exit club Locomatic?

Gestart door stefanic, 04 februari 2014, 12:48:21 PM

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 01 augustus 2014, 00:16:17 AM
Citaat van: Boemeltrein op 31 juli 2014, 14:12:26 PM
En al die stations die leeg staan, kan de NMBS die niet ter beschikking stellen i.p.v. van ze te laten verkrotten of af te breken, dat moet toch te doen zijn bv. de club onderhoud het gebouw in ruil voor het gebruik... of zo iets

Was het maar zo eenvoudig  ;)
Idd, bij amsac zitten we in 2 gekochte k-rijtuigen een een pakwagentje. Die zijn eigendom van de club en het onderhoud is dan ook voor ons.

Dit houdt in dat om de x-jaar de rijtuigen moeten geschilderd worden en ook dat er af en toe andere kleine herstellingswerken aan die rijtuigen moeten gebeuren. Je mag met nog zoveel leden zijn, niet iedereen ziet het altijd zitten om extra namiddagen te steken in het onderhoud ervan ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

rgp

Hallo,

Spijtig het te moeten zeggen, maar Koen (59er) uw redenering klopt niet.

Langs de ene kant staat iedereen te "melken" dat de NMBS teveel kost (dotatie) en langs de andere kant zou men willen dat netto-inkomsten NIET gerealiseerd worden om plezier te doen aan verenigingen. ::)

Roland

janieburton

Citaat van: OlivierV op 01 augustus 2014, 10:17:48 AM
Citaat van: Gerolf op 01 augustus 2014, 00:16:17 AM
Citaat van: Boemeltrein op 31 juli 2014, 14:12:26 PM
En al die stations die leeg staan, kan de NMBS die niet ter beschikking stellen i.p.v. van ze te laten verkrotten of af te breken, dat moet toch te doen zijn bv. de club onderhoud het gebouw in ruil voor het gebruik... of zo iets

Was het maar zo eenvoudig  ;)
Idd, bij amsac zitten we in 2 gekochte k-rijtuigen een een pakwagentje. Die zijn eigendom van de club en het onderhoud is dan ook voor ons.


Dit houdt in dat om de x-jaar de rijtuigen moeten geschilderd worden en ook dat er af en toe andere kleine herstellingswerken aan die rijtuigen moeten gebeuren. Je mag met nog zoveel leden zijn, niet iedereen ziet het altijd zitten om extra namiddagen te steken in het onderhoud ervan ...

2 K-rijtuigen? Is er in de wanden geboord? Of wanden verwijderd?

Ik ben niet zeker maar ik denk dat in die rijtuigen wel wat asbest zou kunnen zitten(isolatie materiaal) 
 

Rangeerduivel


[/quote]

2 K-rijtuigen? Is er in de wanden geboord? Of wanden verwijderd?

Ik ben niet zeker maar ik denk dat in die rijtuigen wel wat asbest zou kunnen zitten(isolatie materiaal)
[/quote]

Dat nemen we er graag bij....enne,veel stof wordt daar niet gemaakt hoor!  :D :D

;)

janieburton

Citaat van: Rangeerduivel op 01 augustus 2014, 23:18:57 PM


2 K-rijtuigen? Is er in de wanden geboord? Of wanden verwijderd?

Ik ben niet zeker maar ik denk dat in die rijtuigen wel wat asbest zou kunnen zitten(isolatie materiaal)
[/quote]

Dat nemen we er graag bij....enne,veel stof wordt daar niet gemaakt hoor!  :D :D

;)
[/quote]

Asbest is niet zomaar "stof"!!!!!!

Ik zou dat toch niet onderschatten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Asbestose
 

OlivierV

Citaat van: janieburton op 01 augustus 2014, 22:10:05 PM
Citaat van: OlivierV op 01 augustus 2014, 10:17:48 AM
Citaat van: Gerolf op 01 augustus 2014, 00:16:17 AM
Citaat van: Boemeltrein op 31 juli 2014, 14:12:26 PM
En al die stations die leeg staan, kan de NMBS die niet ter beschikking stellen i.p.v. van ze te laten verkrotten of af te breken, dat moet toch te doen zijn bv. de club onderhoud het gebouw in ruil voor het gebruik... of zo iets

Was het maar zo eenvoudig  ;)
Idd, bij amsac zitten we in 2 gekochte k-rijtuigen een een pakwagentje. Die zijn eigendom van de club en het onderhoud is dan ook voor ons.


Dit houdt in dat om de x-jaar de rijtuigen moeten geschilderd worden en ook dat er af en toe andere kleine herstellingswerken aan die rijtuigen moeten gebeuren. Je mag met nog zoveel leden zijn, niet iedereen ziet het altijd zitten om extra namiddagen te steken in het onderhoud ervan ...

2 K-rijtuigen? Is er in de wanden geboord? Of wanden verwijderd?

Ik ben niet zeker maar ik denk dat in die rijtuigen wel wat asbest zou kunnen zitten(isolatie materiaal)

Geen idee hoe dat daar mee zit eigenlijk ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: OlivierV op 02 augustus 2014, 10:52:58 AM
Citaat van: janieburton op 01 augustus 2014, 22:10:05 PM
Citaat van: OlivierV op 01 augustus 2014, 10:17:48 AM
Citaat van: Gerolf op 01 augustus 2014, 00:16:17 AM
Citaat van: Boemeltrein op 31 juli 2014, 14:12:26 PM
En al die stations die leeg staan, kan de NMBS die niet ter beschikking stellen i.p.v. van ze te laten verkrotten of af te breken, dat moet toch te doen zijn bv. de club onderhoud het gebouw in ruil voor het gebruik... of zo iets

Was het maar zo eenvoudig  ;)
Idd, bij amsac zitten we in 2 gekochte k-rijtuigen een een pakwagentje. Die zijn eigendom van de club en het onderhoud is dan ook voor ons.


Dit houdt in dat om de x-jaar de rijtuigen moeten geschilderd worden en ook dat er af en toe andere kleine herstellingswerken aan die rijtuigen moeten gebeuren. Je mag met nog zoveel leden zijn, niet iedereen ziet het altijd zitten om extra namiddagen te steken in het onderhoud ervan ...

2 K-rijtuigen? Is er in de wanden geboord? Of wanden verwijderd?

Ik ben niet zeker maar ik denk dat in die rijtuigen wel wat asbest zou kunnen zitten(isolatie materiaal)

Geen idee hoe dat daar mee zit eigenlijk ...

Misschien eens laten onderzoeken.
 

centauri167

Citaat van: Koen op 24 februari 2014, 14:59:31 PM
@Suske,

Dat is inderdaad zo maar ik denk dat de meesten onder ons in de ban geraakt zijn door een of andere modelbaan die in de winkel stond. Enfin, dat was bij mij toch zo.
In de jaren '80 was er op de veemarkt in Mechelen een winkel waar men speelgoed en modelbouwmateriaal verkocht. Zij hadden een baan van enkele vierkante meters staan. Als ik mij goed voor heb, was dit een demobaan van Vollmer. Hoe dikwijls dat ik daar ben gaan kijken ...
Ik kan je verzekeren dat dit op zich de verkoop aanzwengelt.
Het is zoals alles hé. Op het vlak van ontspanning bestaan er geen noden. Ze worden gecreëerd.
Op zich heeft niemand een ipad nodig maar als je dan ziet welke verkoop er voor dit jaar wordt voorspeld ...
Nee, ik ben er van overtuigd dat men ook in de modelbouw de noden moet creëren. Doen zien, doet kopen.


Mvg
Koen

Klopt 100%, een vraag naar iets moet je stimuleren.
Zo'n demobaan kan je trouwens perfect gebruiken als verkoopstand, onder de baan kan je de gebruikte materialen/ treinen/ startsets te koop aanbieden.

Ben nu al in verschillende echte treinwinkels geweest en het gebrek aan treinbanen, hoe klein dan ook, heb ik nooit begrepen.
Moet wel zeggen dat ik in Duitsland wel treinbanen vond in de 2 winkels die ik daar bezocht heb.

Als winkels, maar ook clubs niet snel gaan doorhebben dat men moet investeren in de jeugd, dan zullen ook zij spoedig de rekening ervan gaan betalen.

janieburton

Citaat van: centauri167 op 23 oktober 2014, 18:47:31 PM
onder de baan kan je de gebruikte materialen/ treinen/ startsets te koop aanbieden.


Ik hoop dat je niet het zelfde bedoeld als "onder de toog" aanbieden ;) :o
 

centauri167

Citaat van: janieburton op 24 oktober 2014, 14:04:52 PM
Citaat van: centauri167 op 23 oktober 2014, 18:47:31 PM
onder de baan kan je de gebruikte materialen/ treinen/ startsets te koop aanbieden.


Ik hoop dat je niet het zelfde bedoeld als "onder de toog" aanbieden ;) :o

Lolbroek, nee dus  8)

Maar ik herinner me niet exact meer waar, maar heb zo'n baan gezien met daaronder mooi de gebruikte materialen uitgestald. Dat is een prima verkooptruc die zeker zijn doel niet zal missen, zeker als men dan een mix neemt van goedkopere startsets en niet de duurste treinen en het wat betere materiaal.