Lok reeks 62 ( 6300)

Gestart door Jozef, 16 april 2010, 15:39:39 PM

itchy

OK bedankt
ik heb hier nog de 6215, 6218 en 6300 staan, moeten ook nog 'aangepakt' worden zoals jouw 6300.. maar ik twijfel nog of ik er een sounddecoder ga instoppen. de brelec setjes heb ik al. hoe heb je de lichten apart doen schakelen?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jozef





Hier dan de beloofde foto's van mijn NMBS 6300
Zoals je kan zien werk ik met decoderstekkers (oudere lok modellen)
Dus decoder is eenvoudig te vervangen.

Voor de mensen die meer willen weten !!! hier wat info

De brelec lichtjes worden eerst voorzien van +/- 15 cm draad
volgens schema van brelec. opgelet voor en achterzijde zijn niet dezelfde kleurenvolgorde
De blauwe draden (aan ieder printje 1) mag je verbinden met de blauwe draad van decoder, dit is de massa van de verlichting
Van de voorkant (bestuurder) sluit je de witte draad aan de witte draad van decoder
Voor de achterzijde IDEM maar dan geel bij geel.
dan zijn ze de witte lichten schakelbaar en veranderen naar gelang de rijrichting.

Voor het schakelen van sluitlichten !
De Gele draad van de voorkant gaat naar Groen op decoder = F1
De witte draad van achterzijde gaat naar paarse draad aan decoder = F2

Hopelijk heeft er iemand wat aan ! mocht je vragen hebben, mail me gerust of vraag ze hier.

Bij een volgende ombouw zal ik een volledig Fotoveslag maken met beschrijving, deze plaats ik dan op mijn website

Veel plezier, Jozef
LocoNet DCC, Twin-Center, PC met Koploper LocoNet-interface,
BMD16N-SD bezetmelders met S88LN en LDT wissel & schakeldecoders

ERVIN

Mooi gedaan Jozef , ik zou mij eigenlijk ook eens moeten wagen aan zo'n project , want mijn 62er zijn lichten branden nog altijd verkeert.[:(]

eddy

Thanks Jozef,
zeer bruikbare info.
groeten eddy

chef garde


PeterBrz


Gerolf

Als nog-steeds-niet-bekeerde-analoge-rijder (yep, digitalisten, doe je best [}:)]) ...
... vind ik de foto's erg mooi (digitaal fotograferen is voor mij w?l OK)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

b-shunting

minibaantje tp 4,diesel

Michael

Jozef, goed idee om de overgebleven functie draden te gaan gebruiken voor het bedien van je front en sluitverlichting afzonderlijk.
Maar welek cv's moet je hiervoor programmeren en welke waarden krijgen deze? Ik maak hoofdzakelijk gebruik van ESU decoders.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Artologic

Mits wat geprogrammmeer, kan je trouwens de f2 functie bij f1 steken en zodanig onder f1 met de richting wisselende sluitlichten maken. Heb ik ooit met mijn reeks 51 gedaan, werkt perfect :-)
 

Michael

Jozef, ben je er nog, ik heb een vraag gesteld via het forum en via de mail maar via beiden nog geen antwoord.
De front en sluit verlichting apart schakelen maar dan moeten er cv's worden geprogrammeert, welke cv's en wat worden de waarden van de cv's?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

deurenkletser

Ik heb ook een groene 62 digitaal gemaakt met BRELEC verlichting. Geen probleem om alles apart te schakelen. Niets moeten programmeren. Gewoon F0 = frontlicht en F1/F2 = sluitlichten apart schakelbaar.

Jozef

citaat:
Geplaatst door deurenkletser

Ik heb ook een groene 62 digitaal gemaakt met BRELEC verlichting. Geen probleem om alles apart te schakelen. Niets moeten programmeren. Gewoon F0 = frontlicht en F1/F2 = sluitlichten apart schakelbaar.



Inderdaad, zo heb ik het ook gedaan.

Groeten, Jozef
LocoNet DCC, Twin-Center, PC met Koploper LocoNet-interface,
BMD16N-SD bezetmelders met S88LN en LDT wissel & schakeldecoders

Michael

Mannen bedankt, dan zal ik of Brelec verlichting moeten aanschaffen voor zo'n 50 locs of zelf uitzoeken hoe ??n en andere wordt geprogrammeerd. Voorlopig weet ik wat te doen.

Groeten Micha
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

deurenkletser

Normaal moet je niets programmeren. Ik heb enkel bij mijn ESU Lokpilot V3 het volgende geprogammeerd om de eindseinen ook te laten wisselen met de rijrichting via de toets F1

Dus F0 = frontlichten aan/uit (wisselen gewoon met de rijrichting)
en dan F1 = eindseinen aan/uit (wisselen ook met de rijrichting na programmeren CV's)

Hiervoor het volgende veranderen:
CV150 = 8
CV150 kan je F1 backward mee programmeren. Nu wisselen de eindseinen ook met de rijrichting zonder dat je dat zelf moet doen via de toets F2

Dit is voor ESU LokPilot V3. Een andere decoder zal ongeveer 't zelfde zijn. Staat altijd in de handleiding.

@Jozef: Hoe heb jij die cab losgekregen, ik durf niet hard te trekken.
Moeilijk zijn de BRELEC's niet te plaatsen, maar je moet ze er wel echt helemaal induwen anders draaien de draaistellen niet meer goed en kan je geen bochten meer nemen.