Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Steven123

Citaat van: Eres op 16 juni 2013, 09:33:20 AM

Het viel mij op dat er maar een kop lamp aan was de andere zal kapot zijn geweest. Maar mag je dan gewoon blijven doorrijden??
...

Als deze tijdens de rit kapot gaat, en het bij goede zichtbaarheid, 'overdag' gebeurd dan mag je inderdaad gewoon blijven rijden  ;)
het is dan wel de bedoeling dat de bestuurder een poging doet om het te herstellen, bv door de dimlichten aan te steken ipv de baanlichten...
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Davy

Zaterdagmorgend (15juni) den thalys gespot op spoor A in station Leuven. Dat zie je niet elke dag  :)

Eres

Ik ben op zoek naar interieur foto's van een lok uit de reeks 18/19 Is hier iemand aanwezig die dergelijke foto's in zijn collectie heeft?

Wim

Steven123

Citaat van: Eres op 16 juni 2013, 13:45:10 PM
Ik ben op zoek naar interieur foto's van een lok uit de reeks 18/19 Is hier iemand aanwezig die dergelijke foto's in zijn collectie heeft?

Hier is er eentje

bron: http://nap0.wordpress.com/2011/10/09/opendag-in-de-nmbs-werkplaats-oostende/

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Mattias

Citaat van: Eres op 16 juni 2013, 13:45:10 PM
Ik ben op zoek naar interieur foto's van een lok uit de reeks 18/19 Is hier iemand aanwezig die dergelijke foto's in zijn collectie heeft?

Wim

In opdracht van Railcolor.net, heb ik ooit foto's genomen van de interieurs...
Klik hier om naar de foto's te gaan

(En daarna naar Siemens ES64U4-G / HLE 18/19)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Jurgen

@ Wim (Eres): Als ik goed zie dan brandt het 3de frontsein wel, heel flauw, maar het staat aan. Dus eigenlijk heeft hij dan nog 2 witte seinen.

De kenners onder ons kunnen misschien zeggen of dit ook goed is of moet men echt proberen om dat onderste licht te herstellen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steven123

#2496
Mijn excuses, maar heb bericht verwijderd om niet in de problemen te raken ivm reglementering...
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

janieburton

Waarom?

Was er iets dat niet corect was in je posting?

Mij leek het toch logisch wat je plaatste.
 

Jurgen

Citaat van: Steven123 op 16 juni 2013, 17:53:25 PM
Mijn excuses, maar heb bericht verwijderd om niet in de problemen te raken ivm reglementering...

Oei, 'k heb een ambetante vraag gesteld precies.  ;D

Vertel gewoon even wat de reglementering zegt en niet wat de bestuurders effectief doen, dan miszeg je toch niets?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steven123

Citaat van: Jurgen op 16 juni 2013, 19:06:23 PM
Vertel gewoon even wat de reglementering zegt ...

Ja dat is nu net waarom ik het bericht heb verwijderd, in zekere zin is dat niet toegelaten dus laat ik het maar voor wat het is.

Om je toch een antwoord te geven op je vraag;
het 3e koplicht bovenaan heeft geen invloed op de eerder vermelde beperkingen, of dat nu werkt of niet maakt dus niets uit.  ;)

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

conducteur

Zijn die reglementeringen zo'n staatsgeheimen dat je zelf een opleiding moet volgen om ze te weten te komen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Eres

Steven heel hartelijk dank voor je foto van de cabine.

Marc bedankt voor de tip van de website. Heb je binnen de loc een corridor lopen tussen de motorren door? Was een hele interessante opname bedankt.

Jurgen/Steven  Ik heb op andere opnames gekeken maar daar brandt deze ook niet de bovenste dan wel te verstaan. Aan weerskanten van die lamp heb je een rooster en zal waarschijnlijk licht inval zijn geweest.

Maar in ieder geval een ieder dank voor zijn reactie en we kunnen niet alles weten ook de reglementen niet

Wim

Steven123

Citaat van: Eres op 16 juni 2013, 20:29:05 PM
Heb je binnen de loc een corridor lopen tussen de motorren door?

Ja dat klopt, het gangpad loopt doorheen het midden van de locomotief, in tegenstelling tot de oudere loc's waarbij het gangpad (x2) meestal naast de zijwanden was voorzien.  De motoren zitten echter in het draaistel verwerkt, onder het gangpad dus.
groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Jurgen

Citaat van: Steven123 op 16 juni 2013, 19:41:34 PM
Citaat van: Jurgen op 16 juni 2013, 19:06:23 PM
Vertel gewoon even wat de reglementering zegt ...

Ja dat is nu net waarom ik het bericht heb verwijderd, in zekere zin is dat niet toegelaten dus laat ik het maar voor wat het is.


Dat is een andere zaak natuurlijk, dat wist ik niet. Het was niet mijn bedoeling dat je jezelf in nesten zou werken.
Toch bedankt voor het antwoord, het is duidelijk genoeg.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Gisteren zo rond een uur of 15 toe ik met de bus tot Destelbergen ben gegaan om dan met de auto verder naar huis te bollen ben ik nog even langs een voor mij nieuw fotopunt gereden. Eveneens langs lijn 59, maar met iets andere omgeving.

Ga met streetview/google maps op sateliet maar eens zoeken op Hoenderstraat, Destelbergen.


SNCF 36028 by Olivier Vleminckx, on Flickr


SNCF 36018 by Olivier Vleminckx, on Flickr


AM96 - 558 by Olivier Vleminckx, on Flickr


AM96 - 551 by Olivier Vleminckx, on Flickr


AM96 - 456 by Olivier Vleminckx, on Flickr

Wel op een half uur tijd veel AM96 gezien, wanneer je langs lijn 59 staat voor ongeveer een uurtje heb je makkelijk een trein of 10 te pakken, soms zit daar wel heel veel AM96 tussen, de andere keer al wat minder en op tijd en stond een goederentrein.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan