Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

AR45 Olaerts

Gestart door rousalm, 02 juni 2011, 12:41:04 PM

rousalm

Ik bezit sinds 1.5 jaar een motorwagen AR45 van Olaerts. (gelijkstroom-digitaal)Reeds van bij het begin reed die enkele meter en viel dan stil. Na een beetje wriemelen reed hij weer enkele meter.  De winkel er over gebeld, ze wisten van het probleem, en ik moest hem terug binnenbrengen.  Na enkele maanden terug ontvangen (was van iemand anders, trouwens licht beschadigd) terug naar winkel, en nieuw gekregen.  Helaas nog steeds hetzelfde probleem.Maar volgens Guido (probleem gekend zegt hij) komt er een volledig nieuw onderstel die de problemen voorgoed zullen oplossen.  Echter hoor ik er niets over.  Zijn er nog mensen die dit probleem hebben, en wat kan er eventueel gebeuren ?
 

mark7758

Geduld zullen we maar zeggen. Heb er 3 en die rijden geen meter vanwege het wachten op de nieuwe onderstellen. Verwacht dat ze zullen komen is meer 2012 dan nog in 2011.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Mijn 45, de dubbele 4501/4508 is met dezelfde problemen een paar keer bij Olaerts geweest. De aandrijving (overbrenging) werd volledig vernieuwd. Kort daarna wou het model weer niet meer rijden. Bij nazicht door Guido bleek een van de Tandwielen gebarsten. De oorzaak was een te kleine boring in het tandwiel, om dit op de as te bevestigen. Het model werd een tijdje geleden verkocht een een zeer bekend forumlid/moderator, en tot op heden heb ik er geen enkel opmerking over gekregen. Volgens mij doet Guido alles om het in orde te brengen, maar ook hij is afhankelijk van de onderdeel leveringen uit het verre oosten.
Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

aha, dat verklaart veel.

ik heb nu ruim 1 jaar geleden een type 45 besteld bij Olearts, en zou hem in oktober in Mechelen afhalen. maar helaas geen levering, ik meen vanwege een chassis probleem.

ik heb vandaag maar weer eens een mail gedaan naar Olearts, verwachting is zeker geen levering voor de zomer..

hmmmm, ik hoop dat ze de problemen snel onder de knie krijgen[V]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

Mijn 45, de dubbele 4501/4508 is met dezelfde problemen een paar keer bij Olaerts geweest. De aandrijving (overbrenging) werd volledig vernieuwd. Kort daarna wou het model weer niet meer rijden. Bij nazicht door Guido bleek een van de Tandwielen gebarsten. De oorzaak was een te kleine boring in het tandwiel, om dit op de as te bevestigen. Het model werd een tijdje geleden verkocht een een zeer bekend forumlid/moderator, en tot op heden heb ik er geen enkel opmerking over gekregen. Volgens mij doet Guido alles om het in orde te brengen, maar ook hij is afhankelijk van de onderdeel leveringen uit het verre oosten.

Hij rijdt perfekt. [:)]
Conclusie: de problemen zijn oplosbaar.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rousalm

ah zo, het doet me -bij wijze van spreken- plezier dat ik niet alleen ben.  Ik vreesde dat het ergens aan mij lag.  Ik ben namelijk niet zo een groot kenner van al die technische dingen.  Ik vind het wel jammer dat een firma zoals Olaerts, die toch een goede reputatie heeft, dit niet gewoon aan iedereen duidelijk maakt.  Zet het op de website, zodat iedereen die er mee te maken heeft kan zien dat er een probleem is.  Ik denk dat niemand dat ze kwalijk neemt, integendeel !
Laat weten dat er naar een oplossing wordt gezocht, en laat weten als het probleem is opgelost en iedereen is tevreden denk ik.
Of is zoiets totaal ongebruikelijk ? Het zou hen een boel lastige mailtjes en telefoontjes besparen denk ik
 

Arbeco

Je bent zeker niet alleen, ik heb er toen ook 2 gekocht, een dubbele geel-rode en een enkele in de nieuwe livrei. Ik zal je de opsomming van ellende die ik ermee gehad heb besparen, maar ik heb die dingen in de doos gestopt en heel, h?????l ver weggestoken op mijn zolder in de hoop ze nooit meer te hoeven zien![}:)][}:)][}:)] Van de brandstof die ik heb verreden naar de winkel (na het bellen en mailen met bericht dat het allemaal in orde zou zijn), zou je een reeks 77 een hele week kunnen benutten in de zware dienst....

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

treinvirus

heb reeds enkele jaren  45 van olaerts en inderdaad het model reed bij aanvang geen 3 cm bij mij. Toen is het model teruggegeven aan mr olaerts en maanden en maanden weg geweest . Teruggekomen direkt in vitrinekast gezet en  enkele maanden geleden ( 2010) voor het eerst geprobeerd op de treinbaan van de club (ik heb er -nog- geen). Hij reed toen 10.3 cm , een record maar de twee volgende pogingen haalde hij de 5cm niet meer. Nu is hij weeral weg in hestelling sedert  maanden ...maar er is hoop . Mr olaerts geeft hem enkel terug als er inderdaad een nieuw chassis onder zit en zo moet ik nog ook enkele maanden geduld hebben (heb het nog aan hem gevraagd een 2 a 3 weken geleden.  Voila nu weet je het ook , je bent niet alleen
van dirk
 

Kautenbach

[:0]nou, het gaat spannend worden, ik heb zojuist het bericht dat mijn AR4501 wordt opgestuurd..

ben benieuwd,

groet, Wim

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Kautenbach

[:0]nou, het gaat spannend worden, ik heb zojuist het bericht dat mijn AR4501 wordt opgestuurd..

ben benieuwd,

groet, Wim



Ik ook. Laat iets weten he.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Kautenbach

[:(]helaas, er is iets niet helemaal goed gegaan in de bestelling, ik heb wel keurig snel de bestelling ontvangen, maar echter de wisselstroom uitvoering ipv dde gelijkstroom uitvoering...

wordt vervolgd, komt vast en zeker goed, t'is wel een mooi ding![;)]

Wim

rixke rail

De mijne rijdt, na aanpassing, vrij goed.
Zie filmpje HIER.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Powered By Diesel

Even dit oude topic terug opgerakelen:

Hoe herken ik een motorstel Olaerts type AR45 met de verbeterde aandrijving?
Kan ik van buitenaf zien aan de onderkant?

Vind hier nergens afbeeldingen of info over.
running on heavy fuel

GDE

#13
Op de site cool train kunt u afbeeldingen vinden van de vernieuwde versie https://lh3.googleusercontent.com/-ul1qXfV4kLk/VT6fUU0KSMI/AAAAAAAACq8/_LzYNBTswSk/s1024/TO%2525204402%252520rood%252520en%252520blauw%25252015-12-2012%252520300%25252C00%252520IMG_4050.JPG
De vernieuwde versie heeft een aangedreven draaistel waarvan de onderkant zwart is met 2 vijsjes , de oudere aandrijving heeft een draaistel waarvan de onderkant in messing is . Ook de onderkant waar bij de echte motorwagen de motoren zitten is bij de oudere versie gedetailleerd en bij de nieuwe een zwarte blok . Aan de zijkant zijn er wel details . Mijn oudere versie is ook terug geweest en reed later prima zonder deze vernieuwde aandrijving .
http://marnan.eu/media/catalog/product/cache/1/image/0cf732f99ef01132ca56ab96cdaebad3/i/m/img_2108.jpg
Afbeelding van de oude aandrijving

Powered By Diesel

Bedankt voor de heldere uitleg !
running on heavy fuel