B-models en Rocky rail. NMBS 55 en CFL 18

Gestart door mark7758, 08 februari 2009, 17:09:40 PM

B-Cargo

Ziet er prachtig uit!! benieuwd naar de sound!! nog wachten tot oktober dus.. [:)]

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Enne... de ruitenwissers staan verkeerd. [:D]



Zeker van, Jurgen ? [}:)]

http://www.flickr.com/photos/maartenschoubben/4096257870/

http://www.flickr.com/photos/maartenschoubben/4102874586/

http://www.flickr.com/photos/maartenschoubben/4097683993/

Bedankt, Maarten "harzfreak" Schoubben voor Uw mooie foto's ! [:p]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Enne... de ruitenwissers staan verkeerd. [:D]



Zeker van, Jurgen ? [}:)]/



Tja, de Belgische spoorwegen blijven verbazen natuurlijk. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Hier wat plaatjes van de reeks 55 uit de oude doos. (Sorry ik moet mijn dia's nog eens opnieuw inscannen. Laatste scans zijn van een aantal jaren terug.) En ja daar zit de ruitenwisser aan de onderkant en niet zoals het model aan de bovenkant.
Veel plezier. Alle foto's zijn van mij.

Kautenbach


Afscheid rit ardennenexpress Luxemburg Triage.


Maasstricht


Gouvy


Vielsalm


Kruising Stoumont


Stoumont


Neerpelt


1ste afscheid Ardennenexpress Vielsalm


Vielsalm


Coo


Stoumont


Vielsalm


Sourbrodt


Gouvy


Gouvy


Vielsalm


3-vierge


3-vierge


Gouvy


Vielsalm


Gouvy


Vielsalm


Eind bestemming LUIK.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

the_gold

Hier komt er van elk eentje in dienst[:D]

Alex

Ja, die ruitenwissers.
Vroeger zaten die ruitenwissermotoren inderdaad onder. De laatste jaren zaten de motoren echter toch echt boven de ramen. Alle foto's die ik vanaf 2006 heb geschoten van de reeks 55 op lijn 24 laten locs met de ruitenwissers aan de bovenkant bevestigd zien. Er zal dus eens een modificatie geweest zijn, maar wanneer is mij een ?

Punt is dat de M?rklin modellen de ruitenwissers onder hebben zitten.
Ik ben dan ook maar wat blij dat B-models ze boven heeft zitten. De 5515 en 5502 zijn nu dus ook in tijdperk V in te zetten. De 5515 zelfs in het huidige tijdperk.

Het zou echter wel mooi zijn als de antennes nog op het dak komen, desnoods als zelf te plaatsen onderdeel.

Groeten Alex

OMC

Bij de machines waar de ruitenwissers boven bevestigd waren moesten de ruitenwissers zelfs handmatig bediend worden.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

rixke rail

citaat:
Geplaatst door mark7758

Hier wat plaatjes van de reeks 55 uit de oude doos. (Sorry ik moet mijn dia's nog eens opnieuw inscannen. Laatste scans zijn van een aantal jaren terug.) En ja daar zit de ruitenwisser aan de onderkant en niet zoals het model aan de bovenkant.
Veel plezier. Alle foto's zijn van mij.


Da's nu eens een schone reportage zie, zelfs niet ingescand !
Well done, Mark !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

mark7758

Even voor de duidelijkheid.
Het zijn mijn dia's en ooit lang geleden in gescan op een slechte scanner.

En de 55er heeft nu de ruitenwissers boven zitten en die werken net zo als vroeger op lucht. Kraantje zit boven ergens net onder de ruit of net boven de ruit. (Afhankelijk van de loc waar ze nu weer ruimte hadden.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OMC

citaat:
Geplaatst door mark7758

Even voor de duidelijkheid.
Het zijn mijn dia's en ooit lang geleden in gescan op een slechte scanner.

En de 55er heeft nu de ruitenwissers boven zitten en die werken net zo als vroeger op lucht. Kraantje zit boven ergens net onder de ruit of net boven de ruit. (Afhankelijk van de loc waar ze nu weer ruimte hadden.)



In de 5519 is het nog met de hand te doen [;)]
(dat belooft als je door een wolkbreuk moet rijden [:D])
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

mark7758

Dan weet je ook dat het hoort te werken. (Schroevedraaier mee en sleutelen zou ik zeggen. Helpt meestal.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

b-shunting

in woluwe heb ik de reeks 55 kunnen bewonderen pracht van een machine
ik ben al begonnen met sparen[:D]
minibaantje tp 4,diesel

PeterBrz

Bij het bewonderen van het protomodel viel op dat de stuurpost aan de verkeerde zijde is geplaatst (rechterkant ipv links).

Hopelijk wordt hier op gelet, het kan natuurlijk ook een onderstel de de CFL geweest zijn..

Jurgen

Voor zij die het willen weten, de loc reeks 55 zal net als de ertswagens iets duurder worden dan voorzien. Mijn handelaar wist me dit te vertellen.

Dit komt doordat men er nog extra's wou bij opzetten en de kostprijs kwam zo hoger te liggen dan voorzien. Mijn handelaar was er ook niet echt tevreden mee...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Voor zij die het willen weten, de loc reeks 55 zal net als de ertswagens iets duurder worden dan voorzien. Mijn handelaar wist me dit te vertellen.

Dit komt doordat men er nog extra's wou bij opzetten en de kostprijs kwam zo hoger te liggen dan voorzien. Mijn handelaar was er ook niet echt tevreden mee...

Grmbl dat wou ik nu echt niet weten [:(]
Enfin, toch bedankt voor het nieuws...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail