Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

"Station met industrie-aansluitingen"

Gestart door Arbeco, 03 oktober 2010, 17:37:18 PM

bollen neus

#30
Hallo Len, dit gaat zeker ferm in de "sjakosche" komen, ik blijf dit draadje volgen, ook al omdat er meestal diesels gaan te zien zijn en rijden.[:)]

eddy

#31
Hoi Len,

Mooi werk,komt dik in orde.[:p]
groeten eddy

evan

#32
Hoi Len  Ziet er goed uit he.  Je sporen beginnen er ook aardig op te lijken.  Die kleur is leuk.  Succes en laat het vervolg maar komen ;-)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

#33
Absoluut mooi werk , en ben dan ook benieuwd naar het vervolg...[^]

just4fun

#34
citaat:
Geplaatst door Arbeco

... Talens nr. 400 ...


Mooi werk! Mooi 'gebruikte' sporen.
Die Thalens,: verdund en gespoten, of met een penseel?
Paul

joske

#35
Hoi Len, die verandering van lucht heeft je blijkbaar zeer goed gedaan, getuige het resultaat tot nu toe.[^]

ems

#36
Heel fraai hoor Len, leuk om te volgen! Ben zelf ook bezig om een Belgische baan te ontwerpen, dus hier kan ik nog wel wat leuke ide?n opdoen. Welk railmateriaal gebruik je eigenlijk?
Groet, Edwin

vanmiegroet

#37
Zeer schoon gedaan.
Ik kijk al uit naar het vervolg[:p]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

stoomloc

#38
Hallo Len,

Dit wordt een leuk project.[:)] Goe bezig en ik blijf dit zeker volgen.

Mvg

Wim

dirkske

#39
Knap werk,dit beloofd[:p]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Arbeco

#40
Heren spoorders,

Allen hartelijk dank voor de reactie's!
De verf waarmee ik de sporen en ballastbed heb gespoten, is met water verdund en vervolgens met de airbrush aangebracht. Het railmateriaal wat ik gebruik is RocoLine, natuurlijk zonder ballastbed. De ballast die ik gebruik, komt van Anita Decor (nr. 2010). Deze werd dan weer met de bekende "ontspannen-water-met-houtlijm-methode" vastgelijmd.

Dit was het dan voor dit jaar; ik wens jullie allen alvast een fijne jaarwisseling en de spoorste wensen voor 2011!!

Tot de volgende,

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Arbeco

#41
02-01-11

Nu de feestvreugde van Kerst en Nieuwjaar weer langzaam wegebt, is het weer tijd om verder te gaan met mijn project. Vandaag heb ik besteed aan het leggen en schilderen van stelconplaten en het maken van een industrieweg. Op de volgende foto de stelconplatenweg die leidt naar de spooraansluiting van de dienst "infra", gelegen aan de rechterzijde van het station:



Ook bij de cementsilo's achter de "infra" aansluiting, heb ik nog een paar van deze platen gelegd, dat is straks makkelijker voor vrachtwagens om daar te laden:



Zoals ook op de vorige foto te zien is, heb ik een begin gemaakt met de aanleg van een weg (pad!) die over het gehele industriepark zal gaan lopen. Deze weg bestaat uit zand en grint, omdat hier met zwaar materieel gereden gaat worden (bulldozers, dumpers, e.d.). Op de fot een close-up van de weg, gelegen naast het raccordement:



Dat was het voor vandaag, morgen ga ik de zandweg van een paar foto's terug gereed maken, en waarschijnlijk de eerste lantaarnpalen plaatsen.
Tot de volgende, en houdt hem op de rails![:)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

vanmiegroet

#42
Ziet er al heel mooi uit.[:p][^]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Arbeco

#43
Heren spoorders,

Heb wel even wat uit te leggen hier, denk ik zo...
Daarom even dit berichtje. Vlak na de laatste post (02-01) heb ik een probleem gehad met mijn computer, waardoor ik niets kon posten. Gelukkig heeft een goede vriend van mij een beetje erg veel handigheid met deze apparaten, zodat ik nu weer volop on-line ben!
Vanavond zal ik wat foto's proberen te plaatsen, want de bouw is inmiddels aardig opgeschoten. Zo, dit wilde ik even aan jullie laten weten... Tot de volgende,

Spoorse groeten, Len[;)]
Old diesels never die...

evan

#44
Vervelend als de PC niet mee wil.

Ik kijk uit naar je verslag.

Groeten

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.