Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Smalspoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gestart door Rochevalien, 13 september 2005, 21:52:13 PM

tonycabus

De stoomlok en de verkenssnuit zijn echt h?, rijden op het Duitse eiland Borkum.
De modelletjes zijn geplukt op diverse sites, en zijn idd bedoeld om Marc een duwtje in de rug te geven, inspiratie dus. (Transpiratie zal weer het gevolg zijn[;)])

TUSSEN HAAKJES: De foto's heb ik ter informatie geplaatst, met alle respect voor hun auteurs, die echter niet allemaal bekend zijn.
Havoc (Johan dus) heeft in onze LINKS heel wat bijgedragen, en ook Gerrit uit Rocheval heeft er ons al menige aan de hand gedaan, ook op zijn eigen site (ligt die plat, Gerrit????).

>>>Deze foto's zijn dus ook bedoeld als promotie voor die sites, waarvan jullie er veel in de links gaan terugvinden.


Deze beelden heb ik op mijn hard disk opgeslagen omdat ik ze zo goed vond. Bedoeling is dus de betrokken bouwers en fotografen hiermee lof toe te zwaaien.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Nog zo'n "schatje":



Vergeet niet dat de eerste autorails van de SNCV zulke 'railbusjes' waren die aan de eindpunten gekeerd werden. Hetzij op een draaischijf(je), hetzij met een eigen vijzelsysteem waarmee men ze lichtte en draaide!

In principe reden de buurtspoorwegen op meterspoor, maar ze hadden ook normaalspoorlijnen (Schoten, Mol?, Luikse regio...).
En WHAT IF...ze nu ook eens 750 of 760 mm-lijntjes gehad hadden?
Fantasie is toch ??k fantastisch?
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

Dag,

Heb bij JOCADIS verschillende delen zien liggen van de plannen van de SNCV (van stoomtram tot electrische).  5 delen uitgegeven door MUPDOFER.

Roland

Havoc

Jocadis? Die is op zondag open dacht ik...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

prachtige foto's die van Tony. [:D]
Maar... zoals jullie wel weten , van het plan dat hier in het forum staat, heb ik een los kraan nodig voor op de loskade. Ik zoek dus een oplossing hiervoor. Er werd reeds gesugereerd in een engelstalig forum om een flatcar 0n30 ( Bachmann) met daarop een H0 wreckcrane van Walthers te plaatsen. Maar dan kloppen de verhoudingen toch niet ???
Dus beste forummers wie kan helpen aan een tekening of tja alles is welkom ... Zou het helpen , in een oud nummer van MSM maart-april 2003, staat op blz70 ev  een tekening ( blz 77) met maten van H0. Als ik die maten eens  X2 doe ( 1/87 :2 =1/43.5) Kan dit misschien een oplossing zijn ?? Of is het misschien ( een werktekening van een kraan op H0 en die 200% vergroten, maar waar is zo'n tekening te vin,den) enfin begrijpen jullie de situatie ??

Voor de rest   vlot alles tamelijk, alleen hoe simpel het ook mogen lijken, die kraan daar zit het geblokkeerd
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Kem zojustekes gezien dat ik op Ebay een kartonnen KSW 1/43 tram Strassenbahn ( een soort van AR , gewonnen heb !) Nu kan ik dan aan de slag voor hem na temaken in plastick card. Zeg die porto kosten vanuit Duitsland e7.50  amaaiii gouden postzegels zekers !!!(het object kost ? 6 )
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

tja dat is iets dat ge altijd bij uw prijs moet bijrekenen. zeker voor goedkopere stukken, in uw geval x 2,25

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

citaat:
Zeg die porto kosten vanuit Duitsland e7.50 amaaiii gouden postzegels zekers !!!(het object kost ? 6 )


Waarschijnlijk verpakt om een normale postbehandeling te weerstaan. Maar port kan inderdaad tegenvallen. Zelf reeds genoeg ondervonden.

Ik merk nu dat ik me vergist heb van schaal in een vorige post. Argilla hier ging in 1:35 werken, niet 1:45. Sorry voor eventuele verwarring.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door argilla

Zeg die porto kosten vanuit Duitsland e7.50  amaaiii gouden postzegels zekers


>>> Tiens, dat is exact hetzelde bedrag dat ik aanreken voor internationale zendingen...en dus ook naar Duitsland.[^]

Gerrit

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Havoc

Ik merk nu dat ik me vergist heb van schaal in een vorige post. Argilla hier ging in 1:35 werken, niet 1:45. Sorry voor eventuele verwarring.



>>>> Toch niet Johan, Maaarkse (Argilla dus)gaat in On30 werken en dat is dus 1/45 aan deze kant van de oceaan.
Maar we zijn er w?l een zootje van aan het maken vinden jullie ok niet?

Gerrit

Rochevalien

Maarkske,bij smalspoor en ook bij veldspoor wordt alles zo goedkoop modelijk gehouden.Een kraan om boomstammen te verladen zal dus uit....boomstammen gemaakt zijn en terplaatse in elkaar gezet worden.
Ik heb even in mijn documentatie gedoken en heb een kort artikeltje hierover gevonden.dat vindt je hier
http://photobucket.com/albums/a179/Rochevalien/
Het gaat hier om een baantje in Hoe dat gemaakt is door een 15 jarige jongen(jij moet dit dus ZEKER ook kunnen maken).
Het kraantje is te zien op de meeste foto's en op de tekening.
En nu vlug aan het werk! je moest al bezig zijn![:D][:D]

Gerrit

Havoc

citaat:
Een kraan om boomstammen te verladen zal dus uit....boomstammen gemaakt zijn en terplaatse in elkaar gezet worden.


Hier zijn enkele fotos van een houtspoorweg. Wel US voorbeeld, maar de "kraan" is wel de moeite. http://www.us-waldbahnen.de/index_e.htm
Ga links naar "My models", dan midden "Fn3", vervolgens midden onderaan "layout", de thumbnails staan rechts.

Wat de schalen betreft, ik ben terug mee: Rochevalien in 1:35, Argilla in 1:45. Zouden jullie niet beter de boel opsplitsen?

Rochevalien, als je op je link klikt, dan kom je terecht bij het inlogscherm voor je album. Iets mis met de link denk ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Maarkske,bij smalspoor en ook bij veldspoor wordt alles zo goedkoop modelijk gehouden.Een kraan om boomstammen te verladen zal dus uit....boomstammen gemaakt zijn en terplaatse in elkaar gezet worden.
Ik heb even in mijn documentatie gedoken en heb een kort artikeltje hierover gevonden.dat vindt je hier //http://photobucket.com/albums/a179/Rochevalien///
Het gaat hier om een baantje in Hoe dat gemaakt is door een 15 jarige jongen(jij moet dit dus ZEKER ook kunnen maken).
Het kraantje is te zien op de meeste foto's en op de tekening.
En nu vlug aan het werk! je moest al bezig zijn![:D][:D]

Gerrit





Roch als ik nu eens een password zou hebben, kan ik binnen op de site !!! anders.....
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Inderdaad, "Roch" (vind ik een goeie!![:D]),

We zien gene steek voor ons ogen!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)