Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Bouw je eigen "Mallard" in schaal nul

Gestart door Huugooke, 02 september 2014, 16:06:15 PM

Kris

Hallo,
De duurste kits van DHJ in spoor nul (7mm) kosten 1600€ , de meeste rond de 900- 1000€ en nog een 200€ voor motor en wielen  en 200€ voor decoder(xl) ongeveer
Mooie afgewerkt modellen ( messing modelen) , meerdere merken rond de 2500 - 3000€ zoals Roland aangaf
Ik denk dat een komplete kit aankopen een stuk goedkoper zal zijn da afleveringen in de winkel , en de garantie dat je alles hebt , wat in afleveringen altijd afwachten is
Ik weet van een scheepsmodelbouwkit dat de prijs in afleveringen uiteindelijk ongeveer 1,5 maal de prijs van een komplete kit kost
Kris

rgp

Dag,

Janie, in éénmaal of in stukjes: het is evenveel; alleen moet je terug het begrip "sparen" kennen.  Ik heb EERST gespaard voor een messingmodel en dan gekocht en dat doet evenveel pijn dan alle maanden naar de winkel lopen voor een volgende versie van een HO-model.
Sparen en beheren zou veel mensen helpen; want velen die de eindjes niet aan mekaar kunnen knopen hebben het te danken aan het feit dat ze niet voor iets willen sparen en alles onmiddellijk willen hebben (prioriteiten stellen kennen ze niet).  Er zijn uiteraard uitzonderingen.

Roland

janieburton

Citaat van: rgp op 04 september 2014, 13:04:42 PM
Dag,

Janie, in éénmaal of in stukjes: het is evenveel; alleen moet je terug het begrip "sparen" kennen.  Ik heb EERST gespaard voor een messingmodel en dan gekocht en dat doet evenveel pijn dan alle maanden naar de winkel lopen voor een volgende versie van een HO-model.
Sparen en beheren zou veel mensen helpen; want velen die de eindjes niet aan mekaar kunnen knopen hebben het te danken aan het feit dat ze niet voor iets willen sparen en alles onmiddellijk willen hebben (prioriteiten stellen kennen ze niet).  Er zijn uiteraard uitzonderingen.

Roland

Roland,

Dat is juist, veel mensen kennen het woord sparen niet meer en het zal misschien evenveel pijn doen dan elke maand naar de winkel gaan voor de volgende versie, maar dat is ook een vorm van sparen.
En zoals je zegt velen willen alles in het "nu" en komen zo in de problemen.
 

rgp

Dag,

Terug uit Telford.  Ik heb een RTR (Ready to Run) model van een Mallard bij DJH gezien.  Kostprijs (omgerekend in euro: 2.650 euro.
Er zijn nog andere merken, maar allen draaien rond dezelfde prijs.

Roland

janieburton

Citaat van: rgp op 09 september 2014, 07:48:28 AM
Dag,

Terug uit Telford.  Ik heb een RTR (Ready to Run) model van een Mallard bij DJH gezien.  Kostprijs (omgerekend in euro: 2.650 euro.
Er zijn nog andere merken, maar allen draaien rond dezelfde prijs.

Roland

Als je dat kunt spreiden over een x aantal maanden dan is het zeer draagbaar, of zoals je zegt sparen maar als die in beperkte oplage wordt gemaakt dan kan je wel eens achter het net vissen.