Minibaantje 2018: Mars Express

Gestart door Firewolf, 11 november 2017, 18:05:19 PM

Firewolf

Citaat van: Geert op 13 november 2017, 11:45:59 AM
Ik kijk er naar uit hoe je  Arnold Schwarzenegger (Total Recall) gaat integreren in je project  ;)

Als ik een Arnold-Preisermanneke vind, komt hij er zeker bij... ;)

Heb alleszins een aantal gimmicks in mijn hoofd, maar die ga ik als surprise houden voor in Leuven... ;D

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Firewolf

Citaat van: Geert op 14 november 2017, 08:58:51 AM
Linkje

Geert

Die foto's had ik al bij mijn referentiemateriaal gevoegd. Maar toch bedankt.

Firewolf

De eerste kolonisten zijn gearriveerd... de bouw kan beginnen...


marctje

Doet me denken aan een set die ik vroeger ook had, ik dacht van Airfix.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Firewolf

Zijn inderdaad van Airfix. Redelijk oud. Een complete set is nog te vinden, maar niet echt goedkoop. Dit onvolledig setje heb ik goedkoop op de kop kunnen tikken. Zijn ook schaal 1/72, dus niet helemaal correct, maar ga ze toch gebruiken.

Ondertussen wel bij Shapeways  astronautjes op 1/87 3D geprint tegengekomen. En goedkoper. De volgende kolonisten ga ik dus daar bestellen.

philippe_007

Denkt dat de combinatie van de 1/72 en 1/87 mannekes niet gaat lukken...
ik heb overlaatste een 2Pk schaal 1/76 gekocht en het verschil is veel te groot.

Kautenbach

Ach ruimtepakken zijn best groot, en wat is schaal, ruimte... komen er nog mennekes zonder een vissenkom op hun kop?

sdz1976

Frank zal wel weten wat ie doet  :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Firewolf

Citaat van: Kautenbach op 17 november 2017, 17:39:33 PMkomen er nog mennekes zonder een vissenkom op hun kop?

Normaal wel. Binnen in bepaalde gebouwen.

Citaat van: philippe_007 op 17 november 2017, 07:32:57 AMDenkt dat de combinatie van de 1/72 en 1/87 mannekes niet gaat lukken...

Ga ik inderdaad moeten testen. Maar hangt natuurlijk ook een beetje van het tijdperk af... van zodra de mens op Mars woont en zich daar voortplant, gaan vanaf bepaalde generaties de mensen sowieso groter (langer) worden door de veel lagere zwaartekrachtwerking... dus wie weet... ;)



philippe_007


Metpetergaathetbeter

misschien de grotere de mannelijke astronauten laten spelen en de kleinere (bezoekende Marsianen?/)2 heuveltjes rijker maken  ;)

Firewolf

En we zijn begonnen met de bouw. Een watertank wordt het eerste project.

In 't weekend een eerste versie uitgetekend...



Vandaag alvast wat aan het knutselen geweest.





Zonnepaneeltjes moeten richting de zon bijgestuurd kunnen worden; dus een motor en sturingseenheid voorzien. 't Zullen waarschijnlijk geen rechthoekige panelen worden, hoor. Te saai.



En knutselen leidt tot nadenken wat leidt tot aanpassing van het design...


Firewolf

De basis voor de watertank zit in elkaar.



Met de zonnepanelen bovenop ga ik nog wachten. Weet nog niet goed welke richting en design daarmee uit. Overweeg voor de energieproductie ook windmolens; is perfect op Mars mogelijk (windsnelheden tot 100 km/u). Dus ga me eerst met andere gebouwen bezig houden.

Kautenbach

Dit gaat lekker, ben heel benieuwd