Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

roco wagons lopen voor geen meter

Gestart door raf, 30 december 2013, 23:25:11 PM

Val-Rikard

Ik laat jullie mee genieten van het filmpje opgenomen op onze clubbaan deze zomer. De gelijkstroom wielen moesten gesmeerd worden alvorens er succesvol mee kon gereden worden. Vooral de gepatineerde modellen moesten extra gesmeerd worden. Eenmaal dit werkje achter de rug was ging alles vlot. Wat wisselstroom wielen betreft heb ik geen ervaring, maar ik ben ervan overtuigd dat eenmaal de wielproblemen opgelost zijn dit een mooie aanwinst is voor menig modelbaan.

Voor het filmpje klik hier
http://youtu.be/LhX1l_d5NDE

:)

dani

hmmmm.... wat een mooie sleep is dat !   Brengt me op ideetjes
Ik zal eens moeten tellen hoeveel dergelijke wagons ik heb en dan ook eens een filmpje "plegen".   Denk dat ik aan zowat 20 stuks ga komen, maar de meeste zijn dubbel-assers.
Effe tellen....    4 stuks uit de laatste Roco set, 3 stuks Märklin blauwe VTG , 4 stuks grijze Märklin geweatherd, 3 of 5 (te checken) stuks bruine Märklins, 3 stuks grijze Roco, 3 stuks bruine Roco.    Dus 20 of 22 in totaal.   

'k Zal toch eens dringend een mooi stukje baan moeten uitkiezen en van scenery voorzien voor het maken van dergelijke filmpjes als dat hierboven.   Dat "presenteert" nog zo mooi hee.  Zeker in "nacht mode" met verlichting.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

Hallo

Mailtje gedaan naar roco en bericht terug gekregen

Over mijn duits zwijgen we maar want das tv duits /Google translate deed zijn best maar ze hebben het wel verstaan

Hallo Beste
 
Ich habe zwei Sätze dieser Wagen  gekauft  (66050)und in einem der Schlitten  fehlen zwei dieser Krüge
siehe Foto
 
Dies wird während des Austausches der Wellen beobachtet  ( DC zu AC  ).
Kann ich trotzdem die zwei Partikel erhalten
da sonst werde ich nicht mit dieses wagon fahren kunnen.
und fuhr den Preis, die ich für diese wagons bezahlt  habbe kann ich auch einige Service erwarten nicht ???
Ich habe immer noch so drei Sätze bestellt ;Hoffentlich werden diese immer noch im Großhandel auf lager.


Dan hier het roco mailtje terug

Sehr geehrter Herr Janssens,

vielen Dank für Ihre E-mail und Ihr Interesse an unseren Produkten.

Aufgrund erhöhten Korrespondenzaufkommens bitten wir die verspätete Antwort zu entschuldigen.

Wir möchten Ihnen folgende Informationen bezüglich unserer Wagen-Ersatzteile geben:
Für unsere Wagenmodelle führen wir folgende Teile als Ersatzteile: Puffer, Drehgestelle, Kupplungen sowie Deichseln. Als Ersatzteile nicht erhältlich sind: Dächer, Wagenkästen, Fenstereinsätze, Inneneinrichtungen etc. sowie am Modell montierte Ausstattungsteile, die nicht in einem separaten Zurüstbeutel enthalten sind.

Aus lagertechnischen Gründen können wir leider nicht alle Teile eines Wagens als Ersatzteil halten. Wir verfügen bereits über ca. 32.000 Ersatzteile, welche zum Großteil für Loks dienen. Wir bitten um Verständnis, dass wir nur mit Ersatzteilen dienen können, welche uns auch zur Verfügung stehen.

Das von Ihnen erwähnte und im Bild gezeigte Teil (Krüge/Achslager) steht uns leider als Ersatz nicht zur Verfügung. Es tut uns leid, Ihnen hier keine bessere Nachricht übermitteln zu können. Sie erwähnten, dass Sie die DC-Radsätze auf AC-Radsätze tauschen. Gerne teilen wir Ihnen mit, dass die AC-Radsätze sowieso länger sind als die DC-Radsätzte. Somit würden Sie höchstwahrscheinlich für die AC-Radsätze diese "Krüge/Achslager" gar nicht mehr benötigen.   

Wir hoffen, Ihnen mit unserer Antwort etwas weitergeholfen zu haben und wünschen Ihnen auch weiterhin viel Vergnügen mit Ihrem Hobby, der Modelleisenbahn.

Mit freundlichen Grüßen


uit deze regel kun je dus opmaken dat ze wisten dat de AC assen langer zijn dan de Dc assen.
dass die AC-Radsätze sowieso länger sind als die DC-Radsätzte

Maar dit ergens posten of laten geworden aan de winkeliers is waarschijnlijk een te grote moeite.
Als dit reeds gebeurt met wagons van een 40 euro per stuk wat loopt er dan nog allemaal verkeerd met BV loco's die wel een smak duurder zijn.

Dus ikke met hunnen uitleg niet tevreden en dan maar mailtje terug gedaan.

Ehren

Ich habe diese Wagons NEU gekauft und  Dies fällt unter Garantie.
Und ich bin gezwungen, diese wagons wieder in den Laden zu bringen.
wo sie dann ausgetauscht werden, gegen neue oder ich bekom mein Geld zurück.

die dc-Räder sind im Shop vom Ladenbesitzer durch ac-Räder ausgetauscht.
und nicht durch mich zelbst darum gilt die garantie .
Das werde ich im Auge behalten bei meinem nächsten Einkauf.
Es gibt  mehr Hersteller von Modelleisenbahnen als roco  nicht wahr???.
grubbe Raf .

Dus dat verklaart ook meteen dat de mensen die reeds met deze wagons hebben gereden en ook problemen hadden met het zwaar lopen van deze wagons.
Andere die er dan geen problemen mee gehad hebben daar zullen dan nog wel de DC wielen onder zitten of helemaal geen aslagerpotjes meer in zitten..
Gr raf die een beetje kwaad is en zich in het zak gezet voelt.


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Val-Rikard

 :( >:( >:( >:( :'( Dat is frustrerend. Hebben ze nog iets laten horen?

Klaas Zondervan

Citaat van: raf op 10 januari 2014, 10:06:51 AM
Gerne teilen wir Ihnen mit, dass die AC-Radsätze sowieso länger sind als die DC-Radsätzte.
Dit vind ik een vreemde uitspraak. In deze wagens horen de korte assen (23,8mm), en die hebben ze zowel in de DC als de AC uitvoering. Staat gewoon in hun catalogus. Dus er heeft daar iemand niet de moeite genomen om uit te zoeken wat er werkelijk aan de hand is.

raf

Hallo

Geen reactie meer terug gehad.
Het probleem zit iets anders in elkaar
In de cataloog staat misschien dat er 23.8 mm assen in moeten maar op de site staat dat er 24.7 mm assen in moeten.
De winkelier heeft naar de site gaan kijken maar er zaten reeds verkeerde DC assen in want origineel uit de doos liepen ze ook niet geweldig.
Normaal is de site meer en makkelijker uptodate te houden dan een cataloog dus je zou verwachten dat de info op de site wel juist is.

Gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

mark7758

Ik denk dat een winkelier de set van Reeks 53 en ertswagens uit elkaar heeft gehaald.
Dat was een complete AC set. Dus Fout niet van Roco. Maar van de winkelier. Die heeft jou AC wagons verkocht voor DC.
En ja. Die AC wagons komen vanaf de fabriek zonder dat kleine opzetstukje dat in het plastic valt voor de DC assen.

Ik denk dat je daar eerst eens moet vragen.
(Heb zelf ook zo'n set gehad. Maar ik rij ook DC dus ook veel gedoe voor dat ik ze rollend had. Zelfde probleem.
Winkelier u heeft de verkeerde besteld. Maar rekende wel de goede prijs. Was een aanbieding.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Klaas Zondervan

Citaat van: raf op 14 januari 2014, 12:40:27 PM
In de cataloog staat misschien dat er 23.8 mm assen in moeten maar op de site staat dat er 24.7 mm assen in moeten.
Dan zitten ze bij Roco lekker te knoeien, want in de handleiding die er bij hoort staan de nummers van de juiste assen. Dirky heeft daar al naar verwezen: http://www.roco.cc/doc/AN/1/DE/66050-920_12730.pdf
Zowel voor DC als voor AC de korte uitvoering.

In de mail van Roco staat overigens een suggestie om die messing cupjes weg te laten, dan passen de standaard assen er in. Maar dan vraag ik me af waarom die cupjes er dan in zitten. Zal ook niet zonder reden zijn. Wellicht zijn die wagens relatief zwaar voor een twee-asser?

raf

Hallo Mark???
Nog eens terug opnieuw lezen wat ik geschreven heb.
De wagons in de doos hadden DC wielen (ik heb ze ook zelf uitgepakt daar ik 6 wagons had)en je zag de isolatie zeker zitten.
Dan is de winkelier op de site van roco gaan kijken welke wielen er voor AC onder moesten .
Deze heeft hij er dan onder gezet .
De wagons origineel uit de doos liepen reeds slecht op de toonbank (rolden ongeveer een 10 cm uit)na een duwtje.
En er is niets besteld ze stond ingepakt in de winkel in gesloten verpakking.
Ik heb de verpakkingen zelf open gemaakt.
Die papiertjes die heb ik dan wel gevonden.
Na het uit de dozen halen van de wagons heb ik die gewoon in het winkel tasje dat ik bij had gedaan dus die zijn terecht en zitten nu allemaal terug in de doosjes.
Als roco AC wagons verkoopt dan gaan ze toch ergens een andere nummer hebben dan dat er voor de Dc wagons op de verpakking zou staan denk ik toch zo bij me zelf .
Maar het is opgelost en de drie sets die ik nog besteld heb gaan dus de 23.8 mm assen krijgen met de wiel potjes er nog in .

Het is inderdaad zo dat het nogal zware wagons zijn doordat er ook die lading in zit en dus kan het zijn dat ze daarom die potjes er in gezet hebben.
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

mark7758

Oke. Iets te snel geweest.
Maar ze lopen zwaar dat heb ik ook. En als je winkelier ze heeft omgewisseld dan zou ik toch bij hem langs gaan.
Ik heb er 15 en dat loopt erg zwaar. Allemaal. Dus ja. Zeg het maar.
Maar niet goed. Eerst bij de winkelier gaan praten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

raf

Hallo Mark

Heb ik reeds gedaan en hij wilde er dus 23.8 wielen in steken.
Maar daar ik anders 240 km moest rijden heb ik de wielen reeds thuis op de draaibank op de juiste maat afgedraaid en is dus het probleem verholpen.(was reeds geschreven)
Waar het me om gaat is eigenlijk de lakse houding van roco in heel deze questie.
180 euro voor 6 wagons is een dure prijs voor eigenlijk wat speelgoed.(Sorry hier voor maar bekijk het van mijn vrouw hare kant).
En als ze op de baan staan dan moet je goed kijken of je ziet ze niet staan .
De reactie van roco vind ik dus maar povertjes dat ze dan eventueel voorstellen om de wagon terug naar de winkelier te brengen en deze om te ruilen voor een die wel de potjes heeft.
De winkelier wil dit wel doen daar is er geen probleem mee dat komt allemaal wel in orde.
Ik kan ook zo 2 potjes draaien maar ???? waar ben ik dan mee bezig .
Koop je een koffiezet van 50 euro in den aldi heb je ook garantie mijn gedacht.
Maar roco maakt er zich gemakkelijk van af met te zeggen van " dat hebben we niet in het vervangings assortiment zitten).
Revell die geven wel goeie garantie .
Van deze firma niets dan lof want een lid van onze club had een duikboot gekocht en daar ontbrak eens tukje en een ander was slecht gegoten.
Een mailtje naar revell en twee weken later zat er een enveloppe in de bus met die deeltjes .
Revell is ook modelbouw en het kan dus wel als het moet en een degelijke firma die doet dat ook.
Ik heb nog 3 paketten besteld en bestellen is bij mij ook kopen maar nadien zal ik mij nog wel eens bedenken om een roco wagon of trein te kopen.

Gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

Citaat van: Geert op 31 december 2013, 09:57:58 AM
Citaat van: raf op 31 december 2013, 09:09:22 AM

Brecht aan de machine

Koop voor Brecht is een veiligheidsbril!  ;)

Geert

Dat was mijn reactie ook, waarom geen veiligheidsbril
 

raf

die bril hangt aan de draai bank achter hem
maar 0.5 mm abs gaat nu niet zo een inpakt hebben op je ogen
als er iets mee gebeurt
metaal is een ander verhaal dan moet er altijd een veiligheids bril gedragen worden
nu opzoek naar een wisselstroom gelijkstroom motor omschakeling

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Citaat van: raf op 09 september 2014, 08:12:55 AM
die bril hangt aan de draai bank achter hem
maar 0.5 mm abs gaat nu niet zo een inpakt hebben op je ogen
als er iets mee gebeurt
metaal is een ander verhaal dan moet er altijd een veiligheids bril gedragen worden
nu opzoek naar een wisselstroom gelijkstroom motor omschakeling

gr raf

Het gaat hem om de gewoonte. Als het nu geen kwaad kan, dan daar ook niet en het resultaat is bingo.

SAFETY IS AN ATTITUDE
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.