Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

B-Models 2017

Gestart door Gert1, 31 januari 2017, 17:58:14 PM

itchy

Olivier, de Märklin moet op vele vlakken de duimen leggen voor de VBV, maar z'n panto's staan wel juist... Het verbaast me trouwens dat hierover niks werd vermeld in de modelbespreking in MSM. Erover gekeken?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Thommy

Citaat van: OlivierV op 31 januari 2017, 22:09:45 PM
Citaat van: itchy op 31 januari 2017, 20:24:29 PM
Mooie modellen , een (groot) deel vorig jaar  wel al aangekondigd, of eerder ... heb de 945 nog op m'n verlanglijstje staan (en allang besteld ;-), evenals een aantal containerwagens waar ik vol spanning op wacht.


Van de reeksen 22/23/25 staan nu eindelijk bij de 22 de panto's op de juiste plaats (gecentreerd boven de buitenste patrijspoorten), voor de aangekondigde 23 en 25'ers is het nog steeds fout :-/ (te ver naar de fronten) wat deze loks in mijn ogen een andere look geeft... Echt spijtig want voor het overige zijn het super gedetailleerde modellen. Maar ik kan er niet naast kijken :-(


Heb dat ook al gemerkt, een maand of 2 hebben we op de club eens mijn 2502 naast een 2513 van Marklin gezet met inderdaad een paar verschillen wat betreft de plaatsing van sommige zaken op het dak.

Dat zou dus willen zeggen dat ik een serieuze smak centjes heb neergelegd voor een loc die niet helemaal juist is op een punt waar je makkelijk heel juist kan zijn ... :/ (en waar een stuk van de verf aan de panto weg was (zelf bijgewerkt, daarvoor rij ik niet om en weer naar Ingelmunster)).

Die discussie was er op het waalse forum ook bij de 2302. Bij verschillende waren er probs met de panto's. Mijne kan ik ook niet open doen of ik kraak ze (begint de sleper los te kopen van de panto)

Maar de grootste ergernis bij sommigen was ook dat de panto verkeerd staat. En voor die prijs verwacht je toch een perfect model
Greetz

Thommy

ems

Er zit als TP IV-rijder wel weer wat leuks bij!

Ik heb alleen de indruk dat nog niet alle modellen die niet meer in deze catalogus staan al uitgeleverd zijn, zoals bijvoorbeeld de 5406, 6506. De 6321 schijnt dan wel uitgeleverd te zijn, maar daarvan heb ik tot op heden nog geen foto gezien (wat niet vreemd is op dit forum.....)
Groet, Edwin

lux161

#18

Oef een uitgave minder : 5539. Ik heb er al ;-)



Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

Sicco

Citaat van: ems op 01 februari 2017, 09:24:34 AM
Er zit als TP IV-rijder wel weer wat leuks bij!

Ik heb alleen de indruk dat nog niet alle modellen die niet meer in deze catalogus staan al uitgeleverd zijn, zoals bijvoorbeeld de 5406, 6506. De 6321 schijnt dan wel uitgeleverd te zijn, maar daarvan heb ik tot op heden nog geen foto gezien (wat niet vreemd is op dit forum.....)

5406 staat in de catalogus, 6321 is uitgeleverd (heb wel hier en daar ene foto gezien via google en anders kan ik die zelf wel maken) en 6506 is geproduceerd maar nog niet uitgeleverd, kan elk moment zijn.

Peter

Volgens Kristof VBV werd er vorige week vanaf woensdag niets meer verstuurd tot ze weer terug zijn uit Nürnberg.
De 6506 zal dus ten vroegste na half februari uitgeleverd worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

ems

Ah, ik heb over de 5406 heen gelezen...Die 6321 inmiddels gevonden nu; eerdere zoekpogingen leverden toen niets op.
Groet, Edwin

Waterman

Ivm die NMBS 5539: kan je daar nu al voor intekenen, of is het wachten op een bericht daarover van VBV? Of is die al leverbaar en is het een kwestie van zo gauw mogelijk eens langs te gaan en er een te kopen?

OlivierV

#23
Citaat van: itchy op 31 januari 2017, 23:29:36 PM
Olivier, de Märklin moet op vele vlakken de duimen leggen voor de VBV, maar z'n panto's staan wel juist... Het verbaast me trouwens dat hierover niks werd vermeld in de modelbespreking in MSM. Erover gekeken?
Geen commentaar  :-X
Allez, dan mogen ze mij en vele anderen een nieuwe juiste kap opsturen want een nieuw gaatje boren en dat ander wegmoffelen is iets dat je eeuwig zal blijven zien ... om nog maar te zwijgen van die leidingen aanpassen..

OF in principe makkelijk op te lossen door de dakpartijen opnieuw uit te brengen, die kan je namelijk losklikken van het model (dan hoef je enkel in de kap een nieuw gaatje te boren wel dan toch door het dak bedekt wordt).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

thor

Zie nergens het belangrijkste staan, namelijk de prijzen.
Vreemd ook de nieuwe aangekondigde reeks 22, enkel in de oude groene livrei.
Mag ik hopen dat er voor de MSM actie 2017 een blauwe reels 22 voorzien is?

Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

OlivierV

Citaat van: thor op 01 februari 2017, 12:05:36 PM
Zie nergens het belangrijkste staan, namelijk de prijzen.
Vreemd ook de nieuwe aangekondigde reeks 22, enkel in de oude groene livrei.
Mag ik hopen dat er voor de MSM actie 2017 een blauwe reels 22 voorzien is?

Een blauwe zal er logischerwijs wel volgen.

Ik hoop in ieder geval dat ze iets aan de pantograafplaatsing van de voorgaande modellen gaan doen. Soit ze lezen hier mee ... ;-) Dus hopelijk gaan ze daar wel iets mee doen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Sicco

Ik vermoed niet dat het financieel haalbaar zal zijn nu nog iets aan de pantografen te gaan doen, maar wie weet...
Het was mij eerlijk gezegd niet zo opgevallen trouwens.

lux161

#27
 @ Waterman :

  Eigen 5539 op basis van VBV 5508.
 
  Het tijdperk van mijn 5539 : IVb - V en stelplaats : Kinkempois.
         
Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

Sicco

5539 met punt moet je ook een ander type cijfers gaan gebruiken, deze loc was de opgeschilderde cijfers al eerder kwijt dan de buiten dienststelling van de stoomketel

Waterman

Euhm, ik kan even niet volgen jongens... De 5539 die ik in de catalogus zie staan heeft geen punt voor het locnummer, is tijdperk IV en heeft als stelplaats Gouvy  :o