Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

wagenladingen uit recyclagemateriaal

Gestart door rixke rail, 05 augustus 2008, 16:57:40 PM

rixke rail

Beste collega's treinvrienden, mag ik even jullie mening ?
Kan ik jullie overtuigen dat deze 2 ladingen, pakken oud papier ter recyclage zijn ?

IMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/modelspoormagazine/wl01.jpg/IMG

Hit :p of shit B) ?
Voor verbetering vatbaar :o) ?
Ze zitten nog niet vast, dus ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

eric

#1
Ziet alweer erg goed uit Eric.
Hoe groot heb je de pakjes gemaakt.
In het echt zijn ze ongeveer 1m?.

prulleman

#2
Een hit!![:p] Ziet er goed uit[:p]

Rochevalien

#3
-Er mag nog een laagje piepschuim onder,die wagons zijn amper geladen en men rijdt niet met halflege wagons.
-de kleuren lijken mij nogal raar (roestig?)misschien eens proberen om foto's vast te krijgen van ?chte wagons?
- de wagons zelf lijken mij ook een beetje t? zwaar verroest te zijn,zo lang zijn die toch nog niet ingezet?
ook hier weer: werk volgens foto's van bestaande wagon(types) zo kan niemand wat opmerken[:)]
Voor de rest :goe bezig Rixke!!

Gerrit

prulleman

#4
nochtans lijkt die "roest" veel op uitgelopen inkt als je het mij vraagt

Havoc

#5
citaat:
die wagons zijn amper geladen en men rijdt niet met halflege wagons


Ik dacht dat men niet keek naar het volume maar naar het gewicht. Heeft iemand een idee hoeveel zo'n baal geperst papier weegt? Ik heb hier eens mijn telefoonrekening tussen de schuifmaat gestoken en dat is 0.1mm dik en ik denk dat dat normaal papier is van 80g/m?. Dus een massief blok van 1m? zo'n papier zou 0.08 x 10000 = 800kg wegen. Nog altijd zo'n 680kg met een dichtheid van 80%.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

#6
Papier weegt inderdaad. Al eens een verhuisdoos vol boeken gedragen ? [;)]

Ik ben ook niet helemaal zeker van de kleuren als ik die lading zo bezie, maar ik moet zeggen dat ik er nog geen in werkelijk heb gezien. Allen op zoek naar foto's !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modeltreinbart

#7
Bij mijn weten mag men een trein zwaarder laden dan een vrachtwagen en deze mogen een mtg hebben van 44 ton in een basche? dus oplegger met zeilen. Dit in het achterhoofd houdende en plastic vaten van 1 m3 gevuld met peg600 weegt in totaal 1064kg of 1,064 ton en we laden de vloer van de vracht wagen met 24 palletten max zitten we aan een tonnage van 25,536 ton. Deze palletten zijn ook 1m op 1m op 1m.Dus als we dit nu omzetten naar een trein en we mogen die tot 100 ton laden, ( weet niet of het mag) dan mogen we er 94 palletten in stappelen. Dit dus om gerekend naar de balen van rixke 680 kg per baal is het dus 175 balen dit ter informatie
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

loebaske

#8
Goed bezig Eric, maar zoals al eerder opgemerkt, het papier is te roestig...en als ik me niet vergis zijn de wagens redelijk volgeladen en word er een net overgespannen en dat de pakken papier ingebonden zijn. Jammer... ik heb geen foto, als er zo eens een trein voorbij komt zal ik trachten een foto te nemen van op de voetgangers brug.

rixke rail

#9
Foto's van de echte wagens, zoals ze door Ti-HO afgedrukt zijn op het bijgevoegde instructieblad.





Ze zien er dus in werkelijkheid nog roestiger uit, dan hoe ik ze geschilderd heb !
Dat komt door het zich op de wagon vastzettende remstof (Bremsestaub), na langere inzetperiode.




-Dat van die netten is juist, een foto daarvan is altijd welkom ! [;)]
Zo kan ik ook zien, hoe de netten vastgemaakt worden op de wagens.
-De mijne zijn gevuld tot aan de knik in de wagen. Moet dat hoger ?
-De pakken zijn toevallig (gegokt ![:I]) op schaal 1 m? groot.
-Het papier roestkleurig ? Heeft waarschijnlijk te maken met het    kunstlicht, waarbij de foto gemaakt is. Ik heb inderdaad wat zitten kliederen met kleuren om de vierkleurendruk na te bootsen.
Moet ik dan meer wit, zwart en grijs gebruiken ?
(Het gebruikte recyclagemateriaal is bruin van kleur !)
Ik dank jullie alvast voor de lof en vooral voor de tips !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janjozef

#10
mij lijkt het ook wat laag geladen, aan 800kg per m? kan er volgens mij meer in, maar dat kan je bereken het laadvermogen staat op je wagons, de kleuren kunnen volgens mij wel gaan, het oppervlak van de balen is dan iets te vlak, deze zijn meestal geprest en zien er dus niet uit als een egaal vlak.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wisselstromer

#11
ik denk dat die papierblokken altijd dezelfde afmetingen hebben en 2per 2 naast elkaar in de wagon liggen
dit om ze er makkelijker met een kraan uit te kunnen nemen
maar ze zien er wel mooier uit als diegene die ik heb gemaakt
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

janjozef

#12
mooier is een relatief begrip, mooier als properder, netter of als natuurlijk en echter

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

kasteel

#13
Afmetingen zijn afhankelijk van de gebruikte balenpers - 80x80x80 en 1100x1100x1100 komen nogal veel voor.
Gewicht tussen 500 en 1000 kg per baal -
Ze worden altijd geperst van 'los' papier/karton afval en in alle richtingen automatisch afgebonden met staaldraad (kleinere balen met nylonbanden).
Het papier wordt bovendien eerst zeer sterk gesorteerd vooraleer te persen- dit heeft met de kwaliteit van het papiermengsel te maken en resulteert rechtstreeks in een verschillende prijs. 'Zuiver wit' brengt meer op dan 'gemengd'.
probeer maar eens met zoekargument 'balenpersen'in bv msn
Jan

prulleman

#14
Vergeet niet dat het laadvermogen ook gekoppeld is aan de maximaal toelaatbare asdruk op de lijn. Bij ons is het zowat overal 22 ton/as en soms al 25 ton/as. Maar een paar decennia terug was er nog veel 20 ton/as en zelfs 17 ton/as. Kijk dus een beetje naar tijdperk en type lijn dat je hebt. Zo kun je altijd een acceptabel excuus vinden[:D]