Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Kraan Artitec

Gestart door 755philippe, 03 november 2015, 18:04:46 PM

Floris


755philippe

Nog een beetje geduld. De schilderwerken zijn volop aan de gang en dan tijd voor de de elektronika. Verlichting is bij mij een must. Er komt ook wat imitatie van hete cokes alsook het lassen van staal.
Zal je nog wat nieuwsgiieriger maken Floris maar jou overtreffen is onmogelijk en ook niet de bedoeling.
Heb nog wat etswerk liggen van Decapod dat klaar ligt voor plaatsing.
Mvg

755philippe

755philippe

#152
Vandaag een kraan van Artitec die ik heb gekocht op Eurospoor in mekaar gestoken. Moet wel zeggen heel wat prutswerk en de tekeningen in de handleiding zijn zo enkele cm groot wat  toch wel wat de wensen over laat maar dit ter zijde een kraan gebouwd voor het industrieel complex. Ben ook van plan deze te voorzien van enkele leds een ook wat beweging. Morgen spuiten van de kraan.


     


Mvg


755philippe

Dirkh


Floris

oei, ik durf het haast niet te zeggen maar... de rupsbanden zitten ondersteboven.  :-\ Verder ziet t er keurig uit!

755philippe

Floris goed gezien. Ik had het gezien na het uitdrogen van de cyanolijm. Heb geprobeerd dit nog los te krijgen maar lukt niet.
Als iemand een idee heeft laat maar komen.
Mvg

755philippe

SuSke

heet water om de lijm los te krijgen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

Of heet water goed is voor die giet hars ????
Ik vervorm giet hars door hem warm te maken dus ik zou het niet doen
Een andere oplossing zie ik zo meteen niet

Knap kraantje dat wel
Gr Raphaël
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris

Aceton zou de lijm moeten oplossen. Volgens mij kan resin daar aardig tegen, zolang je t niet een dag in een potje aceton laat zwemmen oid...


755philippe

Aan aceton had ik ook gedacht maar wou het risico niet nemenwant het bouwpakket is wel wat prijzig.  Aceton is een oplosmiddel en tast volgens mij kunststof aan weet wel niet voor giethars.
Ik heb het losgekregen door het steeds enkele minuten in heet water te dompelen en dan voorzichting met een tangetje heen en weer te bewegen en dit vele malen herhalen. Na een uur was de boel los. Bedankt voor de tips. Blijft nu alles aan de juiste zijde tegen elkaar te lijmen.
Mvg

755philippe

Metpetergaathetbeter

Bij fout gaan  vragen aan de fabrikant of de rupsen niet afzonderlijk te (koop)krijgen zijn? ;)

philippe_007

Weet iemand of deze kraan ook in H0 bestaat?
Kan deze niet direct vinden op de site van Artitec

Peter

Kibri heeft verschillende kranen H0, maar helaas niet zo fijn als het Artitec model (maar wel heel mooi )
Met vriendelijke groeten
Peter

philippe_007

Dat weet ik Peter, maar bedoelde of deze bestaat ben artitec in h0

loebaske


Daar zal Floris je een passend antwoord op kunnen geven ;)