Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

N

Gestart door Peter, 22 november 2004, 18:56:49 PM

Peter

Wat gaat de "Spielwarenmesse" in N?rnberg ons voor mooie Belgische nieuwigheden brengen ?????  Op de duitse forums is het verspreiden van al dan niet moedwillig gelekte berichten reeds begonnen, en eerlijk gezegd, dikwijls hebben die nauwkeurige informatie over wat we in Februari mogen verwachten. Een paar mensen zouden toch ook voor ons een tipje van de sluier (niet rassistisch bedoeld) moeten kunnen lichten.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Guy Van Meroye

Tjonge tjonge, Sinterklaas en de Kerstman moeten nog passeren, en jij denkt nu reeds aan Nurnberg. Niet alleen de Duitsers lichten tipjes van sluiers op, volgens ons eigen glazen bolleke komt er zeker een reeks 15 eloc van Roco, een type 53 stomer van LS MOdels, en een reeks 40 dieselstel van Guido Olaerts.. Wedden dat.....
Guy[:D][:D][:D]
 

guy holbrecht

Om nog maar te zwijgen van een nieuw stoomproject van Fleischmann. Maar of dit zal lukken tegen N?rnberg 2005, is de vraag.
Och ja, welk model? ra ra ra ...

Peter

Tja, Guy
Iedereen hoopt natuurlijk op zijn favoriete modellen. Bij mij was dat een stomer type 7 en/of 40 (ja ik weet dat Jocadis die heeftvan DJH) maar dus geen seriemodellen. Bj de eloks gaat mijn voorkeur naar de reeks 11/12/21/27 en als treinstel liefst de AM96. Ik weet het die AM96 stond in MSM als ombouw. Maar eerlijk, drie LS wagens van rond de 75 euro per stuk kapotzagen ???? en dan nog geen juist model hebben. Iemand anders heeft waarschijnlijk (bijna zeker) zijn lijstje klaar liggen, maar......we mogen de laatste jaren echt niet klagen, van wat er allemaal verschenen is aan Belgische modellen. Als je alles zou willen kopen zullen we toch de Lotto moeten winnnen (HELA, geen drie juiste, das niet genoeg)
Peter[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Heel simpel wachten tot 14-2-05. Dan zal ik het hier wel vertellen.
Geruchten zijn leuk. Maar ik geloof het pas als ik het model op papier bij de firma op de stand aldaar krijg.
Ze zeggen al jaren dat Marklin met een hondekop voor Nederland komt. En zie het is er nog steeds niet.
Dus geduld is een schone zaak.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Thommy

hopelijk komt er dan terug het model 62 van roco (zoals ik reeds had horen rondbazuinen)...want de prijzen die gelegd worden voor een 6215 [V] vooral dan nog iedere keer de misse die ik vind (wil kortrijk, maar is dus meestal hasselt)
en misschien eens het model 60 maar dan de prototypes 6001-6005[:D]

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

rgp

Dag,
75 euro voor een I11, dan is 50% teveel betaald.
De courante rijtuigen bij LS liggen nog steeds onder 50 euro.
Glazen bolleke: ne 15, ik had gehoord van een 18 bij M?rklin (Roco had het jaren geleden aangekondigd, maar zijn franse collega wou niet meedoen.
ne 40 bij de guido, ik heb gehoord van een AM96.  Hopelijk rijden ze beter dan zijn Breaks.  De Breaks rijden goed .... in het begin, maar zijn kampioen in het kweken van vuile wielen.
LS loopt idd met een stoomproject.
Nurnberg: ben dit jaar na 12 jaar opnieuw geweest: een tegenvaller van formaat: was naar 4 uur terug buiten en wist evenveel als zou ik thuis gebleven zijn.

Roland

mark7758

citaat:
Geplaatst door Thommy

hopelijk komt er dan terug het model 62 van roco (zoals ik reeds had horen rondbazuinen)...want de prijzen die gelegd worden voor een 6215 [V] vooral dan nog iedere keer de misse die ik vind (wil kortrijk, maar is dus meestal hasselt)
en misschien eens het model 60 maar dan de prototypes 6001-6005[:D]

Greetz

Thommy


Er komt zeker een 62 van Roco.
Voor NL komen de 2 versie's van ACTS in het zwart en blauw. (Met 3derde pit)
Voor Belgie zouden er ook 2 varianten komen. Welke werd niet vermeld.
Maar leuker zou het gerucht zijn dat er een Nohab met vlottende cabinen zou komen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Hallo Mark7758
Volgens mij zou Piko enkele jaren geleden met de Benelux hondekop op de markt gekomen zijn, doch het projekt werd afgeblazen omdat er volgens hen te weinig interesse ????? voor was op de Belgische en Nederlandse markt. Dat ze nadien de Oostenrijkse blauwe blitz op de markt brachten die ze aan de straatstenen niet kwijt geraken (Liliput/Bachmann heeft die ook) is dan heel spijtig voor hen.
Hun marktonderzoek is blijkbaar ook niet alles. Dit heeft er wel voor gezorgd dat Paul Bellon zijn projekt in de koelkast duwde en mischien zoals je zegt, M?rklin ook.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Het probleem bij de Piko hondekop was simpel.
Wel erg veel intresse tonen. Maar geen concrete bestellingen willen doen. En de importeur moest er minimaal 5000 bestellen om het te laten maken. En zo'n modelletje kost al gauw een 100 Euro. Maal 5000 dan kan je op je klompen aanvoelen dat je dat risico niet zomaar neemt.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

rgp

Dag,

dat van die 5000 stuks is een fabeltje;  de invoerder van M?rklin heeft mij ooit toevertrouwd dat een oplage van 3000 stuks over meerdere jaren voldoende was; wel 1000 in het eerste jaar.
En dat de invoerder er moet voor opdraaien is ook niet helemaal waar: de 59 van ROCO (de oude versie), zogezegd speciaal voor Belgi? gemaakt was het eerste in Aachen te koop.
Die stemmingmakerij heeft te maken om de prijs kunstmatig op te drijven en de invoerders (van wie de taak vandaag overbodig in se is; maar ze kosten wel 30%) in een beter daglicht te stellen.
Weeral bij M?rklin waren de marges simpel: kostprijs model = 100, winst fabriek: 30%, winst invoerder 30% en winst detail: 30%

Roland

mark7758

Het is jou visie. Maar ik kom al jaren in Nurnberg en heb gelukkig andere ervaringen en weet iets meer uit de keuken dan de normale winkelier. (Heb een tijd als importeur mogen werken. En die 30% is ruim overdreven.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tonycabus

Zei ik net nog in de rubriek "Belgische modellen" onder de kop van de M?rklin reeks 59: Roco had toen een leuk Amerikaans onderstel dat best kon dienen en ze kebben het er gewoon op gewaagd!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

loco

PB Messing Moelbouw zit op een nieuw plan te broeden. Hij liet mij ??n en ander ontvallen, maar kon niets meer zeggen. En Chinees, daar kent Paul nog niets van, tenzij van op restaurant.
Waarschijnlijk zal hij alles onthullen tegen N?rnberg.
We zien wel, want de modellen van Paul zijn nu ook niet voor iedereen weggelegd.
Maar ik weet wel dat Paul ooit begonnen is met een hondekop (zo'n 5 jaar geleden) in messing. De kop is of was klaar, en toen kwam Piko.

Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

n/a

Fleischmann zou inderdaad een stoomlok uitbrengen: de 67.001, een ex-Pruissische P 10 (BR 39) waarvan er welgeteld 1 (??n) exemplaar zeker 1 (??n) jaar effektief dienst gedaan heeft in Belgi? en nadien nog 4 jaar geparkeerd stond... Is dat een Belgisch model ? Handig voor de fabrikant die toevallig het Duitse basismodel in zijn cataloog heeft maar niet nuttig op een typisch Belgische baan.
Er komen verder ook 3 ex-Duitse rijtuigen, die kunnen dienen van 1946 tot 1950 (ongeveer), maar die als prototype alvast de verkeerde klasse-aanduidingen dragen en nooit samen kunnen rijden hebben met de vernoemde stomer...
Waarschijnlijk geraken ze toch wel verkocht maar zijn initiatieven als de 77 van Mehano dan niet veel lovenswaardiger ?
Ik heb zopas mijn 4e '77' bijgekocht !