Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

modelbouwpatrick

Hallo Olivier ,
ziet er goed uit ,had een vraag de rode ballast voor u perrons van waar komt die.

Grtn


modelbaanHO

Dat ziet er niet slecht uit.
Ik kijk uit naar het vervolg...
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Floris


OlivierV

Citaat van: modelbouwpatrick op 23 maart 2018, 11:58:31 AM
Hallo Olivier ,
ziet er goed uit ,had een vraag de rode ballast voor u perrons van waar komt die.

Grtn

Om uw vraag volledig te beantwoorden.
Die is afkomstig van Anita Decor. Ik weet echter niet of ze dat nog verkopen daar ik een tijd geleden op hun website las dat ze verscheidene ballastproducten uit het gamma gingen halen.

Groetjes,
Olivier

@rest, dankjewel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Voorlopig zijn we bezig met de opstelsporen aan te leggen en de bedrading ervan. Op moment van schrijven zijn er 2 opstelsporen berijdbaar maar hangt alles nog een beetje met haken en ogen aaneen gebreid. We kunnen alleszins al regelmatig wat rondbollen en daar is mijn materieel niet rouwig om.

Op het baantje zelf ben ik bezig met de geveltjes af te werken, dit houdt in het beetje dak erop leggen, ramen, deuren, regenpijpen, deurklinken ... en ze vervolgens bevestigen op een stuk alu om ze stevig aan de bak te kunnen vastschroeven.



Nonceveux uit de lucht

Zo, nu weer verder met de geveltjes, daar zit een deadline aan verbonden die iets met het forum te maken heeft.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#110
Quasi al de opstelsporen liggen erin dus even wat anders.

Nog lang niet klaar, maar de deuren en ramen zitten er toch al in.
Moeilijkste zal zijn om de daken realistisch weer te geven, maar allicht zal ik het om het mezelf wat makkelijk te houden enkel het korte deeltje tot tegen de achtergrond maken.

Het is allemaal niet perfect en soms wat simpel uitgevoerd maar voor mij geven ze voldoende sfeer op het baantje ...

Links draait de straat weg naar achter, de achtergrond in.



Huizenrij vanop de goederenkoer

Dag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

Links van het linker geveltje misschien een reclamepaneel neerpoten ?  ( op een houten draagconstructie, maar dat is onzichtbaar ... )
Werd (vroeger) gebruikt om een braakliggend perceel aan de straatzijde af te sluiten en het bracht voor de grondeigenaar nog wat op ook...
Dit reclamebord zou kunnen camoufleren dat het   'slechts'  een rij vlakke H0-geveltjes zijn.

DFS

ja en onder dat reclame paneel een gammele houten afsluiting. Ik zie het al volledig voor me.
Mooie update Olivier!

OlivierV

#113
Helaas is links reclame plaatsen moeilijk. De straat draait naar achteren weg. Zoals te zien is op de vorige overzichtsfoto ...



Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#114
Ha dag.

Ik heb niet stilgezeten!


Huizenrij vorderingen

De huizenrij is bijna klaar, nog wat schilderen links en rechts, de regenpijpen toevoegen en dat is het zowat.
Achter de muur komt op de achtergrond een foto van de zijgevel van een gebouw. Boven het muurtje laat ik dan wat groen komen voor wat dieptewerking.

Op de voorgrond is ook het in aanbouw zijnde stationsgebouwtje gebaseerd op dat van Tailfer te zien.


Aanzet stationsgebouw
Voor het stationsgebouw baseer ik me op dat van Tailfer, dit vooral omwille van zijn compactheid en aparte maar leuke luifel. Intussen zijn alle muren gesneden en staan ze even met wat plakband aan mekaar op de baan.
Ik verkies bewust geen exacte nabouw.

Verder zijn al een deel van de wissels aangesloten op een wisseldecoder zodat ik al wat kan rangeren op het aangeklede deel dat voorzien is van elektrisch aangedreven wissels.

Hier kruist een type 90 met goederentrein de net uit fabriek gerolde 201.010 die met een set K-rijtuigen halt maakt in het station van Nonceveux.


HLV 99.007

Mijn type 99 van Jocadis/Fleischmann raakte sinds enige tijd afgewerkt met ketelringen. Eventueel de poppetjes nog wat verbelgischen en dan is hij wel klaar.

Hier rangeert hij een wagen naar de weegbascule.

Dagdag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Sjieke dinges Olivier, als je de gronddienst toepast zal het nog beter zijn  ;)

doomslu

Citaat van: OlivierV op 24 mei 2018, 18:35:01 PM
...

Ik verkies bewust geen exacte nabouw.

...
Jaja, dat zeggen ze allemaal.  ;D

Goed gedaan Olivier. Het wordt steeds mooier.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

Helemaal mee eens, goed bezig ;)

Ga je nog een eigen achtergrond maken?

OlivierV

#118
Bedankt jongens!

Wim, geen eigen achtergrond. Deze blauwe zal ik wel nog wat bijwerken in de stijl van die van de modulebaan van de club, daar heb ik al goed kunnen op oefenen.

Vandaag is het mooi weer en ideaal om buiten wat te prtusen aan de raampjes voor het stationsgebouwtje. Gisteren gaf ik het ook een laagje grijs dat in de voegen moest kruipen. Nadat alles van bakstenen erop zit geef ik het een eerste laagje van z'n definitieve kleur met zachte drybrushes zodat de voegen mooi grijs blijven.


Buiten modelbouwen

Dagdag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Paulogic

En de poes denkt... sebiet heb ik u, klein preizermanneke in die doos hier...
mvg,
Paul(ogic)