64.045 en heeft ook maar 1 lantaarn op de rookkastdeur

wim



Wim, et all,

Ik heb net de M?rklin versie in ontvangst genomen. Toch weer een commentaar: het geluid is (zeer) zwak. Het is net hoorbaar bij de (zeer) lage snelheid, maar bij hogere snelheid overstemt het motor/mechanisch geluid (motor met klokanker) dat van het "echte" geluid. Hebben andere bezitters van de M?rklin dezelfde ervaring?

nmbs < Willy > sncb
===============

Anarchy

citaat:
Geplaatst door nmbssncb

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

de markli nversie heeft nummer 64.045 en heeft ook maar 1 lantaarn op de rookkastdeur

wim



Wim, et all,

Ik heb net de M?rklin versie in ontvangst genomen. Toch weer een commentaar: het geluid is (zeer) zwak. Het is net hoorbaar bij de (zeer) lage snelheid, maar bij hogere snelheid overstemt het motor/mechanisch geluid (motor met klokanker) dat van het "echte" geluid. Hebben andere bezitters van de M?rklin dezelfde ervaring?





Staat je CV voor het volume op maximum?

nmbssncb

citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door nmbssncb

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

de markli nversie heeft nummer 64.045 en heeft ook maar 1 lantaarn op de rookkastdeur

wim



Wim, et all,

Ik heb net de M?rklin versie in ontvangst genomen. Toch weer een commentaar: het geluid is (zeer) zwak. Het is net hoorbaar bij de (zeer) lage snelheid, maar bij hogere snelheid overstemt het motor/mechanisch geluid (motor met klokanker) dat van het "echte" geluid. Hebben andere bezitters van de M?rklin dezelfde ervaring?





Staat je CV voor het volume op maximum?



Ja, het volume staat op maximum (255 in mfx mode; bereik 0-255). In DCC is dit CV63 als ik het goed heb...?! (255:4 = approx. 64 = maximum in DCC mode)
nmbs < Willy > sncb
===============

Anarchy

citaat:
Geplaatst door nmbssncb

citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door nmbssncb

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

de markli nversie heeft nummer 64.045 en heeft ook maar 1 lantaarn op de rookkastdeur

wim



Wim, et all,

Ik heb net de M?rklin versie in ontvangst genomen. Toch weer een commentaar: het geluid is (zeer) zwak. Het is net hoorbaar bij de (zeer) lage snelheid, maar bij hogere snelheid overstemt het motor/mechanisch geluid (motor met klokanker) dat van het "echte" geluid. Hebben andere bezitters van de M?rklin dezelfde ervaring?





Staat je CV voor het volume op maximum?



Ja, het volume staat op maximum (255 in mfx mode; bereik 0-255). In DCC is dit CV63 als ik het goed heb...?! (255:4 = approx. 64 = maximum in DCC mode)



Ja, ik denk dat het CV63 moet zijn met een max. waarde van 64.

rixke rail

Nog een mooie detailfoto van de boven/voorkant, met een mooi zicht op de positie van de rookdemper.
Misschien interessant voor kandidaat-ombouwers ... ?



Hier heeft ie weer wel een lantaarn op de rookkastdeur ! [:o)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

fredvervoort

Ik heb ook de M?rklinversie en heb hetzelfde probleem, plus dat de loc 'patineerd' bij een lichte helling. Heb daarom een mail gezonden naar M?rklin Belgi? die me vragen om de loc via de dealer binnen te zenden. Elders in dit forum - bij 'wat is je laatste Belgische aankoop' kan je dit terugvinden. Er is nog iemand die twee locs heeft die dezelfde kuren hebben.
Fred

Ludwig

Ik heb de Marklin gekocht en ook bij mij is het geluid te zwak.
Dit is zeer spijtig omdat het mijn eerste stoomloc met geluid was en dat ik er zo naar uitzag.
Ik heb er ook een rookgenerator in gebouwd maar mag er volgens de handleiding maar 2 druppels olie in doen.
Het gevolg is dat na een meter of 2 alle rookolie is opgebruikt.
Hoe is jullie ervaring hier mee?
Of doe ik iets verkeerd?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Ik heb de Marklin gekocht en ook bij mij is het geluid te zwak.
Dit is zeer spijtig omdat het mijn eerste stoomloc met geluid was en dat ik er zo naar uitzag.
Ik heb er ook een rookgenerator in gebouwd maar mag er volgens de handleiding maar 2 druppels olie in doen.
Het gevolg is dat na een meter of 2 alle rookolie is opgebruikt.
Hoe is jullie ervaring hier mee?
Of doe ik iets verkeerd?



Ik geloof dat je daar tot 8-9 druppels zeker kan indoen en dan gaat die vrij lang 'roken' hoor.

Ludwig

Het rookgarnituur heeft als art nummer 72270 en bijkt de juiste te zijn.
In de handleiding staat vermeld max 2 Druppels.
Maar dat lijkt mij zo weinig.
Heeft er nog iemand een rookgarnituur geplaatst en wat is jullie ervaring?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Het rookgarnituur heeft als art nummer 72270 en bijkt de juiste te zijn.
In de handleiding staat vermeld max 2 Druppels.
Maar dat lijkt mij zo weinig.
Heeft er nog iemand een rookgarnituur geplaatst en wat is jullie ervaring?
Groeten
Ludwig



Ik heb een rookgarnituur in een BR50 en daar deed ik vroeger gemakkelijk 8 druppels in.

Ludwig

Ik heb verschillende locomotieven met een rookgarnituur.
En inderdaad kunnen daar een 5 tal druppels in, maar degene die in de 64 wordt gebruikt is kleiner van omvang.
Maar toch vind ik 2 druppels wel heel weinig.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

amibo

De Trix 64 is ondertussen gedumpt.
Wordt nu nog maar 129 euro voor gevraagd[xx(]

Stefke

citaat:
Geplaatst door amibo

De Trix 64 is ondertussen gedumpt.
Wordt nu nog maar 129 euro voor gevraagd[xx(]



[:D]Waar?[?]

Hoe zit het met de rijeigenschappen van de TRix reeks 64?