Het verhaal achter mijn irrationele aankoop!

Gestart door Michiel, 09 maart 2016, 21:36:52 PM

efl045

Citaat van: janieburton op 11 maart 2016, 14:13:42 PM
deed een deel van zijn hobbymateriaal weg(waren geen modeltreinen, wat het is heeft geen belang)
Wat staat je verhaal hier dan te doen in de modelspoor babbelhoek?
Ik dacht voorwaar dat het de bedoeling was te vertellen over irrationele aankopen betreffende modelspoor...
Is off topic hier dan echt altijd en overal de norm geworden?
Jammer...
Sorry dat ik dit draadje heb vervuild door iets over modeltreinen te vertellen, 'k zal het nooi meer doen  :)

OlivierV

Citaat van: efl045 op 12 maart 2016, 11:53:58 AM
Citaat van: janieburton op 11 maart 2016, 14:13:42 PM
deed een deel van zijn hobbymateriaal weg(waren geen modeltreinen, wat het is heeft geen belang)
Wat staat je verhaal hier dan te doen in de modelspoor babbelhoek?
Ik dacht voorwaar dat het de bedoeling was te vertellen over irrationele aankopen betreffende modelspoor...
Is off topic hier dan echt altijd en overal de norm geworden?
Jammer...
Sorry dat ik dit draadje heb vervuild door iets over modeltreinen te vertellen, 'k zal het nooi meer doen  :)
Maak kennis met Janie ... ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

3rail

Tja, zo ken ik er ook nog 1.

Jaren lang zitten te kijken naar een Br 02, mijn hele PC zit vol met foto's van haar.
Er ook al aan gedacht om haar dan maar zelf te bouwen, maar dat was nog voor dat ik zo iets
durfden te doen, het is nog al een opgave om zo een lok te offeren voor zo een ombouw.

Zo een ding kopen was natuurlijk al helemaal niet te doen, op Ebay.de gaan die dingen voor een vermogen weg.
Aangezien ik er dan toch 1 uit zuid Duitsland wilden hebben zou het dan uitdraaien op de 02-009 van Micro Metakit.

Maar goed, het blijft trekken zo een ding. :P

Op het moment dat ik zo een 02 toch wel wilden hebben speelden het volgende op de zaak.
Me wilden van 3 man af, het werk nam af en men probeerde zout op iedere slak te leggen. :-\

Ik kwam terug van vakantie en toen begon de ellende, drie man op kantoor en een arbeids- beeindegings over een komst.
Na dat ik daar 11 jaar had gewerkt probeerde men ons weg te krijgen met een fooi.
Daar ben ik niet in mee gegaan, terwijl die andere 2 het wel hebben getekend.

Na 3 maanden komt er een dagvaarding op de mat, men had een recht zaak tegen mijn gestart.
Gelukkig had ik een advocaat en in overleg met hem het een en ander opgesteld.
Half maart is dan de zitting, deze heb ik gewonnen en men moet een jaar salaris incl vakantie geld naar mij over maken.

Aangezien ik ook al op Ebay had rond geneust, heb ik snel de handelaren die zo een ding te koop hadden aangesproken.
Maar je snapt het wel, alles weg. :(

Goed, in april is er beurs in Dortmund, dus geld mee, misschien staat er nog 1 bij Micro Metakit op de stand.
Eerst de hele beurs afgelopen maar niks, dus toen maar naar Micro Metakit.

Ik daar neuzen in de vitrines, en verdomt ze staat te wachten op mij. :) :)

Dus ik zo blij als een klein kind, even de aderlating ondergaan en ze was van mij.
Goh, wat was ik blij, ik stond helemaal te trillen.

Eenmaal thuis, begint er natuurlijk het een en ander op te borrelen.
Ze heeft een minimale boogstraal van R=90 of D=180 cm nodig, gelukkig had ik dit al op mijn parade baan.
Ze is 2 rail, en moet dus ook nog even omgebouwd worden naar 3 rail.

Ook dat is gelukt, door een stroom geleidende koppeling te plaatsen.
Ohh ja, er zijn er maar 100 van.

Hier wat foto's van de dame ik kwestie. :)











Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Peter

Ik weet het Edward, het is verdomd veel geld maar het is dan ook een prachtstuk waar je trots op kan zijn.
En je hebt natuurlijk ook de wetenschap dat het 1 van de 100 is, en Micro-Metakit kennende blijft het daar ook bij.
Zelf hoop ik nog altijd eens een Weinert ombouwset voor de baureihe 50.40 te kopen voor een schappelijke prijs.
Ik weet dat Märklin/Trix er een heeft maar die is nou niet bepaald een mooi model (oorzaak door de 1 mm te hoge bufferstand)
Als je de Weinert naast de Mä/Trix zet zie je het verschil (ook in afwerking) heel goed
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

#34
Citaat van: efl045 op 12 maart 2016, 11:53:58 AM
Wat staat je verhaal hier dan te doen in de modelspoor babbelhoek?
Ik dacht voorwaar dat het de bedoeling was te vertellen over irrationele aankopen betreffende modelspoor...
Is off topic hier dan echt altijd en overal de norm geworden?
Jammer...
Sorry dat ik dit draadje heb vervuild door iets over modeltreinen te vertellen, 'k zal het nooi meer doen  :)

Juist Franky, je hebt gelijk het heeft niets met modeltreinen te maken maar voor mij was het een irrationele(ondoordachte) aankoop

Vergeef je me het Franky  ;) als ik goed maak door een kort verhaal over een irrationele aankoop die ik heb gedaan van een modeltrein?

Eind jaren 80, moet '89 geweest zijn was ik in Japan en heb een ongeveer een jaar later van een " treinverzamelaar" op een ruilbeurs een Japanse trein gekocht het was dit type:

https://en.wikipedia.org/wiki/183_series

Waarom ik het heb gekocht was omdat ik er verschillende malen in Japan met het 1:1 model mee heb gereden.

Het model was volledig in originele kleuren geschilderd, was loodzwaar het was misschien uit zamac gemaakt, had geen binneninrichting en ik herinner mij niet of dat er wel of niet "beglazing" in de ruiten was en het reed op HO spoor en was in de verkeerde schaal namelijk 1/64 (Sn3.1/2), welk merk het was en waar het gemaakt was weet ik niet meer daar ik het een paar jaar later na de aankoop heb verkocht. Feitelijk heb ik nu spijt dat ik het heb verkocht

Franky, dat was dan mijn irrationele modelspoor aankoop ik hoop je hiermee te hebben verblijdt.


Citaat van: reeves op 12 maart 2016, 11:37:00 AM
Ik was een jaar of 10, de Sint was geweest, een plastieken trein met plastieken sporen zo een op schaal 1 ongeveer maar echt wel speelgoed.

De trein natuurlijk direct opgesteld en tot m'n grote spijt deed deze niks, had die van m'n bompa gekregen en hij ging er voor zorgen dat ik een andere kreeg want hij kende de Sint  ;D.

Het was op een woensdag dus halve dag school, ergens in de namiddag verscheen m'n bompa met een voor mij gigantische doos met Lima op..... Ik weet nu nog steeds hoe ik me toen voelde!!!
Het was een grotere set met kolenbunker en zelflossers die je kon lossen boven de bunker.

M'n wordt ouder en rond m'n 16 de trein verkocht.

Op m'n 30 terug begonnen met treinen en natuurlijk spijt dat ik ooit de set van m'n bompa had weggedaan. Toen deze plots verscheen op 2hands geen moment getwijfeld, onmiddellijk gekocht was nog in de plastiek dus nooit mee gespeeld, deze set staat nu een 7tal jaar boven en hoewel ik er niks mee kan doen is dit het topstuk van m'n collectie. De emotionele waarde is onbetaalbaar telkens ik gewoon de doos bekijk krijg ik terug het gevoel van de bewuste woensdag.

Groet Tom

Zeer mooi verhaal Tom!


Citaat van: OlivierV op 12 maart 2016, 12:07:19 PM
Maak kennis met Janie ... ;)

;)

 

 

3rail

Dat is zeker zo Peter.

Ik geniet nog iedere dag van haar, en dat geld bedrag is allang vergeten.

Ik snap dat je opzoek bent naar zo een bouw set van Weinert, de fijnheid van het model, de aan gezetten
details en ga zo maar verder maken het een schitterende lok.

Ook ik weet dat zo een bouwpakket van Weinert niet echt goedkoop zijn, als je geluk hebt vind je zo iets voor
een 450,- euro, maar nieuw in de winkel zit het zo tegen het dubbele aan.

Ik wens je veel succes met de jacht. ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

efl045

Citaat van: janieburton op 12 maart 2016, 22:19:17 PM
als ik goed maak door een kort verhaal over een irrationele aankoop die ik heb gedaan van een modeltrein?
Dat wilden we horen Janie  ;)

Ben

Ik kan wel een boek vol schrijven over mijn irrationele aankopen maar inmiddels ben ik al weer een paar jaar 2railer. ;)

Gr, Ben.

efl045

Citaat van: Ben op 13 maart 2016, 10:22:24 AM
inmiddels ben ik al weer een paar jaar 2railer. ;)
Ik was 55 jaar geleden dan nog zo slecht niet gestart met mijn Distler batterijtrein  ;)

Havoc

Heb wel enkel minder overdachte modelspoorse aankopen gedaan. Zo staat er een setje van Minitrains (H0e) gewoon omdat dat er zo leuk uitzag op de beurs. Oh ja, en 4 trams in N omdat die youtube filmpjes fantastisch waren. Dan nog een bouwpakket in O van een UK brake van dat er ook al jaren ligt omdat er ooit plannen waren voor een tuinbaan.

Enig dat echt een emotionele impuls was, is de BEC tram (H0) van de Brusselse tram waar ik altijd mee naar school trok. Die moest ik hebben!

Enig probleem is dat ik eigenlijk Z doe en een beetje live steam.
Met vakantie voor onbepaalde duur.