Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Anna ombouwen van H0 naar H0e

Gestart door Cord, 19 augustus 2013, 19:18:53 PM

skybert

Dag Wim,
Kijk..dat zijn nou adviezen waar je wat aan hebt! Thanks! Ik had op marktplaats jouw beide locs al gespot en was aan het bieden, maar de prijzen staan me inmiddels niet meer aan.
Ik vind een zadelmodel ketel wel bepalend anders.. Maar ok dat kan de kitbashed worden..dus het overwegen gaat nog even voort..

Thx allen voor de adviezen!

Cord

Graag gedaan!
Lijkt me leuk je ombouw-topic te volgen.
Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

skybert

#62
Ik heb de identieke locjes gescoord, en kan dus ook gaan ombouwen :-)

Ik verkies dit model boven een saddletank, en binnenkort gaat de zaag erin :-)

skybert

#63
Heren modelspoorexperten;

Als ik deze ombouw doe, past het eindresultaat dan op de Auhagen smalspoorrails zoals in de 41701 set en,  zijn de platte karren 41703 dan compatibel? Zo ja dan ga ik die aanschaffen..

Ik heb Gerolfs opmerking over de smalspoor dwarsliggers gezien, en ik neem aan dat je bedoelt dat een feldbahnspoor  meer verzonken lag in de grond zoals een tram, dan de meeste normale spoorwegen?

Ik zag in een Auhagen knustel filmpje ook dat bij het kruisen van smalspoor over normaal spoor er een soort verkeersdrempel aangelegd werd om het hoogteverschil te overkomen..


Greetz Skybert


Cord

Volgens mij is dat Auhagen spoor een smallere breedte dan H0e. Maar als het een statisch geheel wordt en niet hoeft te rijden, dan is daar best wat op te vinden.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Martin Welberg

Auhagen smalspoor rails, das toch plastic meuk ?

skybert

Klopt Martin, het wordt ook een statisch stukje spoor op een vliegveld diorama.

Cord

Alhoewel ik de detaillering van de plastic Auhagen-rails wat minder vindt. Misschien is het toch te overwegen om H0e-rails te nemen, daar zitten in elk geval bouten in de bielzen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

skybert

#68
Zie hier mijn in stukken gezaagde Anna lokje naar voorbeeld van Wim, en het Fleischmann N spoor onderstel dat gaat dienen als onderstel voor het stukje smalspoor op mijn vliegvelddiorama.

Ik heb de asbreedte al aangepast aan het Auhagen spoortje, en daarvoor de centrale langsbalk van het chassis ingeslepen. Aangezien het een statisch lokje op plastic rails wordt,  kon ik alle electrische aandrijving  laten vervallen.

Dank voor alle adviezen over spoorkeuze, ik heb besloten bij Auhagen te blijven en heb inmiddels ook platte karren van Auhagen in huis.




Hieronder een foto van een vliegveld-lok op Gilze Rijen. Heb gelezen dat het vaak Koppel en Orenburg locs (correctie:  Orenstein & Koppel) waren.

[url=https://flic.kr/p/nyYHsX]
image by skybert366, on Flickr

Hier een mogelijke samenstelling van de verkorte ketel, om het geheel op een  Orenstein & Koppel lokje te laten lijken. Ik laat daarom de voorste schuine opbouw aan de ketel vervallen. Heb ook het stuurhuis (heet dat zo in treinenland?) al versmald, moet ook nog aan de achterzijde een stukje ingekort.

image by skybert366, on Flickr

Gaat lekker zo :-)

eve

Koppel en Orenburg ?

Misschien Orenstein & Koppel...

Erik

Stieven76

Ziet er leuk uit. De kleine locjes hebben wel iets vind ik  ;D

Een tip mbt je foto's. Misschien een iets groter formaat kiezen wanneer je de link uit Flickr kopieert. Dan is de foto meteen wat groter zichtbaar in je post. Ik zelf kies altijd 800x600.

Veel succes met de ombouw  ;)

Durango

Op de basis Gilze Rijen (Fliegerhorst genoemd door de duitsers) was het maar een heel klein smalspoor gebeuren. Eigenlijk gewoon een recht lijntje
van tussen de 1 en 2 kilometer tussen de oude vliegheide Molenschot en de nieuwe basis. In Leeuwarden was het net vele malen groter en werd er van alles over de basis getransporteerd.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

skybert

Citaat van: eve op 04 juni 2014, 10:15:39 AM
Koppel en Orenburg ?

Misschien Orenstein & Koppel...

Erik

dank voor de correctie Erik; je ziet, ik ben geen treinenkenner :-)

skybert

Citaat van: Durango op 04 juni 2014, 11:28:32 AM
Op de basis Gilze Rijen (Fliegerhorst genoemd door de duitsers) was het maar een heel klein smalspoor gebeuren. Eigenlijk gewoon een recht lijntje
van tussen de 1 en 2 kilometer tussen de oude vliegheide Molenschot en de nieuwe basis. In Leeuwarden was het net vele malen groter en werd er van alles over de basis getransporteerd.

Je bericht doet me hopen dat je meer informatie en wellicht ook beeldmateriaal van Leeuwarden hebt Durango?

Rangeerduivel

Citaat van: skybert op 04 juni 2014, 11:57:52 AM
Citaat van: eve op 04 juni 2014, 10:15:39 AM
Koppel en Orenburg ?

Misschien Orenstein & Koppel...

Erik

dank voor de correctie Erik; je ziet, ik ben geen treinenkenner :-)

O&K maakt nu nog altijd materiaal,o.a. graafmachines e.d.

;)