Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

glimmende klinkerweg

Gestart door Jean, 24 september 2008, 19:08:30 PM

Jean

Op de baan heb ik een stuk klinkerweg aangelegd. De klinkerweg is van karton. De bovenzijde glimt echter wat teveel naar mijn smaak. (Het heeft hier niet net geregent).
Wat is een effectieve methode om de klinkers wat minder te laten glimmen? Uiteraard moeten de straatstenen wel als zodanig herkenbaar blijven.

Ben benieuwd naar de adviezen,
Groeten, Jean

Peter

Probeer eens met matt vernis van Humbrol of Tamyia
Met vriendelijke groeten
Peter

cyberbeast

Zou eventueel haarspray geen dof spoor achterlaten?
 

doomslu

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Zou eventueel haarspray geen dof spoor achterlaten?

In haarspray zal al het stof blijven plakken, vrees ik.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

GeM

Dag Jean

Probeer eens met wat poeder? Een pastelkrijtje (licht grijs of zo) even met een mesje afschrapen tot je wat poeder hebt en dat lichtjes over je weg borstelen, normaal gezien gaat ie er dan wat doffer uitzien.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Jean

Mijn dank voor de suggesties.

Jean

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Zou eventueel haarspray geen dof spoor achterlaten?



Hallo,

Ik heb op het laadplatform van mijn kolendepot de verweerpoeders die ik gebruikt heb gefixeerd met haarspray, met als gevolg dat gans het zootje blinkt als een spiegel.

Ondertussen heb ik Pigment Fixer van MIG Products leren gebruiken.
Prima spul ! Het blijft na droging mat, het is slijtvast, de poeders kun je niet meer afwrijven.

Probeer het hier eens mee, eventueel kun je je kasseien nog wat verweren met poeders en dan alles fixeren met Fixer.

Is verkrijgbaar bij Minitair onder nr P-249.

marimon

Eens proberen zachtjes met gezeefd cementpoeder over te borstelen. Het overtollige lichtjes wegblazen.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner