Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Melsbeke Statie

Gestart door reeves, 14 augustus 2014, 19:48:35 PM

Stieven76

Knap gedaan, je ziet niet meer dat het crails waren  ;D
Je loskade en straat is ook mooi gemaakt.

OlivierV

Tof dat het draadje van uw mamoetproject ook hier verzeild is geraakt Tom, nu hoef ik hier niet meer voor naar het 3-railforum!

Wat je doet is goed en je weet die "speelgoedrails" wel heel mooi in te kleden. ;) (waar een wil is, is een weg)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

reeves

Merci mannen, zondag kan ik verder knutselen dan zijn we terug uit vakantie 8) (eindelijk ;D)

Tom

reeves

Oversteekplaats gemaakt:
Boven komt nog een perron  ;)



Tom

reeves

Wij zijn de mannen die de gas doen brande..................... ;)



Tom

OlivierV

Ja Tom, ge hebt die speelgoedrails hun speelgoedlook afgenomen, chapeau, knap gedaan, er zit een tof sfeertje bij!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michael

Citaat van: reeves op 29 augustus 2014, 17:37:25 PM
Oversteekplaats gemaakt:
Boven komt nog een perron  ;)



Tom

Tom tof gemaakt net echt, wil je ons uitleggen hoe je dit hebt gedaan?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

reeves

Ja hoor, bij de modelbouwwinkel hier in de buurt (enkel rc) eens binnengesprongen, heeft twee bakken vol met houten profieltjes en plasticard , had ik gezien toen ik om airbrush verf ging , daar even een keus gemaakt oa voor m'n peronwanden , deze profieltjes zijn er in alle maten dus waarom zitten knoeien ....... Een houten latje uitgezocht dat de dikte breedte had van een biels en zeker niet te dik mocht zijn, deze thuis op lengte gemaakt met cuttermes en bijgeschuurd.
Deze daarna één voor één gepositioneerd  alvorens ze vast te kleven. Eerst natuurlijk getest of de loks er overkonden rijden zonder gehinderd te worden door de latjes op de sporen.

Daarna de latjes geverfd in een bruine kleur en na het drogen de gele lijntjes uit de losse pols geschilderd, nadat alles droog was er met een zeer fijne korrel schuurpapier over gegaan zodat de houtstructuur terug naar boven kwam, enkel nog een lichte drybrush om de nerf naar boven te brengen, maar dit ga ik eerst op een proef latje proberen.

Ook had ik voor de latjes bruin te verven met tape de gele lijnen afgeplakt en geschilderd maarrrrr door de poreuze werking van de latjes zogen deze de verf voor een deel op naar de binnenkant , daarmee dat ik eerst een bruine laag heb geverfd om de poreuziteit van het hout teniet te doen, daarna een fijn geel lijntje gewoon geschilderd uit de losse pols , ook de latjes liggen niet perfect maar dit maakt het geheel veel realistischer vind ik persoonlijk alles te recht en te afgelijnt dat kom je in't echt ook niet veel tegen.

Hopelijk heb je iets aan m'n uitleg en moest he nog vragen hebben of opmerkingen doe gerust

Groet Tom

Rangeerduivel

Tom,

Beter kan het moeilijk,maar ik denk,als je eerst het bruin schildert(hout goed de verf laten opslurpen)
en nadien afplakt voor de gele lijntjes,dat dit een beter resultaat zou geven,
geen ervaring,enkel een veronderstelling ::)

;)

Anarchy

Knap Tom 8) Die gele lijntjes hoeven voor mij ook niet perfect recht te zijn. In werkelijkheid is dat ook niet altijd zo.

reeves

Merci, en ja het heeft iets hé ;)

OlivierV

Misschien nog een tip Tom, de stootblokken zelf maken, zodat het mooie Belgische zijn ipv de plastieken Marklïn dingen (al voldoen ze voorlopig wel en zorgen ze ervoor dat er geen wagons de dieperik in rollen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sdz1976

Zeer knappe kasseien en mooi geballaste c rails. Hebben die trucs op de club ook toegepast en je moet al goed kijken om te zien dat het c rails zijn, maar bij jou zie je het helemaal niet.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Chrisrail

#28
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

reeves

Klopt Olivier, blijbaar heeft Scapeways 3D geprinte stootblokken, maar denk dat ik eerder voor zelfbouw ga, is plezanter dan iets kopen ;D, zou enkel ergens eens een voorbeeld moeten zoeken voor de afmetingen ed

Groet Tom