Kraan Artitec

Gestart door 755philippe, 03 november 2015, 18:04:46 PM

stoomlokje


Inderdaad echt een prachtige kraan,
Deze bestaat ook in H0 ,zie Artitec " Bucyrus RB-17 Kraan " -- bedrag : 28,90 €

philippe_007


755philippe

#167
Hallo,
De kraan is wel degelijk in ho-schaal. De prijs klopt zoals hierboven beschreven. Zoals ik al eerder schreef een zeer mooie kraan die bestaat uit deel resin en deels messing onderdelen. Veel engelengeduld, zeer goed ogen nodig want het is niet zo simpel om het in elkaar te steken. Heel wat messing-onderdelen heb ik onder het vergrootglas moeten assembleren en de handleiding vergt ook wat zoekwerk want bepaalde afbeeldingen zijn ook zeer klein.
Succes.
Ik heb een foto van de doos gemaakt waar het artikelnr oon bij staat. Je kunt de kraan ook volledig gemonteerd kopen maar dan moet je bijna 60€ neertellen.

     

mvg

755philippe

philippe_007

Hey Philippe, thx voor de info, een afgewerkte kit is geen optie hè... is juist ons hobby om dingen te maken ☺

Stedahult

Ik heb de mijne omgebouwd naar een modernere versie van Ruston.
Die hebben Bucyrus later overgenomen. Is makkelijk te doen.
Mvh. Steef

755philippe

Steef, kun je daar een foto van posten. Is altijd leuk om andere kreaties of verbouwingen te zien.
Mvg


755philippe

DFS

Mooie kraan, had er onlangs ook naar zitten kijken, Er zijn een paar Artitec producten die me persoonlijk wel interesseren zoals de combine, de transformator lading

Stedahult

Citaat van: 755philippe op 15 november 2017, 16:27:51 PM
Steef, kun je daar een foto van posten. Is altijd leuk om andere kreaties of verbouwingen te zien.

Zal eens kijken of ik komend weekend deze een beetje kan afmaken.
Moet nog een ballastgewicht en twee treeplanken fabriken.



Citaat van: DFS op 15 november 2017, 17:32:31 PM
Mooie kraan, had er onlangs ook naar zitten kijken, Er zijn een paar Artitec producten die me persoonlijk wel interesseren zoals de combine, de transformator lading

Die AEG transformator heb ik ook al uitelkaar getrokken  ::) . Gaaf ding.
Mvh. Steef

Gerolf

Leuke kraan  8)
Die komt ook op mijn verlanglijstje  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

Iemand een idee of deze kraan grote afstanden aflegd ? Na het plaatsen van de mekaniek om deze kraan 'zwevend' te laten rijden blijft er ongeveer 9cm over als trajekt. Lijkt mijn inziens wat weinig maar anders moet ik weer alles gaan aanpassen. Is wel in Ho-schaal.
Mvg

755philippe

Floris

Het ligt allemaal nogal aan de omstandigheden. Rupskranen zijn niet vooruit te branden dus daar reed men niet zoveel mee als het niet hoefde. Ook is het niet zo best voor het wegdek... zo'n kraan zie je dus meestal in het zand staan of min of meer op een vaste plek, aan een kade ofzo, op plaveisel. Daar rijdt ie vast weleens heen en weer, maar niet teveel. Moet er veel gereden worden dan is een kraan op wielen sneller en minder onderhoudsgevoelig.

Metpetergaathetbeter


755philippe

Vandaag een oude MP3 speler gesloopt en deze op een relais aangesloten waar ik het geluid van de werkelijke machine heb opgezet om deze synchroon te laten afspelen wanneer deze rijdend of draaiend in werking is. Alles zal met de OC32 aangestuurd worden zoals ik dat destijds met de spiegeltent heb gerealiseerd. Nu nog bistabiele relais bestellen om de motoren aan te sturen waarbij volgens mij nog reed-kontakten zullen moeten geplaatst worden om de eindposities te bepalen waar hij moet stoppen. Verf voor de rupsbanden moet ik ook nog gaan halen want die heb ik juist niet.
Mvg

755philippe

755philippe

Heeft iemand een idee hoe ik een motor van 12V kan doen stoppen als hij zijn eindpunt bereikt heeft ?
Ik heb in gedachte d.m.v. een reed-kontakt of een hall sensor maar weet niet goed hoe je deze schakeling moet maken.
Is ook de bedoeling dat dit automatisch gebeurd dus niet dat ik op een knop of schakelaar moet duwen. Het zijn eigenlijk
2 eindpunt 1 links en 1 rechts. Het is om de kraan van punt a naar b te laten rijden en in b stoppen alsook omgekeerd en in a stoppen.
Heeft iemand zo'n schakelschema ? Het technisch gedeelte met tandwielen en motoren is klaar.
Mvg

755philippe

Dirkh

Enkele poorten van de OC32 inrichten als ingangen, reedcontactje met een klein magneetje gebruiken als eindschakelaar en de rest in de OC32 programeren ?