Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

Paulogic

Citaat van: Thommy op 26 augustus 2018, 22:33:59 PM
Olivier, het past u wel zo een baard en lang haar. Doet me denken aan een schilder/kunstenaar, ontsnapt me ff wie. Maar het klopt wel met wat ge doet. Ge maakt mooie dingen

Kunstenaar... Yep, maar we moeten hem geen oor aannaaien he, die kunstenaar die je vermoedelijk bedoeld had er net eentje kwijt.
Allez, dat ik heb ik toch Van Ghogh-en zeggen. :P
mvg,
Paul(ogic)

OlivierV

#166
Ziezo, levend en wel terug uit Spanje, het had langer mogen duren met nog wat meer rondreizen naar meer verschillende steden, maar soit.

Hier een plaatje van Toledo.



Blijkbaar nadert de expo en heb ik toch nog wel wat werk voor de boeg.

Vandaag geen modelbouw zelf, maar ik moet nog mijn schaduwstation voor de expo zelf in orde maken en zorgen dat alles op 1,5m*2,5m past.
Op zicht ging dat wel lukken in mijn hoofd. Maar met de hulp van mijn lief en en de opstelsporen die ik reeds bezit toch een alles op de vloer gelegd en letterlijk wat zitten schuiven en meten.


Het eerste idee om met de rechter opstelsporen te werken.
Dat zou niet direct goedkomen merkte ik met de bochten die veel te krap zouden uitvallen (ik wil ook pret beleven en goed kunnen rijden gedurende het weekend.


Ik bezit ook nog de linkerkant van de opstelsporen en zo op deze manier met het sporenplan wat te wijzigen zou het wel goedkomen. Ook dien ik de ene bochtmodule wat aan te passen want deze draait nu meer van 90°. Deze week wat schrijnwerk verrichten dus.

Alsook kan ik me gaan bezighouden met de fries te maken en een goede oplossing om alles te verlichten etc ...

Vervolgens op de beurs van cc-rails op 30-september proberen nog wat peco ST245 en ST244 bochtwissels te scoren om de sporen goed uit te leggen.

Als alles wat vlot verloopt kan ik het weekend voor Leuven wat proefrijden.

Groetjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Paulogic

Redelijk groot geworden. Met uw schaduwstation zal je wel enige beweging kunnen maken.
Zal het gestuurd worden of ga je zelf rijden?
mvg,
Paul(ogic)

renstimpie

Ziet er goed uit..  Ik ben benieuwd naar 13-14 oktober.  Ik denk dat we heel wat gaan zien.

Tim

Floris

nice, lijkt me een mooi formaat baantje zo, niet teveel gezeik qua transport en opbouwen en toch zet je een leuk sfeertje neer.

sdz1976

Benieuwd om dit straks allemaal te gaan aanschouwen in de bierstad.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

OlivierV

Bedankt jongens!

Hopelijk heb ik wat tijd om naar jullie kunstwerken te gaan kijken!

Vandaag kreeg reeds 1 bak zijn expopoten! Treinen op 1m30, leuke hoogte waarbij de trein mooi op iets minder dan ooghoogte te zien is.
Deze week nog zal ook het stationsgebouw langs buitenaf klaar zijn, een interieur haal ik niet meer voor de expo.


Poten

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Gisteren na de MSKK-expo nog een slagje doorgegeven.

1 - Schilderen

Onorthodoxe modelbouwer
Woensdagavond de zijdelingse achtergrondjes gemaakt. Vandaag in hun definitieve kleurtje gooien. Enkel nog boompjes en de rechter krijgt ook nog een foto van een geveltje opgeplakt zodat het allemaal wat harmonieuzer werkt.

Intussen broed ik ook nog op een constructie voor de verlichting en afscherming van de bochten naar het schaduwstation, maar dat begint zo stilaan in orde te komen in mijn hoofd.

2 - Monteren

Zijgronden gemonteerd
Het stationsgebouw nadert z'n einde langs bruiten. Nog enkel de decals met Nonceveux op maken en dat is dit afgerond voor de expo.

Intussen doe ik naarstig verder met de rest van de modelspoorweg. Op de achtergrond zie je zo universeel mogelijke verlichtingspalen. Alsook 2 Opel's uit de jaren 50-60 om wat te kloppen met het tijdsbeeld. Volgende zijn de regenpijpen van de huisjes achteraan. Het opvullen van de voegen bij een 1 huis en nog vele anderen

Ook kregen de zijgronden hun eerste likje verf.


Stationsgebouw in beeld

Dagdag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 24 september 2018, 15:58:45 PM
maar dat begint zo stilaan in orde te komen in mijn hoofd.

Dat is geen seconde te vroeg!  ;D ;D ;D

;)

Kautenbach

Verandert mooi snel nu met die achtergrond ;)

DFS

als ge niet klaar raakt, mijn aanbod geld nog he  ;)

OlivierV

Gracias,

Vandaag wat geschilder, morgen nog wat.
Tevens ook een ledpaneel  (4000k (ochtendlicht)) besteld als verlichting dan kan dit weekend de fries ook in mekaar gestoken worden wanneer die er is.
Als ik wat doordoe kan ik dit weekend wel klaarzijn met al het houtwerk voor de overige bakken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#177
De rechterachtergrond moest nog herdaan worden, mijn groen was dusdanig mislukt dat ik het opnieuw moest doen met blauw. Vrijdag nog eens het groene herdoen. Verder baan ik mij een weg door het nog resterende aan te leggen groenwerk.
Ook het grind rondom het stationsgebouw kreeg vorm.

Dit weekend schaduwbakken en normaal fries voor ledpaneel in orde maken zodat er nog een weekje rails kan gelegd worden en ik in de week erop nog tijd heb om de scenery af te werken (plaatsnaam op het perron en station etc ...) . Donderdag 11 oktober alles klaarzetten zodat ik vrijdag na het werk alles kan inpakken en ermee naar Leuven kan.

Strakke planning, maar het moet maar lukken.



Slagen doorgeven
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

#178
Dat is inderdaad een strakke planning, maar die van mij spant nog een beetje harder  ;) ;) 8)

Maar het begint in ieder geval al iets moois te worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Het wordt mooier en mooier.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be