De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Dieselmupke
Het was bij de lage snelheid bergop zeker niet te harden in de cabine.
Het mooiste is dan ook nog de bel appart in de decoder te programmeren en de lok met rinkelende bel over de baan te laten rijden (koelwater te heet)
Dan kun je de hitte voelen als je model voorbijrijdt.


Dit heb ik dus ook gedaan in mijn 55/1800'ers, ik had het eerst met een interval geprogrammeerd maar toen ging die wat te vaak af[:D], dus nu zit de bel onder een functietoets.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Tom

Moo, aan 51'en en 77'en toch geen tekort Ervin. [8D]
Als het een keer mislukt steekt het toch niet nauw, locs genoeg. [:o)]

Tom het mes zetten in een raam oke,
maar in een deur!!! [xx(]

Tom

Je moet dat niet te letterlijk nemen, ik was maar aan ket zeveren. [}:)]
Tom

ERVIN



Zo,nu valt het iets beter op dat de raam open staat.
Mijn 77er is morgen ook klaar.[:p]

ERVIN



Buiten lekker warm,maar in de cabine blijkbaar t? warm,de 5102 komt hier in dubbeltractie met de 5183 binnen in het vormingsstation met aan de haak een lange sleep ketelwagons bestemd voor BASF.[:)]
De machinist posseert even voor de treinspotter.

55erke


Hoy,
mooi , mooi mooi.
Over die deuren die openstaan , Ik heb een Ludmilla van Brawa waarvan je de deurtjes kunt opendoen[;)]  Ik had het pas gemerkt toen ik hem al een tijdje had[:I]  T'is wel me een veertje aan dus ze gaan altijd trug toe.
Groeten
Johan

Tom

Heel mooi gedaan! [^]
Die eerste foto doet me denken aan een foto die in SJ 135 stond in het artikel van de 51.
Op die foto zie je een 51 in zijn eerste livrei waarvan de bestuurder met zijn kepi daar het raam kijkt als de rangeerder een sleep heeft losgekopelt.
Tom

ERVIN

Merci 55erke en Tom,ik moet zeggen dat ik er zelf ook best tevreden over ben.[;)]

Gerry

Het Mehano model van de 5001, met gelukkig correcte blauwe kleur. Ook bij deze loc heeft Mehano blijkbaar aan alle details gedacht... [:)]




ERVIN

Hoi Gerry,is dit de correcte kleur?
In een ander draadje staat de echte 5001(van de NMBS en niet die van TSP)in een veel donkere kleur?
Welke kleur is nu de juiste want nu weet ik het niet meer hoor???[:I]

Gerry

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi Gerry,is dit de correcte kleur?
In een ander draadje staat de echte 5001(van de NMBS en niet die van TSP)in een veel donkere kleur?
Welke kleur is nu de juiste want nu weet ik het niet meer hoor???[:I]



Misschien niet 100% de correcte kleur, maar toch zeker NIET het blauw dat het tsp gebruikt heeft. Op alle foto's van de eerste 5001's heb ik hem nog nooit in dit generatorwagen-blauw gezien, hoe kreeg het TSP het in hun hoofd zo'n lichtblauw te gebruiken....[;)]

Ralf Wittkamp

citaat:
Geplaatst door Gerry

Misschien niet 100% de correcte kleur, maar toch zeker NIET het blauw dat het tsp gebruikt heeft. Op alle foto's van de eerste 5001's heb ik hem nog nooit in dit generatorwagen-blauw gezien, hoe kreeg het TSP het in hun hoofd zo'n lichtblauw te gebruiken....[;)]




Hello Gerry.
When I guess your answere right, you wrote that the painting from the the Mehano SNCB 5001 is nearly correct. On the picture I know, the original SNCB 5001 looks darker and has a touch of green. Is it sure, that the Mehano blue is nearly correct? From my point of view it looks a little bit too light. Are there some more pictures in the net, where I could see the Mehano blue at the original SNCB 5001?


greetings
Ralf Wittkamp
 

D_Loc

Ik ben zo vrij geweest om de foto's uit de 2 topics even onder elkaar te plaatsen om makkelijk te kunnen vergelijken.






En natuurlijk nog de baby blauwe van gisteren[:o)]


Ik had ook nog een foto van de 5001 uit 1992 en ik heb toch het idee dat die kleur wel correct was als je deze foto vergelijkt met de foto uit het boek B-Diesel.
Ik vermoed dat de donkere 5001 een dia-scan is geweest, die kunnen namelijk nog wel eens hard van kleur zijn.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

n/a

Het probleem is dat kleuren op foto's kunnen vertekenen, en ook bij het inscannen kunnen de kleurwaarden nogmaals veranderen.
Wanneer ik het boek B-diesel erbij pak en de foto uit het boek naast de foto op mijn scherm houdt is die laatste een stuk lichter van kleur
De kleur van het Mehano model lijkt goed op die van de foto in het boek.
De eerder in blauw geschilderde 51 op de onderste foto is in het blauw dat op de 55ers wordt gebruikt geschildert, dit is echter ook niet de correcte kleur, want te donker.
De echte 5001 had een lichtere kleur blauw.
In railfoto 22 is te lezen dat de kleur van de 5001 min of meer overeenkwam met de oorspronkelijke blauwe kleur van de reeksen 15 en 16.
Echter leek de fake 5001 van het TSP die ik gisteren zag weer te licht van kleur te zijn.
Dit was bijna pastelblauw dat je eerder in een babykamer verwacht.

De 5001 van Mehano bevalt me wel, die komt op mijn wenslijstje, alhoewel die juist van voor mijn gekozen periode is.
Indrukwekkend zijn de 2 rioolputten die als uitlaat dienstdoen op het dak, dit ding moet een sound gehad hebben.......

rixke rail

Ik denk ook dat de kleur van de Mehano-versie die van de echte 5001
zeer sterk benadert, als ik het voornoemde boek erbij pak.
Trouwens, die van T.S.P., lijkt wel metalen opplakcijfers te hebben ! [:0][V]
Modelspoorse groeten,
Eric
P.S. : ik zie dat we ook een Oosterbuur aan boord gehaald hebben.
@ Ralf : Herzlich willkommen, ik hoffe sie geniessen von unser Forum.
Hoffentlich verstehen sie alle Diskussionen !


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN