Beperkte ruimte

Gestart door patri, 05 januari 2006, 08:50:31 AM

Havoc

citaat:
Is dat een goed excuus om niet te beginnen bouwen?


Neen. Wel een goed excuus om niet te verdikken!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Verdikken? Ik verdik niet. [:D] Met hetgeen ik binnenkap snapt mijn omgeving niet hoe dat komt, maar mij hoor je niet klagen. [8D]

Btw, ik woon ook nog thuis. Nog een reden waarom ik niet begin met bouwen.
Maar ooit... als ik mijn eigen huisje heb. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

@jurgen
dat is net zo groot als de baan welke ik had liggen inm'n jeugd, en daar hebben we aardig wat sporen op weggekregen.
alleen werd er enkel met 2-assers gereden, de rest ging niet door de bochten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

depovero

Hallo modelbouwers,

Ik heb eens dit draadje rustig doorgelezen, daar het al een zekere tijd is dat ik op het forum niet meer langsgerzen (!) heb. Veel problemen met mijn werkgever hebbende. Hij betaald z??r onrzegelmatig!
'k Ben bezig dit op te lossen. Enfin, dit terzijde, hier mijn bevindingen.

Plaatsgebrek, of, een beetje te krap. Waarom niet met Z-schaal beginnen? Ok?, nog kleiner, nog minder d?tails, geen digitaal kunnen rijden. Hol?, niet waar! Digitaal, is hier ook in de lift, detaillering, misschien niet in het fijnste, maar toch. Kortkoppelen, met , o.a. Kadee-koppeling, is mogelijk. Slanke wissels van 1:9, zelfs 1:6 zijn mogelijk, zelfs ondergronds, en met gepolariseerde puntstukken.

Over dit gebeuren heb ik al electronisch bericht, en zelfs links geschreven. Een tijdje geleden.

Nou, ik heb enorm veel respect voor de andere schalen, I, O, HO, N, TT en anderen. Ieders zijn 'feelings' en inzicht op het treingebeuren!

Weinig materiaal ter beschikking, in Z, 't Ja, zwitsers, duits en amerikaans, die zijn redelijk 'omvangrijk'. Belgisch, 4 loks, ik mis er nog ??n, een stomer, in feite. Oplossing bij dit 'schaars' zijn, een baan aan de duits-belgische grens op poten zetten. Wanneer ga ik eigenlijk eraan beginnen?

Je ziet, een probleem is altijd vatbaar naar een realistisch oplossing!

Eender met welke schaal trouwens!

Denis, de Muzketier
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Jurgen

Mja, goed dat je dit draadje nog eens oprakeld.
Hierboven zeg ik nog dat ik nog niet begin te bouwen om verschillende redenen. Nu ben ik samen met mijn vader al een tijdje bezig. Alhoewel, het is eigenlijk mijn vader die begonnen is, dus technisch gezien heb ik nooit gelogen. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

amest

Wou gewoon nog even opmerken dat de keuze N of H0 niet altijd makkelijk is. Ieder moet het voor zich uitmaken, maar heb ook een tijdje getwijfeld.
Ik heb 325x110cm en heb gekozen voor N.
Waarom? Ik wilde graag lange treinen laten rijden. Vind dat gewoon indrukwekkend.
Nu heb ik een trein van ongeveer 125cm, als je dat in H0 doet is dat al meer dan 2 meter en dat vind ik net wat veel voor de beperkte ruimte die ik heb.
Wil je je concentreren op het uitbeelden van iets specifiek, bv. haventje kan het uiteraard gerust in H0. Maar dat is allemaal heel persoonlijk.

Een straffe uitspraak van een winklier die ooit tegen me zei :"vanaf 3 meter moet je niet meer twijfelen, dan neem je gewoon H0".
Als een winkelier zoiets tegen me zegt dan hoeft het voor mij niet meer en is dat de laatste keer dat ik daar binnen ga. Hij puschte trouwens echt om Marklin te kopen.
Ik hou nu eenmaal iet van dat soort "verkoopstechnieken"
groeten,

Arvid