interessant clubconcept bij de PMW

Gestart door oebr, 26 februari 2016, 23:12:09 PM

oebr

https://www.youtube.com/watch?v=lsK90zrxF1U

interessant concept voor clubs.

De club stelt een gigantische ruimte ter beschikking en financiert de ruimte, verwarming etc...
Elk lid heeft een eigen stuk ruimte en baan, en rekening houdend met bepaalde afspraken, vult elk zijn eigen stuk in.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

wat mij vooral opvalt inde club is nog steeds de soms "hoge" snelheden  van sommige stoomtreinen. Maar verder mooi gedaan !
Verder sluit ik me aan bij Gerolf ...wat kost daar het lidgeld ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

loebaske

Hoge snelheden en veel plastiek, dat is ook de vraag zoals Gerolf aanhaalde "wat is het lidgeld"?


PeterVG


SuSke

En wat is dan het verschil met een club hier waar we met z'n allen aan één of meerdere projecten samen bouwen en samen leren en samen rijden en  samen genieten van elkaars werk en dat terwijl alle kosten samen worden gedragen waardoor je toch de iets minder bedeelde ook de mogelijkheid geeft aan iets groots en moois mee te werken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 27 februari 2016, 09:35:10 AM
En wat is dan het verschil met een club hier waar we met z'n allen aan één of meerdere projecten samen bouwen en samen leren en samen rijden en  samen genieten van elkaars werk en dat terwijl alle kosten samen worden gedragen waardoor je toch de iets minder bedeelde ook de mogelijkheid geeft aan iets groots en moois mee te werken.

Niet veel, enkel dat ieder zijn eigen stuk van de baan bouwt. Het blijft (voor zover ik ervan versta) één baan.

Ik dacht eerst om een soort modulevereeniging te zien met een "permanente" modulebaan. Maar dat is het dan ook weer niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter


Chrisrail

#8
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

janieburton

#9
Vanaf 06'23 zijn er weer mannen met een kepie ::) te zien en op 06'33" is het weer prijs de zogezegde stationschef ::) >:( geeft het vertrek.

Dit soort toestanden is ook weer in het verleden bij een item over een club in beeld gebracht, dacht dat het op de VRT was in het programma "iedereen beroemd"; ze moeten ons toch elke keer in het belachelijke trekken.(Er was nog een ander programma die juist het zelfde deed op de VRT maar de naam ontglipt mij).

Op 12'27" zie je de rijtuigen rakelings langs de tunnel ingang scheren.

Anders wel een mooie baan!
 

doomslu

De verdienste van de baan is het concept: individueel (voor de individualisten onder ons, die we allemaal een beetje zijn  ;)) en toch in clubverband.
De lange rijbanen zijn zeer leuk voor de rijders.
De afwerking daarentegen is nogal ... hum... Duits uit de jaren 70.  :-\
Maar, ze hebben er plezier mee en daar draait het tenslotte om.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

Luc........ dat concept hebben wij toch ook gebruikt met onze MSM-baan ? ieder maakte een "bak"  en nadien werd dat "gelinkt" aan elkaar. Dus je kan zeggen misschien een variant op dat concept ??



argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Citaat van: argilla op 28 februari 2016, 10:42:05 AM
Luc........ dat concept hebben wij toch ook gebruikt met onze MSM-baan ? ieder maakte een "bak"  en nadien werd dat "gelinkt" aan elkaar. Dus je kan zeggen misschien een variant op dat concept ??
Inderdaad, op kleinere schaal dan. Je hebt gelijk.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Misschien is het dan eens de moeite om op zo'n msm-baan volgens dienstregeling te rijden zoals oebr hier ergens over schreef.

Zelf een dienstregeling uitwerken en hoppa. En een paar kalamiteiten verzinnen.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: OlivierV op 28 februari 2016, 11:00:30 AM
Misschien is het dan eens de moeite om op zo'n msm-baan volgens dienstregeling te rijden zoals oebr hier ergens over schreef.

Zelf een dienstregeling uitwerken en hoppa. En een paar kalamiteiten verzinnen.


Als het een Belgische baan zou zijn dan kan men zeker al een calamiteit verzinnen waardoor het verkeer hier ten lande steeds in de soep draait dan is het een klein beetje "sneeuw".