Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Roco 'kundendienst'

Gestart door marc goovaerts, 23 juni 2014, 16:23:15 PM

marc goovaerts

Ik zit met een Roco 04112 (BR 58) die bij Hünerbein omgezet werd naar een type 83.
Maar nu blijkt de koppelstang tussen loc en tender gebroken. Gesurft naar de Roco 'Kundendienst', waar dit stuk (89219) aangeduid staat ls 'zum zeit nicht ferführbar'.
Dus een mailtje gestuurd met de vraag of dit stuk binnenkort terug beschikbaar zou zijn...

Na meer dan een maand nog steeds geen teken van leven vanwege Roco...
Heeft er iemand betere ervaringen met die 'kundendienst' ?

Peter

#1
Roco kundendienst is een ramp (mijn ervaring toch)
Een tijd geleden moest ik de flanken van de tenderdraaistellen hebben voor mijn Baureihe 50
Die dingen zijn namelijk in plastiek en als je een nieuw antislipbandje moet steken breken die pinnetjes aan die flanken onverbiddelijk af.

6 maand geprobeerd bij Roco  :'( :'( :'( ::) ::) ::) >:( >:( >:(

Dan aan Hünerbein gevraagd: had ze toevallig niet meer in stock (blijkbaar ben ik de enigen niet die die dingen nodig heeft.
Na veertien dagen lagen de Roco ersatzteile (die flanken dus) hier in de brievenbus
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

"Mijn ervaring" om onderdelen te bestellen één adres Lippe, geef de nodige nummer door en je krijgt steeds een bericht , als het echt niet meer te verkrijgen is zal je dat ook weten, maar het kost jou 3 euro extra voor verwikkelingen.(verrekenen ze in de totaal prijs en onderdelen zijn niet goedkoop maar dat zal je wel al weten?)
Maar tja wie zijn ikke?
Den Eric.

Stieven76

Roco onderdelen kan je ook hier bestellen: http://www.etsemmen.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=90
Als je het niet in de lijst vind best een mailtje sturen.

marc goovaerts

Bedankt voor de reacties, mannen !

marc goovaerts

Een goede week na een mailtje naar Hünerbein een reactie gekregen:
"I'm sorry, but if the Roco webpage shows ,,not available" then we cannot order the spare part." :-\

vyncky

Marc,

Ik had onlangs draaistellen (de buitenkanten) nodig voor de NMBS type 101.
Deze waren ook niet meer verkrijgbaar.
Ik heb met de hulp van etsemmen, aan het zoeken geweest. Andere uitgaven van deze reeks durven wel eens een ander wisselstuk-nummers hebben.
Uiteindelijk heb ik er gevonden die nog wel leverbaar waren! wel van een frans lokje, Op de kleur na was dit hetzelfde onderdeel. Maar met een zwarte spuitbus was dit probleem opgelost!

Het heeft enige tijd geduurd, en wat zoekwerk gekost, maar het is me gelukt!

Wordt die koppeling niet meer toegepast bij andere stoomlocs? (ik zou denken dat dit een soort standaard koppeling zou zijn....)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

marc goovaerts

We zullen terug aan het zoeken slaan. Anders wordt het er ergens eentje zoeken, scannen en 3D-printen...

prulleman

ik heb dat ook eens voorgehad met een BR57, toen zelf gerepareerd met een messing U-profiel en de stroomklemmen vervangen door draden. is uiteindelijk nog beter dan origineel. als je geen oplossing vind wil ik je lok wel repareren hoor.

vt11.5

#9
Hallo Marc,

Kom toevallig in dit forum terecht en zie dat je op zoek bent naar de lok-tender koppeling van een ROCO BR 58

Wel nu, deze is bij ons nog in voorraad.

3 stuks in verpakking:
tenderkoppeling
lok-tenderkoppeling
lokkoppeling voorzijde

Met vriendelijke groet,
Erwin Prummel
Treinenshop Erwin Emmen


marc goovaerts

Da's dan een gelukkig toeval Erwin !
Voor iedereen die ook Roco onderdelen zoekt: op zijn wesite een ellenlange lijst.
Maar het mijne (lok-tender koppeling nr. 89219, oud nummer 41125-049) vind ik er niet op terug.
Net zo min als prijzen...

Erwin, voor alle zekerheid stuur ik je dit nog eens via PM, samen met mijn e-mailadres !

vt11.5

Marc,

Sorry voor dat deze niet op de onderdelenlijst stond.
We hanteren de Roco/Fleischmann prijzen met de voor Nederland geldende 21% BTW

Roco/Fleischmann onderdeelbestellingen kunnen per E-mail besteld worden.
Eventueel voorafgaande met een prijsopgave.
info@etsemmen.nl

Met vriendelijke groet,
Erwin Prummel
Treinenshop Erwin Emmen